Emne: BMW 02/Classic :: Røff gange ved kaldstart 635CSi

Skrevet av TorEnholm den 28-07-2011 00:31
#1

Motoren er noe røff første start på dagen. Kjører en kilometer og alt er normalt: Derfra er alt bare en fryd. motoren var 100% når jeg kjøpte bilen. Hvor bør jeg begynne å lete etter problemet?

Skrevet av e12535i den 28-07-2011 14:52
#2

Kan det være en tomgangsmotor som krangler? Evt. luftlekkasje i denne kretsen?

Skrevet av TorEnholm den 28-07-2011 21:12
#3

Tomgangsmotor? Hva er det? Er det noe annet navn på denne delen?

Skrevet av e12535i den 01-08-2011 08:27
#4

Svart sylinder som sitter inn i gummibelgen etter luftmengdemåleren (i nærheten av gasspjeldet).
Har en slange som går inn i innsugsmanifolden samt en el-kontakt på enden. Dra av kontakten rett etter oppstart på kald motor når du har symptomene. Hvis motorgangen ikke endrer seg, kan dette være synderen. Tomgangsmototren skal gi ekstra luft ved start på kald motor (bla).

Skrevet av TorEnholm den 03-08-2011 18:05
#5

Takk for tips, jeg skal prøve når jeg kommer hjem. Er ute å reiser for øyeblikket. Kommer med tilbakemelding når jeg kommer hjem.

Skrevet av challenger den 24-10-2011 20:00
#6

Løste du denne? Jeg har en 88-modell med samme symptom.

Skrevet av TorEnholm den 24-10-2011 22:39
#7

Nei ikke enda. Det har vært sommer og bilen starter og går ok. Det er bare det at den ikke går som den gjorde når jeg kjøpte den. Det tar ca 5 min før alt er normalt. Jeg fikk tips om å bytte sensoren som går i kjølevannet, denne har en tendens til å svikte?? Nå går det mot vinter og jeg kommer til å jobbe med saken. Jeg har vært borti disse følerene før som har sviktet, (andre bilmerker) uten at jeg vil si at det er den som er gåen. Jeg skal poste resultatet når jeg får litt tid til å jobbe med bilen..

Skrevet av challenger den 25-10-2011 00:06
#8

Ok. Den kjølevæskesensoren har jeg byttet til ny (uoriginal del) uten at det virket inn. Jeg har også testet med en brukt original tomgangsmotor, men renset min egen og satte tilbake da det var ingen forskjell. Alt av vakuumslanger har jeg byttet. Frykter at feilen ligger på innsprøytningsdysene alternativt o-ringer på disse som lekker. Men er interessert i alle mulige (rimeligere) løsninger før jeg overhaler eller bytter dysene. Wink

.

Redigert av challenger den 01-01-1970 01:00