Emne: BMW 02/Classic :: s14 godkjent?

Skrevet av Adrian91 den 11-05-2011 22:48
#1

Hvordan er mulighetene for å godkjenne en bmw 2002 med s14b23 motor i dag? så og si umulig?

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 06:36
#2

Jeg har fått søknaden vedr. ombyggingen godkjent, har visningen igjen.

Skrevet av jaas den 12-05-2011 06:40
#3

Hvor mye hk er 02 levert med maks fra BMW?

Skrevet av 2000Touring den 12-05-2011 08:25
#4

170HK på Turbo'n

Skrevet av jaas den 12-05-2011 13:22
#5

Ok,var det jeg trodde. Er det bremser og slikt fra turbo som skal til for å få godkjent s14 i 02 da eller?

Skrevet av steinsus den 12-05-2011 16:22
#6

02Ronny skrev:
Jeg har fått søknaden vedr. ombyggingen godkjent, har visningen igjen.


Lager du en liste over hva du hadde med i søknaden og hvilke dokumenter du hadde med.

Hvilke endringer som må til på en 02 kanskje også, ja en oppskrift rett og slett.

Slik at andre som vil forsøke det samme kan komme i mål med det også.

Vh. Stein

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 17:15
#7

Det er sikkert flere måter å få godkjent et sånt bygge på, så det finnes ikke noe fasit på dette.

Kommer uansett ikke til å legge ut noe før den er ferdig godkjent. Det kan jo bli noen runder på trafikkstasjonen før alt er i boks. Wink

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 17:30
#8

jaas skrev:
Ok,var det jeg trodde. Er det bremser og slikt fra turbo som skal til for å få godkjent s14 i 02 da eller?


Det er Turbobremser jeg har på min.Wink

Skrevet av Adrian91 den 12-05-2011 17:34
#9

Blir spennende å høre hvordan det ender. Smile

Er det ikke ett par biler som er godkjent i Norge med denne motoren allerede?

Redigert av Adrian91 den 01-01-1970 01:00

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 17:59
#10

Jo det er en tre/fire som jeg vet om. En er touring...

Skrevet av 2000Touring den 12-05-2011 18:17
#11

Har du noe tidshorisont for når du skal vise og evt få den godkjent?

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 19:38
#12

Det ble mindre tid til bil etter at jeg startet opp eget firma, så jeg vet ikke når jeg får tid å gjøre siste innspurt. Men håper det blir i sommer.....Frown

Skrevet av 02Ronny den 12-05-2011 21:28
#13

Her er søknadsskjemaet jeg brukte http://www.nsra.n.../nsra1.doc
http://www.nsra.n.../nsra1.doc

Redigert av 02Ronny den 12-05-2011 21:52

Skrevet av Adrian91 den 13-05-2011 12:37
#14

Tror dere at det vil det være lettere å få godkjent en m10 motor med turbo? Da med tanke på den originale 2002 turbo'en, og basere et bygg på samme spesifikasjoner. (effekt, bremser, osv)

Skrevet av 02Ronny den 13-05-2011 21:28
#15

Ja det tror jeg er enklere, siden 02en var levert med M10 og turbo.

Skrevet av 02Ronny den 13-05-2011 21:53
#16

Å se her. Ombygging kan bli enklereGrin

http://www.nfsok....tuelt.html
http://www.nfsok....tuelt.html

Vurderer å melde meg inn i Amcar (huff). De gjør en fantastisk jobb i denne og andre saker som gjelder bil/ombygging i Norge. De får større slagkraft med flere medlemmer!

Redigert av 02Ronny den 01-01-1970 01:00