Emne: BMW 02/Classic :: Switchen anyone?

Skrevet av Motorhubro den 07-01-2013 17:17
#1

Hei dere.

Tenningslås-sylinderen har ramlet ut, og jeg lurer på om noen har en sprengskisse av hvilke deler som hører til. Nå har jeg kun selve sylinderen + en t-formet liten splint.

Hvordan i all verden skal jeg montere den tilbake? Jeg lurer kanskje på om jeg mangler en fjær eller lignende.

Gisle
BMW 1600-2 (1968)

Redigert av Motorhubro den 15-01-2013 18:20

Skrevet av Motorhubro den 26-01-2013 16:19
#2

Noen som kan forbarme seg over meg her og gi en liten pekepinn på hvordan jeg skal få switchen på plass igjen.

Nå må jeg bruke et skrujern for å fyre opp bilen. Artig det, men kanskje ikke en løsning å satse på i lengden.

Om noen har tips om hvilke verksted i Bergensområdet som eventuelt har peil på eldre BMW`er så hadde jeg blitt glad for det.

Skrevet av 2002turbo den 26-01-2013 17:05
#3

Hei

Etter det jeg kjenner til finnes det ingen skisse av oppbyggingen på denne delen.
På delefilmen er det kun fremstilt som to enheter; låsesylinderen og el-svitsjen på baksiden.
Begge delene er å få kjøpt, men kun komplett.

En delebil i Bergen hadde vært glimernde nå Cool

02-Espen

Skrevet av 02jan den 26-01-2013 17:07
#4

Har ikke tips for akkurat reparasjoner, men mener det er risiko for å ødelegge det elektriske tilknyttet starter. Mener det er en returfunksjon fjæren har for å ikke la starteren/ re'elet gå varmt. Har trøblete med det samme med en Mb 124 , hvor kjøring uten retur på nøkkel, har ødelagt starter.

Skrevet av TorEnholm den 26-01-2013 17:16
#5

Ikke for å stjele tråden her, men ett lite spørsmål i samme retning. Prøver å få tak på en -02, men med den finnes ingen nøkkel. Er det mulig å få laget en nøkkel etter eksisterende låser, eller må en ha nye låsesett? Hvordan var nøkkel systemet orginalt på -02? En for dør og bagasjerom og nummer to for start??

Skrevet av Motorhubro den 26-01-2013 18:11
#6

Nøkkelsylinderen jeg har er helt ny, med nye nøkler, men forrige eier som satt den inn må har gjort noe feil, siden sylinderen nå ligger i min hånd. Problemet mitt er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få satt den inn igjen, og at den forblir der den skal. :-)

Jeg har sylinder, en avrundet t-formet splint, og en fjær (som jeg tror kanskje hører til).

Når jeg starter med skrujern går switchen tilbake, slik at starteren ikke blir overbelastet.