Emne: BMW 02/Classic :: stempel ringer

Skrevet av 02touring den 25-12-2010 19:20
#1

er det jeg frykta. er det mulig og like greit å ta den jobben fra bunnpanna sinn side? alt i toppen er nytt, kjedelig og bytte topp pakningen igjenSad men sånn er det bare. 1500kr i dassWink
men teit spm, hva mente du med "at den er blitt rom"?Cool

Skrevet av 02Ronny den 26-12-2010 01:07
#2

Det er ikke mulig å bytte stempelringer fra undersiden. Det jeg mente var at du har for stor sylinderlekkasje, noe som kan bety at: stempelringene er slitt og /eller sylindrene er slitt. I det siste tilfellet må blokka bores som igjen betyr nye overdim. stempler....
Men det skal sies at M10 blokkene er slitesterke, så det er bare å krysse fingreneFrown

Skrevet av 02touring den 25-01-2011 21:16
#3

da var stempel ringer bestilltSmile kjøpt på ebay. håper det er litt kvalitet.

motornord selger ogsåWink 1800kr(trur dette er svenske kr) den prisen er til 4stempler.
tenkte jeg kunne si ifra, hvis noen andre kunne trenge.

Skrevet av JE den 25-01-2011 21:24
#4

02touring skrev:
kjedelig og bytte topp pakningen igjenSad men sånn er det bare. 1500kr i dass


litt utenfor emne kanskje, men hvor kjøper du topp pakning som koster 1500,-?

Skrevet av 2000Touring den 25-01-2011 21:38
#5

Jeg kjøpte motorpakningssett(alle pakninger til hele motoren) hos W&N til 1000krWink

Skrevet av 02touring den 26-01-2011 07:18
#6

JE skrev:
02touring skrev:
kjedelig og bytte topp pakningen igjenSad men sånn er det bare. 1500kr i dass


litt utenfor emne kanskje, men hvor kjøper du topp pakning som koster 1500,-?


ble anbefalt skjærs pakning. trur nok det var bom kjøp, ja.
jeg kan vel bare bruke vanlig pakning? selvom jeg skal øke komp.

Skrevet av 02touring den 26-01-2011 07:19
#7

og den "skjærs" pakningen var fra bmw

Skrevet av JE den 26-01-2011 07:43
#8

ok, da forstår jeg prisen Wink

Skrevet av 02touring den 26-01-2011 17:14
#9

men åssen topp pakning bruker dere? dere som har litt mer effekt enn org.

Skrevet av JE den 26-01-2011 17:34
#10

På den m10b18i`n jeg hadde i den gamle grå, så kjøre jeg med 1,2 bar ladetrykk (9,5:1 I komp). Den var uåpna, kun stramma boltene til toppen litt. Dvs org pakning.

Det er høye sylinder trykk som vanligvis tar pakningen, som feks ved tenningsbank.

Klart det skader jo ikke å sikre seg med bedre topp pakning. Smile