Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 324
· Siste medlem: Stig2

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

02KNUT
27/07/2020 11:17
Hei. Holder til i Inderøy/Trøndelag.

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

02KNUT
17/07/2020 14:37
Hei.Har et rustfritt karrosseri til 2002 72 mod som vurderes solgt.Har også masse deler,f.eks 2 stk tii motor,gearbokser,e
n del innredning,lykter o.s.v

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

DB47684
20/02/2019 11:00
Hei, ser fryktelig stille ut her nå. Er det noen som bruker dette forumet lenger, eller samles vi på andre plattformer?

02dag
10/01/2019 00:01
Noen som har innsugsmanifolden for tidlig tii. Trenger egentlig bare de røra som festes til toppen. Nr 5,8,10 og 11 på denne siden [url]http://www.re
aloem.com/bmw/enUS
/showparts?id=2583
-USA-09-1971-11

Torleif
24/12/2018 14:09
God jul og et riktig godt nytt år 🎉🎉&#1
27881;

2002turbo
10/09/2018 20:24
Høsttreff 2018, hos Finn Erik Olafsen. Søndag 7.oktober.

Ekren E9
06/07/2018 16:17
En 02 avhenger vel av hva slags 02, en vanlig 1602 og 2002 mellom 50-100 ett sted, men da er det ikke noe smykke, kun i ok brukskikk. De stiger i utlandet så vi kommer nok etter.

02-Ole
23/06/2018 17:51
Hva er en ok bruksbil 02 verdt nå for tiden? 50?100?150?

geirm
25/01/2018 23:24
Er det noen som har et bra frontstykke liggende? Send PM eller ring 91398650

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
bmw 2000 touring og 1602 prosjekt
02touring
stiligSmile
2002 touring 74mod
 
Hauso
Sweet! Dette ser jo kjempebra utWink stå på, og gi oss updatesSmile btw smart og stilig med golf mk1 hjulbuer!
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
tii-hallvard
Er du noe i garasjen i helga? Tenkte kanskje å komme forbi hvis du tar imot? Ring moben hvis du tar imot.
Redigert av tii-hallvard den 04-02-2011 19:33
74 mod. 2002 tii - solgt
10 mod. X3 M-sport
10 mod 316D - solgt

mob 990 45 320
 
tepe
tii-Hallvard skrev:
Er du noe i garasjen i helga? Tenkte kanskje å komme forbi hvis du tar imot? Ring moben hvis du tar imot.


Ja det blir nok skruing denne helga ogsåPfft
det er bare å komme. Jeg ringer deg lørdag.

Jeg har fått hjem motoren som jeg skal bruke i bilen Det er en tii fra 1973 med e21 2,0l topp fra 1977 Jeg skal ikke bruke innsprøytningen men kjøre med 2 doble 45 webere istedet

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0186.jpg

Det første jeg gjorde var å ta en kompresjonstest Den var ganske nedslående bra komp på syl 1 og 4 dårlig på nr 2 og ingen på syl nr 3
når jeg putta fingeren foran plugghullet kunne jeg høre at den feis ut i eksosen Da var det bare å begynne å skru
Tok av toppdekselet og fikk se at skruen som holder oljerøret og som olja går igjennom for å smøre kammen var borte. Den lå nedi den ene oljekanalen.

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0187.jpg

Kammen er nok noe slitt men det var uansett ikke meningen å bruke den da jeg har kjøpt en 292* kam
Jeg får kjøpe nye vippearmer og fjærer også.
Jeg skal kontrollmåle veiv og rådelager i morra med plastigauge så får vi se åssen det barker iveg...
Stempelfjærene er ihvertfall gåene gapet er 1.1 mm skal være 0,3 - 0,45 Den virker og "romslig" i sylinderne skal iflg boka være 0,04 mm.
Spørs om ikke borring og nye stempler er eneste sjanse for denne Har nok vert varmt oppi her da det ene stempelet er smeltet litt på toppen.

