Emne: BMW 02/Classic :: Alpina a2s

Skrevet av 02turbo den 29-09-2010 22:48
#1

Bilen står fortsatt hos lakkerer men jeg håper å få hentet den på fredag. Har fått noen flere bilder som jeg kan dele med folket

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/istel055.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/istel054.jpg

Selv om det medfører økt vekt må vi har litt asfalt inni bilen også. De blir lakket over til sist
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/istel051.jpg

Må få sjekket at de har fått tettet alle skjøter. Kan virke som her mangler litt på dette bilde.
://i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/istel049.jpg[/IMG]

Har også vært så heldig å få noen bilder fra tidligere eier som jeg vil dele med dere. takk til Darwin for stemingsbilder.

Felgene som står på bilen her har jeg liggende, kjøpte de før jeg kjøpte bilenGrin Her snakker vi om magnesium
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/2777_001.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/2778_001.jpg

Når en ser på disse bildene blir en bare helt solgt. Bilen kler absolutt disse stripene med.
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/jaymic2.jpg

Som vi ser har bilen vært i utlandet og i 1994 var den på besøk hos Jaymic. da fikk den overhalt diffen og installert en ny tii bremsekraftforsterker og litt småplukk.
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/jaymic1.jpg

Nye bilder følger når jeg får hentet bilenCool

hilsen Svein

Skrevet av 02kongen den 30-09-2010 09:07
#2

Fantastiske bilderSmile

Det nærmer jo seg montering her snart. Da begynner moroaSmile

Skrevet av 02turbo den 01-10-2010 21:04
#3

Litt flere bilder fra lakkerer

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/015.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/007.jpg
Tror ikke det var det lureste å bruke denne understellsmassa. Etter 3 lag med lakk skinner det litt igjennom.

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/017.jpg

Var i dag for å hente bilen, er jo høstferie til ukaPfft. Blei desverre ikke fornøyd med arbeidet som var gjort.Sad Største nedturen på lenge. Men etter mye frem og tilbake og gjennomgang av karroseriet med dertil egnet huskeliste over utbedringer, ble løsningen at han får 14 nye dager på å gjøre det skikkelig. I tillegg må han levere bilen til meg. Det er 1,5 time å kjøreShock

Får gå å rydde i garasjaGrin

Svein

Skrevet av Grazatfahrer den 19-10-2010 22:15
#4

Tøffe bilder frå gamledager Svein.

Har du sett desse salgsbilda frå Oldtimergarage?
http://oldtimerga...ng-alpina/

Skrevet av 02turbo den 24-10-2010 12:29
#5

Takk for tipset Sølve. Bilen kler absolutt disse stripene ogsåPfft

Vel i går fikk jeg bilen levert på "garasja" tydelig at de hadde lagt litt mer arbeid i det nå. Men fortsatt ikke slik jeg vil ha det, de hadde lagt på noen fuger store som wienerpølser. Viste ikke om jeg skulle le eller gråteShock Dette får vi ta igjen når bilen skal lakkes utvendig. Bare så irritererAngry

Klarer dere å se pølsa borte i hjørnet?
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/013.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/007-1.jpg

Vel nå er det bare å finne frem kassa med ledningsnett å begynne. Tror kanskje det er lurt å la bilen "stå litt" slik at lakken får herde seg godt. Tips mottas med takk.

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/014.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/008.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/001.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/002.jpg

Skal ha avgårde en ny ladning med deler for sandblåsing og pulverlakkering også slik at det blir bra.. tenkte jeg skulle følge JP sitt råd om å bruke et tynt lag med bengalakk på diffen.

Må få kjørt inn delebilen også i garasja slik at en har fasiten lett tilgjengelig.

Når det gjelder orginalmotoren har jeg fortsatt en god dialog med England. Det er i hvert fall tydelig at de ikke liker den støyen det ble rundt bilens orginalitet osv

Svein

Skrevet av BorgSol den 24-10-2010 13:24
#6

Mildt sagt imponerende, nå jo være hærlig å tenke på at når du har bilen ferdig så er den så god som ny om ikke bedre! Smile

Skrevet av 2000Touring den 24-10-2010 14:05
#7

Dette ser jo veldig bra ut! Kjedelig om du ikke blir fornøyd etter å ha bilen til lakkering da...

Skrevet av Johnny Pettersen den 24-10-2010 15:18
#8

Alle klips og buntebånd til el-nettet er og få nytt, stålklips langs venstre innerskjerm og plast buntebånd videre på frontplata. To forskjellige lengder på plast båndene. Du bestiller selvfølgelig nytt lokk til sikringsboksen din samtidig.
Bakstilling/forstillings/mellomaksel/gearkasse travers/ etc får seg vel ett lag pulverlakk?

MVH.JP

Redigert av Johnny Pettersen den 24-10-2010 15:21

Skrevet av 02turbo den 31-10-2010 20:05
#9

Joda Johnny, det blir klips og buntebånd litt etter litt. Tror jeg skal koste på et nytt lokk medGrin. Har hatt en god del til pulverlakking og skal få avgårde siste rest om litt. Du skimter delene i bakre del av bildet nedenfor.

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/012.jpg

Har også fått stuet inn delebilen også, i dag har jeg tatt ned bærearmene bak, tenkte jeg skulle bruke de siden de er lukket og friske.

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/siste3010023.jpg

Har også tatt ned bensinpumpa og branketter for å bruke dette på bilen. Trodde at holderen var sveiset fast i karroseriet, men den var skrudd. Noen som kjenner til hva som er riktig?

