Emne: BMW 02/Classic :: weber

Skrevet av atlee den 08-12-2009 22:43
#1

Hei!

Har et par spørsmål ang weber.

Er 45 weber "made in spain" like bra som "made in italy".Mener å ha hørt at "italy" er best.

Hvordan er det å bruke 48 weber på en 2 liters motor i 02? (made in italy)

Noen som har peiling?Cool

Hilsen Atle

Skrevet av geirm den 09-12-2009 00:10
#2

DCO/SP (Spain) eller DCOE (Italy) that's the question!

Mange motor trimmere jeg har snakka med mener de gamle DCOE forgasserene er best. Men jeg vet også mange motorer i historisk racing som kjører med DCO og det fungerer bra.

Ikke lett det her. Kohler bygde en motor i fjor med 50mm DCO den gikk aldrig slik den skulle. For 2 uker siden bytta han til 48 DCOE og da ble CO'en rett i hele turtallsregisteret. Med DCO forgassere ble motoren fet i topp og bunn.

På de gamle forgasserene delte 45 og 48 samme hus kun større boring og spjeld. På de nye forgasserene er det 48 og 50 mm som deler samme hus. Det mange sier er at de nye forgasserene er best på motorer med større volum enn 2 liter.

Det burde gå fint for deg å bruke 48mm DCOE men holder du deg under 200 hk er 45mm helt OK.

NB! De nye 45mm forgasserene fåes i DCOE.


Geir...

Skrevet av atlee den 09-12-2009 11:34
#3

Takk for et oppklarende svar!

Driver å sanker deler til et motor prosjekt,og da er det greit å kjøpe de rette delene ,så man slipper å kjøpe mer enn nødvendig.
Ville nok helst kjøpt en ferdig motor,men ser ut som det er vanskelig å få tak i.
Kan man bruke TI innsug på 48 weber, eller må man bruke noe annet?

Hilsen Atle

Skrevet av geirm den 09-12-2009 12:32
#4

Ti innsug går fint, men du må ta de opp fra 40 til 48mm i flensen mot forgasserene og kone pent inn.

Geir...

Skrevet av jeo635 den 09-12-2009 17:42
#5

hei atlee
jeg har ett par komplete 45 weber med innsug og kn filter til salgs

jan erik 90930966

Skrevet av 02touring den 10-12-2009 07:13
#6

45weber eller dollorto holder det. hvis du ikke skal over 200hk da.
45weber med 36mm halsringer og riktig dyser, så holder det til 190hk.
halsringen kan du dreie opp og endre dysene, hvis det blir mer effekt.

Skrevet av 02 Touring den 10-12-2009 09:18
#7

Jeg har et par PDF filer om doble Weber.
Send meg din mailadresse så kommer dem. (ca5 mCool

Mailto:



Skrevet av atlee den 10-12-2009 14:56
#8

Hei!

Det blir nok ikke over 200hk.Begyner vel å koste MYE da...
Når det gjelder størelsen på weberne,så er det 45mm jeg hadde tenkt, men det var en grei pris på de 48mm også.De var også italienske.

Får se om det blir en handel med jeo635Wink

De filene om weber kan du gjerne sende til:
På forhånd takkSmile

Hilsen Atle

Skrevet av jaas den 20-12-2009 14:57
#9

Hei,låner tråden litt om det er greit?..Smile Lurer på om noen kan gi meg utvendige mål på weber45 gassere? Tenkar da spes på lengde fra innsug og ut,eventuelt hvor mye de bygger ut fra toppen med innsug. Står de rett ut,eller får en innsug som vinkler de litt oppover? Og hvor handler dere webere\innsug og deler ellers til dette formål?..Smile

Skrevet av 02touring den 21-12-2009 19:36
#10

jeg har ikke noe mål.
men når det gjelder deler til weber, så har du pedersenracing.no
han har det mesteWink

Skrevet av jaas den 21-12-2009 20:52
#11

Ok,fant mål,ser ut som de bygger 118 mm uten innsug\endetrakt..er litt i tvil om det går uten å komme i konflikt med brkraft forsterker.
Fikk et tilbud fra pedersen idag,ble litt mer en jeg hadde tenkt,men det var jo mye pga tilbehøret,selve gasserne var ikke så gal pris på..Smile

Skrevet av geirm den 21-12-2009 22:40
#12

Om du kommer i konflikt med bremsekraftforsterkeren kan du bruke det svenskene kaller trattkrøkor dvs tratter som er 90 grader på forgasseren. Opningen på tratten vil da peke rett opp.

Om du kan bruke det har jeg et sett slike rimelig til salgs moplett med filter fra Misab.

Geir...

Skrevet av jaas den 21-12-2009 22:51
#13

Ok,takk for tips..Grin