Skrevet av 02dag den 04-09-2012 09:35
#1
etter at fjærbeinet ble pusset ned, grunnet lakkert og satt sammen igjen med nye fjærer og nye bilstein dempere, så skulle det settes inn i bilen. Hva oppdaget jeg da? Jo den ene av skruene som fester beinet til styrearmen hadde ikke gjenger igjen. Forrige eier av dette fjærbeinet(som satt på delebilen jeg kjøpte) hadde brukt en gjennomgående skrue og mutter gjennom denne. Dette er ikke helt i henhold da dette er en av de skruene med den ståltråden igjennom. Det er også en av de tre skruene du tenker på når du har fullt pådrag i hundre kilometer gjennom en krapp sving. Greit å vite at de ikke har løsnet.
Det var rett og slett for lang tid siden jeg demonterte dette og kontrollerte ikke dette før jeg begynte arbeidet.
Kort fortalt, jeg trenger et nytt fjærbein til en vanlig 2002 som fjærskåla ikke er rustet løs fra resten på eller sveist sammen på et slags vis, og hvor spindelen fortsatt er hel og fin.
Eller er ikke dette så nøye? Holder det med locktite her egentlig?
.
Skrevet av Rune M2-touring den 04-09-2012 14:49
#2
Helicoil kan være løsningen hvis hullet ikke har blitt boret opp alt for stort.