Emne: BMW 02/Classic :: Bmw 1502 cab.. Eller?

Skrevet av hylle den 06-09-2008 13:23
#1

Heisann!

Kom over en annonse i utlandet en ettermiddag for noen dager siden, kjørte 98 mil og hentet bilen.

Tidligere eier fortalte meg at dette er en original 1502cab. det samme står i vognkort.

Spørsmålene mine er da :

Er denne "original" nå?
blinklysene er plassert et annet foran på fangeren. Det er feil?
hvilke andre ting er "uoriginalt" på denne?

bilder :
http://i228.photo...-cab-3.jpg
http://i228.photo...-cab-2.jpg
http://i228.photo...-cab-1.jpg
http://i228.photo...-cab-6.jpg


Noen her som vet hvor mange som ble produsert av disse?
og i cab versjon. med andre ord, sitter jeg på en sjelden bil?


og så må jeg innrømme at jeg er litt mistenksom på om denne er en original 1502? fordi, 1502 ble ikke levert annet enn sedan? altså 4 dørs.?


Sånn ellers er jeg meget fornøyd, bilen går som ei klokke, og har kun kjørt 110.000km, interiøret er helt intakt siden forrige eiere har hatt setetrekk på.

og rust.. det har bilen aldri sett. dette er en cab versjon, men bilen har ikke kalesje, og har derfor vært lagret innendørs alltid.

men er det riktig at disse ble levert uten kalesje?


Mvh Hylle.

Skrevet av 2000Touring den 06-09-2008 15:30
#2

Se http://www.bmw-02...index.html
Trykk deg inn på Technique : der tror jeg alle modellene står. Kan ikke finne noen 1502 cab...

Skrevet av Grazatfahrer den 06-09-2008 20:43
#3

Dette er vel det som svenskane kallar ein Kiruna Cab ?
Sikkert ein fin solskinnsbil sjølv om dette ikkje er ein orginal cabriolet.

Har lurt på korleis er det å få registrert ein slik bil i Norge. Svenskane har mange meir eller mindre vellykka heimebygg som kunne vore interessante.


i228.photobucket.com/albums/ee200/hyllish/BMW-cab-2.jpg

Redigert av Grazatfahrer den 06-09-2008 20:45

Skrevet av Johnny Pettersen den 06-09-2008 20:44
#4

Dette er ett typisk svensk"hembygge". Aldri levert noen 1502 cabriolet.
Det ble laget 1682 stk.1600 cabriolet samt 200 stk.2002 cabriolet.
Produksjonen av disse stoppet i 1971.
Targa cabriolet gikk fra 1971 til 1975.

Skrevet av hylle den 06-09-2008 23:39
#5

Grazatfahrer skrev:
Dette er vel det som svenskane kallar ein Kiruna Cab ?
Sikkert ein fin solskinnsbil sjølv om dette ikkje er ein orginal cabriolet.

Har lurt på korleis er det å få registrert ein slik bil i Norge. Svenskane har mange meir eller mindre vellykka heimebygg som kunne vore interessante.



vel, har nå tatt ut interiøret og sett under gulvmattene og litt sånn.
Det er gjort veldig grundig på den jeg har kjøpt iallefall, sveisa fast bjelker både under og inne i bilen. Vil nok ikke ha store problemer med å få denne registrert på norske skilt, siden dette var godkjent i sverige. eller?


Men dersom jeg nå ønsker og få tak i en kalesje, vanskelig og få tak i? evt hvor! og vil det oppstå store problemer ved montering?


Mvh Hylle.

Skrevet av 2000Touring den 07-09-2008 08:09
#6

hylle skrev:
Grazatfahrer skrev:
Dette er vel det som svenskane kallar ein Kiruna Cab ?
Sikkert ein fin solskinnsbil sjølv om dette ikkje er ein orginal cabriolet.

Har lurt på korleis er det å få registrert ein slik bil i Norge. Svenskane har mange meir eller mindre vellykka heimebygg som kunne vore interessante.



vel, har nå tatt ut interiøret og sett under gulvmattene og litt sånn.
Det er gjort veldig grundig på den jeg har kjøpt iallefall, sveisa fast bjelker både under og inne i bilen. Vil nok ikke ha store problemer med å få denne registrert på norske skilt, siden dette var godkjent i sverige. eller?


Men dersom jeg nå ønsker og få tak i en kalesje, vanskelig og få tak i? evt hvor! og vil det oppstå store problemer ved montering?


Mvh Hylle.


Ikke for å være pessimist på dine vegne, men jeg trodde slike "hemmebygg" fra Sverige var umulige å få godkjent i Norge jeg. Denne typen bil er jo aldri levert som cab... Men nå skal det sies at det jeg skriver her ligger på synsenivå, jeg har aldri prøvd å få regget slike biler - dette er det sikkert andre som vet bedre enn meg.

Skrevet av hylle den 07-09-2008 11:12
#7

heehe, Kødder du?

så jeg nødt til og kjøre denne med røde skilter når jeg vil lufte den altså.. Angry

haha, jaja. da får jeg få tak i en god sekser motor med litt trykk! Wink


noen andre som vet noe mer om det blir vanskelig og godkjenne? skal forsåvidt til biltilsynet til uka, så da får vi jo et resultat, forhåpentligvis positivt.


Skrevet av hylle den 08-09-2008 08:54
#8

Det var godt og høre!

Noen som vet om en cab kalesje fra 1602 vil passe over på 1502?

det finnes et nettsted som selger cab til 1602 nemlig.


-hylle

Skrevet av 2002turbo den 08-09-2008 12:58
#9

Det var et firma i Tyskland på 80-tallet som bygget om 02-er til cabriolet. Bilene fikk ekstra ramme under gulvet++ . Disse hadde stoff tak.

Skrevet av 3stk02 den 08-09-2008 15:00
#10

hei er bilen godkjent i sverige er det bare å registrere den her.

Skrevet av hylle den 11-09-2008 21:54
#11

Takk for info alle sammen!

2002 turbo:
Du vet ikke hvilket firma dette var?
På min bil er det forsterket ramme både under og inne i bilen. så det er gjort meget grundig!

3stk02 :

Takk for info! Skal ned til biltilsynet og den pakken der til uka som kommer!

Per I:

Hmm, jeg var innom nettstedet dems, fant ingenting.

men vet du om 1602 cab passer over med 1502?! for da vet jeg om et nettsted jeg kan bestille ifra!


Mvh Hylle!

Skrevet av eivind02 den 12-09-2008 14:02
#12

Et firma som het Lumma hadde cab kit til både 02 og E21. Jaymic har også hatt cab kit til o2.

Mvh Eivind

Skrevet av hylle den 13-09-2008 09:55
#13

Jeg har sendt en forespørsel til jaymic om de muligens kan levere.
håper på det.

hvis ikke er det et firma i england som selger kalesje til en grei penge.

http://www.presti..._hoods.htm