Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 324
· Siste medlem: Stig2

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

02KNUT
18/08/2019 08:49
Hei.Er det noen som har/vet av noen som har en 02 med s14 motor og fått den godkjent på biltilsynet.Er interessert i å komme i kontakt,ev reg.nr på bilen/e. Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

DB47684
20/02/2019 11:00
Hei, ser fryktelig stille ut her nå. Er det noen som bruker dette forumet lenger, eller samles vi på andre plattformer?

02dag
10/01/2019 00:01
Noen som har innsugsmanifolden for tidlig tii. Trenger egentlig bare de røra som festes til toppen. Nr 5,8,10 og 11 på denne siden [url]http://www.re
aloem.com/bmw/enUS
/showparts?id=2583
-USA-09-1971-11

Torleif
24/12/2018 14:09
God jul og et riktig godt nytt år 🎉🎉&#1
27881;

2002turbo
10/09/2018 20:24
Høsttreff 2018, hos Finn Erik Olafsen. Søndag 7.oktober.

Ekren E9
06/07/2018 16:17
En 02 avhenger vel av hva slags 02, en vanlig 1602 og 2002 mellom 50-100 ett sted, men da er det ikke noe smykke, kun i ok brukskikk. De stiger i utlandet så vi kommer nok etter.

02-Ole
23/06/2018 17:51
Hva er en ok bruksbil 02 verdt nå for tiden? 50?100?150?

geirm
25/01/2018 23:24
Er det noen som har et bra frontstykke liggende? Send PM eller ring 91398650

Ekren E9
11/01/2018 23:19
Årsmøte Smilesøndag 11.mars Kl.1300 Mortens Kro Smile

geirm
01/01/2018 14:09
Godt nyttår folkens, må det bli minst like bra som det gamle

02turbo
24/12/2017 15:31
God Jul og Godt Nyttår til alle. La oss håpe på et nytt år med nye spennende prosjekter og innholdsrike treff Wink

Ekren E9
22/12/2017 22:20
God jul og godt nyttår ønskes Wink

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
02kongen
Mektig imponert over alt arbeidet ditt Jørgen.
Lars Almlie
Medlem # 1977
BMW Car Club Norway
 
www.02classic.bmwccn.no/
JE
Takk, Prøver å bli ferdig til årets sesong..Wink
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
geirm
Hei Jørgen,

Si meg har du fagbrev eller? Shock Sveisingen du har gjort på grenrøret og fuelrailen din er imponerende. Går utfra at det er TIG du bruker. Jeg har tilgang til TIG jeg også men så langt har jeg ikke hatt mot nok til å prøve.

Hvilken type stempler bruker du? Blir veldig lavkomp med utsparing i stempelet, blir det ikke?

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
God dag, og takk Smile

Nei har nok ikke fagbrev i sveising, men det var det eneste faget jeg fikk topp karakter i på "mekken"
Det har tatt ganske så mange timer med sveising for å komme dit jeg er nå.

Grenrør og fuelrail er sveisa med et migatronic 200A tig apparat. (som er til salgs.. http://www.bimmer...p?t=108353)

Det er CP stempler og kompresjonsforholdt er 7,8:1

Hvis du har tilgang på Tig, er det bare å kaste seg ut i det..

Desverre for min del er jeg ikke like glad i karroseri arbeid..
Redigert av JE den 12-03-2009 10:17
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02dag
JE skrev:
Mellomaksel kabalen er løst Grin

det blir e28 (veit ikke fra vilken ..) fram del med stor hardy, og bakdelen er den jeg har fra før (e30 m10 med getrag 5-trins).


når du fnner ut av dette så si ifra, for jeg har ikke klart å finne en del som er kort nok.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
JE
Det blir nok ikke så lett å finne ut hvilken e28 den kommer fra, pga den blei finni på lofte i låven til en kammerat.. (men iogmed at det er store flensen på den så regner jeg med at det er fra en med m30)

Den er litt tynnere enn e30 mellomaksel, men regner med at det ikke er noe problem.

hva slags girkasse skal du bruke, og har du flytta motoren bakover?
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02dag
Jeg skal bruke en getrag 260 , men jeg skal ikke flytte motoren bakover. Du sier at du bruker den bakre delen av en E30 M10-aksel. Gir dette noen spesielle fordeler, og er den like lang som den på 02?
1968 2002 på skilter juli 2016
 
JE
Grunnen til at jeg bruker den mellomakselen, er pga den er passe lang hvis man bruker 240 kasse fra e30 og mellomaksel fra samme. (med motor på org plass)
Eneste som må gjøres er å flytte feste til opplagringa i tunellen.
Jeg syns dette var lettere enn å korte 02 akselen.