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0190.jpg


i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0189.jpg
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
2000Touring
Forslag til billige stempler http://cgi.ebay.c...223wt_1165
i.ebayimg.com/05/!B9vcU-QEWk~$(KGrHqMOKi8EyuF-crwoBM6rH!FI!w~~0_12.JPG
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
tepe
Ja jeg følger nøye med på tråden din Inge Det ser ut som disse motorene er temmelig likt slitt Er jo liten vits i å trimme og dille med motoren hvis en ikke har et bra utgangspunkt. Tenkte jeg skulle ringe sylinderservice i Kr.sand til mandag for å få en pris på borring av sylinderne og bytte av ventilstyringene i toppen
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
tepe
Har fått skrudd litt i dag og Regner med at kompresjonsproblemene var klumper av koks mellom eksosventilen og setet har slipt alle ventilene og når jeg hadde 1 innsugsventil igjen å slipe oppdager jeg at det er en liten sprekk fra eksosventilen og til kjølevannet på sylinder nr 2 Det var kjipt hva nå? Ingen vits i å sende den for å bytte ventilstyringer ihvertfall
Har og fått målt litt på blokka og den holder seg fint innenfor spesifikasjoner på klaringer på veiv og råder Stempelringene er en annen sak de detter nesten av stemplene av seg selv. Jeg har minst et komplett pakningssett med ventiltetninger av den gamle typen så...
Tror jeg honer blokka selv, kjøper nye stempelringer og kjører den sønder og sammen CoolShock

Bateridrill og en bit bensinslange er kjekt når en skal slipe ventiler

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0192.jpg

Det er ikke lett å se sprekken Kan jo ikke akkurat lekke allverdens
Men den blir vel ikke mindre av litt råkjøring heller.

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0194.jpg
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
2000Touring
Er det ikke mulig å få noen til å sveise den sprekken da?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
tepe
har satt vekk tii motoren den må totaloverhales med borring osv satte den sammen med nye stempelfjærer i og tok ny kompresjonstest sylinder nr 2 har kun 4 kg Det er den sylinderen som har vært skikkelig varm slik at stempeltoppen er blitt deformert. slik så den ut etter sammensetting. Tii en har mistet en i er nå en "ti wannabe"
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0205.jpg

Har istedet plukket fram originalmotoren det er matcing number til karosseriet og har gått 206000 km garantert. Hadde egentlig tenkt å spare den. Var ganske spennende å skru den i fra hverandre den har stått i 20 år. Jeg ble positivt overrasket blank og fin i alle sylinderne og ramme og rådelager så fine ut uten spetter og merker var og godt innafor krava til klaringer. også stempelringene er innafor men jeg bytter til nye siden jeg har. så da er det bare å bytte kamaksel, stempelfjærer og simmerringer samt slipe ventiler og sette på nye ventiltettinger og skru det sammen igjen.
i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0209.jpg

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0207.jpg
Redigert av tepe den 24-02-2011 11:27
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
2000Touring
Da kom stempelringene til nytte til slutt uansett daSmile
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
tepe
2000Touring skrev:
Da kom stempelringene til nytte til slutt uansett daSmile


Ja jeg hadde denne maskinen i bakhodet når jeg kjøpte de av deg Planen var å renovere originalmotoren neste vinter Men nå blir det motsatt Får behandle den pent så holder den en stund til Smile
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
tepe
Har fått gjort ferdig originalmotoren. Den har fått etpar strøk med svart motormaling og er rengjort inn og utvendig Alle pakninger og simmerringene er byttet samt ventiltettingene. jeg har slipt ventiler og satt inn 292* kam. dobble webere på originale ti innsug og grenrør er satt på. Har satt den inn i bilen for å kunne tilpasse eksosanlegget og speedvaieren som jeg har tenkt å bruke Planen er å sveise fast et feste til vaieren på festebraketten til bremsekraft forsterkeren.

Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0212.jpg[/img]
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
2000Touring
Ikke billigst, men her har du en mulighetWink
http://cgi.ebay.d...796wt_1538
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
steinsus
tepe skrev:


Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere


Ligger på 02-tavlan:

Delar Säljes :
Bromsservo Ti Tii Turbo
Bilder kan skickas vid intresse.
Pris: 2500 Skr

Namn: Kalle Källström
Telefon: 026-274107
Mobil: 0707149594
Mail:
Ort: Sandviken
__________________________________________
1971 NK1800
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look


1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (SolgT)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
tepe
steinsus skrev:
tepe skrev:


Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere


Ligger på 02-tavlan:

Delar Säljes :
Bromsservo Ti Tii Turbo
Bilder kan skickas vid intresse.
Pris: 2500 Skr

Namn: Kalle Källström
Telefon: 026-274107
Mobil: 0707149594
Mail:
Ort: Sandviken


Er det noen som har erfaring med kjøp av deler fra privatperson i Sverige?
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
steinsus
tepe skrev:
steinsus skrev:
tepe skrev:


Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere


Ligger på 02-tavlan:

Delar Säljes :
Bromsservo Ti Tii Turbo
Bilder kan skickas vid intresse.
Pris: 2500 Skr

Namn: Kalle Källström
Telefon: 026-274107
Mobil: 0707149594
Mail:
Ort: Sandviken


Er det noen som har erfaring med kjøp av deler fra privatperson i Sverige?




Veel, jeg har jo handla en god del, det meste kontant og ved henting, men noe har det jo blitt som jeg har overført direkte til bank, det tar jo 3-5 dager for en slik overføring, og bussgods i Sverige er billig frakt internt i Sverige, til Norge så er Posten best.

Bare en gang har jeg hatt problemer med at selger har ventet veeeldig lenge før han sendte varene, men de kom til slutt.

Det er også ganske lett og spore personer i Sverige om man nå trenger det...
__________________________________________
1971 NK1800
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look


1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (SolgT)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
2000Touring
Kanskje du kan høre med Erneland her på forumet. Han bor vel både i Sverige og i Norge - kanskje han kan hjelpe deg??
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Erneland
Kalle har sålt mycket intressant under åren. Har aldrig hört något dåligt om honom.
Precis som Inge skriver så kan jag ta med mig en och en annan del till Oslo men det måste vara små delar då. Ett bromsservo skall inte vara några problem dock. ;-).

Mvh Michael
BMW 1602 Alpina Replika -74. SÅLD!
BMW 2002 Tii Gruppe 2 -72. SÅLD!
BMW Alpina B7 Turbo Coupé -84. #22
BMW Alpina B7 Turbo -84. #63 SÅLD!
 
tepe
Erneland skrev:
Kalle har sålt mycket intressant under åren. Har aldrig hört något dåligt om honom.
Precis som Inge skriver så kan jag ta med mig en och en annan del till Oslo men det måste vara små delar då. Ett bromsservo skall inte vara några problem dock. ;-).

Mvh Michael


Det høres ut som en bra løsning Takk for tilbudet, men det blir endel styr så jeg tror jeg venter og ser hva som dukker opp.

Men jeg trenger hjelp... motoren vil ikke starte.. hva er galt? kommer bare et eller annet smell ingen tegn til tenning Weberne har vært brukt på m10 tidligere. Jeg har prøvd med 2 fordelere en tii fordeler med ny stift og kondensator og en helt ny til tii med elektronisk ignitor. jeg har brukt original mekanisk bensinpumpe da forgasserne randt over med den elektriske pumpen jeg har. Tenninga står nå slik at stiften åpner når motoren er på tdc Jeg tror ikke den er 180* feil da dette ble satt med toppdekselet av og da ser man jo hvordan kammen står. Har sjekket tenningsrekkefølgen flere ganger, og jeg har gnist på pluggene
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
02Ronny
Hvordan stod kammen når du satte ned fordeleren på merket?
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
Gå til forum:
Generert på: 0.19 sekunder
15,031,436 Unike besøk