· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
|
|
02kongen |
Lagt til d. 07-03-2009 02:01
|
Medlem Antall innlegg: 256 Innmeldt: 20.02.06 |
Mektig imponert over alt arbeidet ditt Jørgen.
Lars Almlie Medlem # 1977 BMW Car Club Norway |
|
|
JE |
Lagt til d. 07-03-2009 07:41
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Takk, Prøver å bli ferdig til årets sesong..
Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
geirm |
Lagt til d. 07-03-2009 09:20
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei Jørgen, Si meg har du fagbrev eller? Sveisingen du har gjort på grenrøret og fuelrailen din er imponerende. Går utfra at det er TIG du bruker. Jeg har tilgang til TIG jeg også men så langt har jeg ikke hatt mot nok til å prøve. Hvilken type stempler bruker du? Blir veldig lavkomp med utsparing i stempelet, blir det ikke? Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
JE |
Lagt til d. 07-03-2009 10:09
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
God dag, og takk Nei har nok ikke fagbrev i sveising, men det var det eneste faget jeg fikk topp karakter i på "mekken" Det har tatt ganske så mange timer med sveising for å komme dit jeg er nå. Grenrør og fuelrail er sveisa med et migatronic 200A tig apparat. (som er til salgs.. http://www.bimmer...p?t=108353) Det er CP stempler og kompresjonsforholdt er 7,8:1 Hvis du har tilgang på Tig, er det bare å kaste seg ut i det.. Desverre for min del er jeg ikke like glad i karroseri arbeid.. Redigert av JE den 12-03-2009 10:17 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
02dag |
Lagt til d. 08-03-2009 20:04
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
JE skrev: Mellomaksel kabalen er løst det blir e28 (veit ikke fra vilken ..) fram del med stor hardy, og bakdelen er den jeg har fra før (e30 m10 med getrag 5-trins). når du fnner ut av dette så si ifra, for jeg har ikke klart å finne en del som er kort nok. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
JE |
Lagt til d. 08-03-2009 21:08
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Det blir nok ikke så lett å finne ut hvilken e28 den kommer fra, pga den blei finni på lofte i låven til en kammerat.. (men iogmed at det er store flensen på den så regner jeg med at det er fra en med m30) Den er litt tynnere enn e30 mellomaksel, men regner med at det ikke er noe problem. hva slags girkasse skal du bruke, og har du flytta motoren bakover? Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
02dag |
Lagt til d. 08-03-2009 21:25
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Jeg skal bruke en getrag 260 , men jeg skal ikke flytte motoren bakover. Du sier at du bruker den bakre delen av en E30 M10-aksel. Gir dette noen spesielle fordeler, og er den like lang som den på 02?
1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
JE |
Lagt til d. 08-03-2009 22:05
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Grunnen til at jeg bruker den mellomakselen, er pga den er passe lang hvis man bruker 240 kasse fra e30 og mellomaksel fra samme. (med motor på org plass) Eneste som må gjøres er å flytte feste til opplagringa i tunellen. Jeg syns dette var lettere enn å korte 02 akselen. Vanskelig å si hva som passer for deg, kanskje fra e30 med m10 og 240 kasse. hvis du bytter flensen på 260 kassa til liten og flytter feste til opplagringa i tunellen.. (dette forutsetter at 260 kassa har samme lengde som 240`n, noe jeg er usikker på..) skal prøve å huske å måle litt når jeg kommer hjem ( om ca 2 uker) Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
02dag |
Lagt til d. 08-03-2009 22:45
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Getrag 260 er allerede kjøpt inn, og den er ca 9cm lengre enn en original 02 4-trinns kasse. Jeg vil helst slippe å flytte på opplagringa i tunellen, så jeg har lett lenge etter en mellomakselfremdel som er passe lang, eller skal jeg si passe kort. Det kan hende at den fremre delen fra en E24 er passe kort, men å få verifisert dette er vanskelig for meg, da jeg ikke vet om noen som sitter på noe slikt. Om det passer sammen med den bakre delen til en 02 vet jeg heller ikke. Tror at jeg kommer til å gå for en bit av den fremre delen fra en E3 eller E9, for den skal skli rett innpå en mellomaksel fra en 02. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 09-03-2009 08:28
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Jeg har min mellomaksel hos GKN Driveline nå. De tar 1600,- +mva, for å korte inn, hvis de må bytte kryss betaler jeg kun for kryssene.
|
|
|
JE |
Lagt til d. 15-03-2009 20:04
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Veiva polert og register drevet pressa av (skulle bare 12 tonn til for å få det av..) Før Etter Ferdig sveisa de nye motorfestene Venstre Redigert av JE den 08-04-2012 19:28 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 16-03-2009 07:07
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Ja gutten kan og sveise, det er sånn det skal se ut!! |
|
|
peterrk |
Lagt til d. 20-03-2009 22:51
|
Medlem Antall innlegg: 132 Innmeldt: 20.07.08 |
Stilig prosjekt. Hviket styresystem går du for? Hvilken topp og kam skal du bruke, noen data på toppen? Mye effekt regner du med å hente ut av motorn? |
|
|
JE |
Lagt til d. 22-03-2009 10:17
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
peterrk skrev: Stilig prosjekt. Hviket styresystem går du for? Hvilken topp og kam skal du bruke, noen data på toppen? Mye effekt regner du med å hente ut av motorn? Morro at prosjektet faller i smak Styresystem blir nok Vipec, toppen er type 1,8i og kammen er Enem Z55T. Ang effekt får man se hva det blir.... Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
peterrk |
Lagt til d. 22-03-2009 19:48
|
Medlem Antall innlegg: 132 Innmeldt: 20.07.08 |
Vurderer selv et Vi-Pec v44. ppf gutta er visstnok storfornøyd med det. Så det blir sikkert bra. Hvilken trigger løsning går du for? Skal du kjøre med kamsynk eller fordeler? Redigert av peterrk den 23-03-2009 12:39 |
|
|
JE |
Lagt til d. 23-03-2009 21:27
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
peterrk skrev: Hvilken trigger løsning går du for? Skal du kjøre med kamsynk eller fordeler? Tenkte å bruke 60-2 på veiva og kamsynk (en tann) Edit: Blei triggerhjul med 15 tenner på veiva og en tann på kamaksel Redigert av JE den 16-12-2009 16:54 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 31-03-2009 12:09
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Innsuget begynner å ta form Redigert av JE den 08-04-2012 19:30 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 02-04-2009 21:03
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Fabrikeringen fortsetter Downpipe og WG rør ferdig. Mangler en rørbøy og litt alu plate for å få ferdig innsuget. Sveist ferdig det jeg har biter til. Redigert av JE den 08-04-2012 19:34 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
peterrk |
Lagt til d. 02-04-2009 21:18
|
Medlem Antall innlegg: 132 Innmeldt: 20.07.08 |
Fine sveiser. AC\DC tig er gøy. Ser ut som du sikter på høy effekt. 350++? Hvorfor bruker du ikke 304 kammen? Vet du durasjon og løft på kammen du skal bruke? |
|
|
JE |
Lagt til d. 02-04-2009 23:04
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
304 kammen var ikke så veldig aktuell, pga det krever en helt annen turbo og motoren får en helt annen karakter.. (hadde turbo`n fra før) z55`n har 284 i durasjon og 11,2 i løft med 0 i ventil klaring. Artig å sveise alu Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
Gå til forum: |