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/siste3010033.jpg

Har også fått teipet opp igjen halve ledningsnettet. Tok noen timer detShock

Bare en ting å gjøre - stå på!
Hilsen Svein

Skrevet av Johnny Pettersen den 01-11-2010 19:10
#10

Svein!
Arrester meg hvis jeg tar feil men den pumpa der er vel kun for innsprøytning da den gir alt for høyt trykk. Du må også ha tur og retur på bensin rørene

Skrevet av 02turbo den 06-01-2011 20:12
#11

Nytt år og nye muligheter, vel overstått alle sammen.
De to siste mnd i 2010 gikk med til arbeid, ikke hobby. Nå står bilen hos en annen lakkerer som jeg hele tiden har prøv å få til å ta hele jobben på bilen. Artigt at han synes at sveisejobben er bra utført, eneste han ikke helt liker er bakskjermeneShock. Har fått strippet av 3 lag med lakk på bakskjermene og fant selvfølgelig litt mer rustAngry

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/004-2.jpg
Vel bra jeg nå har en delebil, har kappet ut en brukbar del der slik at vi får ordnet dette.

Ellers jeg fått slipt rent døråpninger, har også kjøpt 2 stk nye dørerShock
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/005-2.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/001-2.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/002-2.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/003-2.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/006-2.jpg

Har vel også funnet ut at jeg mest sannsylig ikke blir ferdig til Bavaria tour i år, for ta til takke med Heidegger bilen.Sad. Slik er det bare, viktigste er allikevel og ha litt fremdrift hele tiden

Godt nyttår hilsen
Svein

Skrevet av Johnny Pettersen den 06-01-2011 20:32
#12

Det må ha vært litt av en gjeng på det første lakk verkstedet du var. Bilen var jo ikke engang mattet utvendig, litt tragisk at man finner mere rust etter at bilen er lakkert under/innv.
Får håpe det blir bedre nå.
Angående brakett til bensinpumpe så er den sveist på en TII, men på din er den ettermontert siden den er standard i utgangspunktet.
Du skal vel heller ikke bruke den TII pumpa da dette er en høytrykks pumpe, eller klarer du og få ned trykket med en regulator?

Skrevet av geirm den 06-01-2011 23:40
#13

Johnny Pettersen skrev:
Det må ha vært litt av en gjeng på det første lakk verkstedet du var. Bilen var jo ikke engang mattet utvendig, litt tragisk at man finner mere rust etter at bilen er lakkert under/innv.
Får håpe det blir bedre nå.
Angående brakett til bensinpumpe så er den sveist på en TII, men på din er den ettermontert siden den er standard i utgangspunktet.
Du skal vel heller ikke bruke den TII pumpa da dette er en høytrykks pumpe, eller klarer du og få ned trykket med en regulator?


Jeg har hatt flere biler med tii pumpe og regulator med retur til tank. Dette er en veldig stabil løsning og med en Filter King regulator får du riktig bensintrykk til forgasserene uansett fart og førforhold.

Når det gjelder rust så har jeg slutta å bli overraska, rust finner man overalt og til alle tider i prosjektet. Det er bare å håpe at det ikke dukker opp rust etter at bilen er ferdig.

Geir...

Skrevet av Johnny Pettersen den 07-01-2011 14:47
#14

Så Filterking klarer så høye trykk også, man lærer så lenge man lever.

Skrevet av 02Ronny den 07-01-2011 21:13
#15

Tii- pumpen leverer ikke noe særlig høyt trykk, den fungerer bare som en fødepumpe. Den må ikke forveksles med en innsprøytningspumpe...

Skrevet av 02turbo den 22-01-2011 14:28
#16

AngryJa, ja folkens, det er ikke alt som skal gå på plankekjøring. I snøsmeltinga på fjellet fører det ofte til at is sperrer elvefaret slik at elva finner nye veier. Verkstedet hvor bilen står fikk ca 60 cm vann inn på gulvet som følger av overnevnte. Dermed ble også min bil våt på hjula. Men hva er det man sier - motgang gjør sterkWink

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil001.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil002.jpg

her er det bare å begynne å øse, bra en har hatt båt tidligere
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil012.jpg

ser godt vannlinjaAngry
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil005.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil004.jpg

sparkla og greier, bare å slipe av igjen
i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil014.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil006.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil010.jpg

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/etter%20lakking/Vannibil020.jpg

Vel det har tatt meg noen timer å få bort vann, vaske reint etter en blanding av vann, olje, slipestøv og lingnende. Vasket bilen rein under også.
Han som driver verkstedet har holdt på å renovert en Alfa Romeo GTV og fått den sammen og elektrisk, teppe og stoler på plass. Heldigvis stod den bilen på en 4 søyler slik at vannet bare gikk opp til kanalen. Han var kjapt inn og fikk heist bilen opp. Tror ikke han tenkte mye på strøm og vann da!

Vel motgang gjør sterk, er det ikke det en sier!

hilsen en som tåler vann
Svein

Skrevet av jaas den 22-01-2011 14:37
#17

Oooohhhh,surt ja!!! Men bra du ikke mister motet..Smile

Skrevet av 2000Touring den 22-01-2011 16:01
#18

Jeg føler virkelig med deg. Tor jeg hadde mistet motet litt om noe slikt hadde skjedd. Men det er vel bare å brette opp armene å gyve løs på ny Smile

Skrevet av 02Ronny den 22-01-2011 17:00
#19

Neiånei, du skal visst ha litt motgang på dette prosjektet. Håper du fortsetter med samme pågangsmot som du har vist til nå.

Skrevet av CSLARNTSEN den 22-01-2011 17:26
#20

Lykke til videre, motgangen må jo ta slutt snart.