Emne: BMW 02/Classic :: Hva ser man spesielt etter ved kjøp av Csi?

Skrevet av PeR4 den 26-07-2010 22:11
#1

En bilbekjent ser etter BMW Csi, helst 3.0 Csi. Han er meget god på eldre Buick, Cadillac og Ford. Har har aldri hatt BMW.

Hvor kan han lese seg opp på bilen?
Han vet at de har en tendens til ruste, hvor ser man etter rusten?
Mekanisk er de vel solide som andre eldre BMWer, hva bør man sjekke?

Skrevet av Hauso den 26-07-2010 22:20
#2

Uten at jeg er noen ekspert på hverken denne typen bil, eller noen andre form for biler, så kan jeg prøveSmile
Sjekk etter rust i kanaler, bagasjerom, gulv foran, bakplate, innerskjermer bak, og godt oppunder skjermene foran. mekanisk har jeg ikke filla peil på disse bilene, men er vel som alle andre biler. Gear/bremser, drivlinje, motor, gange på forskjellig turtall, tomgang, oljelekkasjer, eksosfarge, osv. Lykke til. Heelt sikkert noen her som kan gi et mye bedre svarSmile

Skrevet av 02restau den 26-07-2010 23:32
#3

Prøv: http://www.e9coup...

Skrevet av Grazatfahrer den 26-07-2010 23:37
#4

"Tendens til å ruste" var veldig fint formulert synest eg.
Om bilen han ser på kjem gjennom denne 8-punkt sjekken er det sansynlegvis ein bra bil. Generell info her.
Ellers er det fint å lese seg litt opp på kva som er orginalt og ikkje. Mange biler er "modernisert" og det brukar ikkje påverke verdien i positiv retning... Som Amcarmann kjenner han nok vel så godt til denne problemstillinga som vi gjer.

Ellers kan eg varmt anbefale ein slik coupe Smile

Det er laga ein norsk kjøpeguide av ein klubbmedlem, men den finn eg ikkje no.

Redigert av Grazatfahrer den 26-07-2010 23:39

Skrevet av cs erlend den 31-07-2010 17:39
#5

Rust er sjekk #1 på disse bilene. Unge tunger vil ha det til at disse bilene ble levert på kaia med rust.

Ta en titt på:
Kanalene er dekket av et skrudd deksel, slik at de kan se ganske fine ut. Vann som renner ned langs bakrutene skal renne igjennom kanal og ut dreneringshull. Lager mye "morro" når hullet er tett eller blitt offer for "reparasjoner"
Torpedovegg må sjekkes nøye. Karmann lagde et eget hulrom her hvor skitt og fukt kunne legge seg.
Forskjermer er sveiset, slik at reparasjoner på innerskjermer og torpedovegg er tungvindt (dyrt)
Teknisk sett er de vel relativt kurante - mulig at det gamle insrøytningssystemet krever litt over middels kunnskap ?

Eller så er de jo noen av de de flotteste doningene man kan cruise rundt i - anbefales !