Emne: BMW 02/Classic :: 69 BMW E-3 2800
Skrevet av conan den 09-10-2011 19:59
#1
Heisann alle sammen
Jeg er en ny bruker her inne og trenger all hjelp jeg kan få
Har brukt hele arven og litt til til anskaffelse av et prosjekt til vinteren, falt for en 1969 bmw 2800 med m30 motor og 4 trinns manuell. Bilen er et rullende chassi med ruter og rust.. Jaja, kanke forvente alt av et objekt sies det.
Uannsett: Jeg trenger hjelp til og finne koblings sjemaer osv over bilen el anlegg og motor. Motoren er så og si i deler, dvs det er blokk med bunnpanne og topp samt eksosmanifoiler montert. Resten ligger i esker osv, og jeg aner ikke hva som skal hvor og rekkefølgen på dette. Ikke veit jeg hva jeg ikke fikk med til motorn heller. Samt jeg fikk med en motor til med innsug og gassere, denne motoren vet jeg ikke om er gangbar så det blir donator. Denne satt det automat på med ukjent historikk (dvs aner ikke om den virker) havner mest sannsyneligvis på fyllinga tror jeg.
Er det noen der ute i dette forumet som vet av linker til manualer ol til denne bilen? Evnt har selv lastet ned og kanskje vil dele med meg? Da hadde jeg blitt glad.
På forhånd takk for all hjelp
Skrevet av conan den 09-10-2011 23:58
#2
Ingen??
Skrevet av 02-Oivind den 10-10-2011 00:24
#3
Gratulerer med prosjekt, regner med at den er hentet i Hobøl?
Det kommer nok svar, bare de rette folkene logger på, men det hender man må ha litt tålmodighet
Ellers kan det hende du finner litt info her:
http://www.bmw-e3...
Redigert av 02-Oivind den 01-01-1970 01:00
Skrevet av tepe den 10-10-2011 18:12
#4
Gratulerer med grom prosjektbil. Jeg kjøpte min 2000 touring med karosseriet montert på en henger og resten i pappesker og poser. Jeg må si det så stygt ut til å begynne med, men det er utrolig hva man kan finne ut ved å google MYE. Et tips er å laste ned delekatalogen fra
wallothnesch.com der er sprengskisser og koblingsskjemaer som er gode å ha når du står med en duppedings i hånda som du ikke vet opp eller ned på
Jeg fikk forresten katalogen i papirform gratis første gang jeg kjøpte deler derfra
Lykke til det er ingen månerakett så det blir garantert bra
Skrevet av CSLARNTSEN den 10-10-2011 21:35
#5
Er bare å komme å hente verkstedhåndbøker i Hobøl vet du og resten av delene du trenger
Dette blir så bra
Skrevet av conan den 10-10-2011 21:59
#6
[quote]
CSLARNTSEN skrev:
Er bare å komme å hente verkstedhåndbøker i Hobøl vet du og resten av delene du trenger
Dette blir så bra
[/quote
Jepp
Må bare få oversikt over hva som mangler. Tror det blir endel hehe.
Skrevet av geirm den 11-10-2011 11:25
#7
Nå er det heldigvis slik at hvis vi viste hva vi gikk til hadde det ikke blitt mange restaureringsprosjekter i det hele tatt. Det blir nok endel overraskelser skal du se
Pøs på med bilder så skal du se at E3 folket kommer med det gode svarene.
Lykke til.
Hilsen en som burde vist bedre
Geir...
Skrevet av TorEnholm den 12-10-2011 11:57
#8
Denne har vært god å ha for min del. Bruker denne mye:
http://www.realoe...amp;arch=1
Skriv inn de siste 7 tallene på chassis nummeret om en har blier bygd på -70-80 tallet, ellers begynner du der det står "Select your vehicle series" og følger instruksjoner, og avslutter med "Browse"
Da får du vindu opp som i "gamle dager" med microfiche, Lykke til med prosjekt
NB: Gamle og nye delenummer stemmer ikke overens, jeg er ikke sikker når BMW skiftet til nye delenummer. På siden jeg gav seg er det de nye delenummerene.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av conan den 14-10-2011 15:12
#9
Åssen får jeg lagt ut bilder her? Skjønte ikke helt åssen dette forumet virker.
Skrevet av 2000Touring den 14-10-2011 15:40
#10
Om du trykker på "post reply" - knappen får du mulighet til å laste opp bildet direkte fra PC'en din. Om du har lastet opp bildet på eksempelvis facebook kan du bruke IMG-knappen og legge inn billednettadressen.
Med IMG -kanppen vildet typisk se slik ut:
[img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1544193905036&set=a.1544193825034.62704.1840661359&type=3[/imgg] (lagt til en ekstra g på siste img-klammer for at det ikke automatisk skal vise bildet.
Om du skal laste opp bilde direkte fra PC får du bare lastet ett pr. innlegg, og det må være mindre enn 429kb
Gi meg PM om du ikke får det til
Redigert av 2000Touring den 01-01-1970 01:00
Skrevet av conan den 14-10-2011 17:51
#11
Ræva på bilen.. Kommer til og ta flere bilder når jeg begynner med den, kommer bilder da
Skrevet av 2000Touring den 14-10-2011 17:57
#12
Hva er planen for prosjektet? Original stand og strøken i karossen uten rust? Eller budsjettbil i bruksstand?
Skrevet av conan den 14-10-2011 20:15
#13
Budsjett bil tenker jeg, eller noe morro med mye motor. Er ikke sikker ennå. Lyst og putte en m3 maskin i den eller pustehjelp på org m30. Litt usikker på åssen det vil virke på en sugemotor m 2 gassere.
Skrevet av TorEnholm den 15-10-2011 16:41
#14
Post flere bilder
Dette er en modell det sikkert ikke er mange igjen av. Jeg kan ikke huske sist jeg så en. Det er noen nyere 3.0 rundtom, men denne kommer til å trekke oppmerksomhet om du stiller opp på treff. Skal du beholde den orginal utvendig?
Skrevet av conan den 15-10-2011 20:25
#15
Da har jeg begynt med motorn, setter den sammen og klør meg skikkelig i hue på ledningsnettet og alle vacum slanger osv.
Skrevet av conan den 15-10-2011 20:28
#16
TorEnholm skrev:
Post flere bilder
Dette er en modell det sikkert ikke er mange igjen av. Jeg kan ikke huske sist jeg så en. Det er noen nyere 3.0 rundtom, men denne kommer til å trekke oppmerksomhet om du stiller opp på treff. Skal du beholde den orginal utvendig?
Njaa, blir mest mulig orginal utvendig. kanskje noen litt større hjul og forblir sort matt (type bengalakk)
Skrevet av conan den 17-10-2011 21:13
#17
Litt mere bilder av motoren, er i full sving med den
Skrevet av conan den 17-10-2011 21:16
#18
Et bilde til
Skrevet av conan den 17-10-2011 21:19
#19
Fordeleren
Skrevet av conan den 17-10-2011 21:24
#20
Starteren