Vanskelig å si hva som passer for deg, kanskje fra e30 med m10 og 240 kasse. hvis du bytter flensen på 260 kassa til liten og flytter feste til opplagringa i tunellen.. (dette forutsetter at 260 kassa har samme lengde som 240`n, noe jeg er usikker på..)
skal prøve å huske å måle litt når jeg kommer hjem ( om ca 2 uker)
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02dag
Getrag 260 er allerede kjøpt inn, og den er ca 9cm lengre enn en original 02 4-trinns kasse.

Jeg vil helst slippe å flytte på opplagringa i tunellen, så jeg har lett lenge etter en mellomakselfremdel som er passe lang, eller skal jeg si passe kort. Det kan hende at den fremre delen fra en E24 er passe kort, men å få verifisert dette er vanskelig for meg, da jeg ikke vet om noen som sitter på noe slikt. Om det passer sammen med den bakre delen til en 02 vet jeg heller ikke.

Tror at jeg kommer til å gå for en bit av den fremre delen fra en E3 eller E9, for den skal skli rett innpå en mellomaksel fra en 02.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
02Ronny
Jeg har min mellomaksel hos GKN Driveline nå. De tar 1600,- +mva, for å korte inn, hvis de må bytte kryss betaler jeg kun for kryssene.
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
JE
Veiva polert og register drevet pressa av (skulle bare 12 tonn til for å få det av..)

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P3150021.jpg

Før
i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P3150022.jpg

Etter
i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P3150023.jpg


Ferdig sveisa de nye motorfestene

Venstre
i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P3080015.jpg
Redigert av JE den 08-04-2012 19:28
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
Johnny Pettersen
Ja gutten kan og sveise, det er sånn det skal se ut!!
 
peterrk
Stilig prosjekt.

Hviket styresystem går du for?

Hvilken topp og kam skal du bruke, noen data på toppen?

Mye effekt regner du med å hente ut av motorn?
 
JE
peterrk skrev:
Stilig prosjekt.

Hviket styresystem går du for?

Hvilken topp og kam skal du bruke, noen data på toppen?

Mye effekt regner du med å hente ut av motorn?


Morro at prosjektet faller i smak Smile
Styresystem blir nok Vipec, toppen er type 1,8i og kammen er Enem Z55T.
Ang effekt får man se hva det blir....
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
peterrk
Vurderer selv et Vi-Pec v44.
ppf gutta er visstnok storfornøyd med det. Så det blir sikkert bra.

Hvilken trigger løsning går du for? Skal du kjøre med kamsynk eller fordeler?
Redigert av peterrk den 23-03-2009 12:39
 
JE
peterrk skrev:

Hvilken trigger løsning går du for? Skal du kjøre med kamsynk eller fordeler?


Tenkte å bruke 60-2 på veiva og kamsynk (en tann)

Edit:

Blei triggerhjul med 15 tenner på veiva og en tann på kamaksel
Redigert av JE den 16-12-2009 16:54
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Innsuget begynner å ta form

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P3310088.jpg
Redigert av JE den 08-04-2012 19:30
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Fabrikeringen fortsetter Wink

Downpipe og WG rør ferdig.

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P4010095.jpg

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P4050106.jpg


Mangler en rørbøy og litt alu plate for å få ferdig innsuget. Sveist ferdig det jeg har biter til.

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P4020101.jpg

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/P4020099.jpg
Redigert av JE den 08-04-2012 19:34
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
peterrk
Fine sveiser. AC\DC tig er gøy.

Ser ut som du sikter på høy effekt. 350++?Cool

Hvorfor bruker du ikke 304 kammen?

Vet du durasjon og løft på kammen du skal bruke?
 
JE
304 kammen var ikke så veldig aktuell, pga det krever en helt annen turbo og motoren får en helt annen karakter.. (hadde turbo`n fra før)

z55`n har 284 i durasjon og 11,2 i løft med 0 i ventil klaring.

Artig å sveise alu Smile
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
Gå til forum:
Generert på: 0.18 sekunder
13,413,986 Unike besøk