Emne: BMW 02/Classic :: 3x Weber DCOE 45mm, M20B25 i E21. Problemer

Skrevet av rolfi den 24-03-2009 16:12
#1

Hallo.

Jeg er enda i planlegginsfasen på dette, for jeg vil ha rede på det meste jeg trenger før jeg setter M20B25 i bilen.

Jeg skal ha 3 Weber DCOE 45mm.

Den originale bremsekraftforsterkeren står iveien for den bakerste gasseren, og jeg har tenkt på noen alternativer.

Jeg har hørt noe om at bremsekraftforsterkeren fra 02 er mindre, jeg har også fått tips om Golf II og Renault Clio forsterker.
Jeg lurte også på å sette i hydraulisk bremsekraftforsterker istedet, siden jeg nok får med servopumpen når jeg kjøper motoren.

Jeg fikk også tips om å flytte bremsekraftforsterkeren, men har ikke vært borti noe lignende tidligere. Så her trenger jeg tips Smile


Jeg er takknemlig for alle svar.

Skrevet av E23 galningen den 24-03-2009 17:19
#2

Hvilke servoklokker som er mindre vet jeg ikke.

Hvis du skal ha hydraulisk servo fra E23,24,28 må du også ha plass til bremsebomben, vil også tro du sliter litt da dette systemet også er beregnet på styreservo. Det er mulig du bare kan lage en loop med de to slangene til servosnekka. Går du for denne løsningen får du ivertfall veldig bra servovirkning.

Hvis du vurderer og flytte bremseservoen ville jeg sett på løsningen som er i E34 med V8 motor. Der sitter servoen på en brakket rett bak lyktene med stagoverføring til pedalen. Det er nesten umulig og bytte pærer men det er jo et mindre problem.

Ellers like jeg tankegangen din. Forgassertrimming er tøft selv om det er tilnærmet umulig og få det 100%, men lyden er halve moroa er den ikke.Grin

Skrevet av rolfi den 24-03-2009 17:36
#3

Takker for svar.

Grunnen til jeg tenkte på hydraulisk er at det da vil se mer nogenlunde normalt ut. Bilen skal ha skilter og ha muligheten til å gå gjennom en EU kontroll uten store problemer.
Jeg liker også å ha muligheten til å bremse, selv om motoren skulle stoppe. Med vakuumforsterker er det jo et trykk på bremsen så er den hard omtrent.

Jeg vurderer egentlig alle forslag, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Pfft

Skal få det justert så godt som mulig, så blir det nok mer trim til høsten når bilen settes inn igjen. Har fått tak i lakkerer også nå, så det var bare å ringe når jeg ville ha farge på den.

Håper å bli ferdig med alt til Lillehammer i August.. (Motorbytte, lakkering og skilter)
Blir nedtur om jeg må kjøre E28 bare fordi det står etpar ting igjen på E21n.. :/

Jeg kommer aldri til å montere innsprøytning på bilen Smile Forgassere skal det være. Grin

Redigert av rolfi den 24-03-2009 17:40

Skrevet av Espen02E30 den 24-03-2009 19:17
#4

02 bremsekraftforsterker er mindre ja, og passer. Husker vi brukte det på en som en kompis bygde om med S50 motor.
Hvor bra det faktisk fungerer er jeg ikke helt sikker på, men gikk veldig bra å kjøre drifting med den Wink
Tror det blir skikkelig grom lyd i bilen din Cool

Skrevet av rolfi den 24-03-2009 20:10
#5

Så 02 forsterkeren passer på originalfestet til E21 forsterkeren?
Må jeg ha med hovedsylinder også når jeg bytter, eller kan den gamle brukes?

Blir det noe tyngre bremser? Er 02 forsterkeren dårligere på noen måte, eller er den bare mindre?