Emne: BMW 02/Classic :: drivakslinger fra E21 på 02

Skrevet av 02dag den 08-05-2012 10:18
#1

Jeg har forstått at man må ha en spacer mellom drivaksel og diff, men boltene er større på den diffen jeg har, og foreløpig mangler jeg disse boltene. Vil disse boltene passe inn på de vanlige 02-drivakslingene eller må jeg skaffe meg E21-akslinger?

Vil vanlige 02-bolter(liten størrelse) kunne brukes på diff med store hull(med mutter bak selvfølgelig) eller blir dette jalla?

Noen som har erfaring med dette? Skulle visst dette før jeg bestiller bolter. Hvis det går med små og mutter bak, så har jeg allerede dette og slipper å kjøpe.

Redigert av 02dag den 01-01-1970 01:00

Skrevet av 2000Touring den 08-05-2012 13:41
#2

Jeg gikk for dette settet.
Monter tut og kjør :-)

Skrevet av 02dag den 14-05-2012 08:37
#3

Jeg har bestemt meg for å gå for e21 drivakslinger med 02knuter på de ytterste. I den forbindelse så har jeg søkt litt ang dette og jeg ser at på de amerikanske forumene så pågår det debatter om hvilke akslinger man skal kjøpe. Der nevnes det at det bare var 79-modell som hadde lengre drivakslinger. Jeg antar at dette ikke gjelder for europeiske modeller? I Europa ble samtlige etter 08/78 levert med lengre drivakslinger og med de store boltene? Noen som vet dette?

Redigert av 02dag den 01-01-1970 01:00

Skrevet av wirgene den 15-01-2013 21:23
#4

Jeg har en 81 mod E21 banebil , den hvar det 10mm bolter på ytre drivknute , jeg vet det fordi vi monterte en diff med 75% sperre i den som også hadde 10mm boltehull , da slapp vi å borre opp .dro jeg på gkn og lagde nye drivakslinger som ble herdet passet rett på diffen som hvar 108mm og 100mm på ytre knute ,og jeg tror på de nyere E21 så hvar det 10mm bolter mens de eldre hadde 8mm bolter, lengden på drivakslingene er jeg usikker på.Men for guds skyld bruk skims i mellom for å sentrere drivakslingknuten og ikke for store hull de må være akkurat viss ikke så klipper du drivakslingen rett av ved heftig belastning hjullspinn fra grus til asfalt.....he he