Emne: BMW 02/Classic :: Renovrering av tii-motor+++ 2010/2011

Skrevet av 2000Touring den 22-11-2010 23:47
#32

En liten økt i garasjen i dag også. Har demontert ventiler fra toppen. Fant ut at alle eksosventilstyringene er slitne, i tillegg til styringen hvor ventilfjære var knekt på innsugssiden.

Tom topp:
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs487.ash2/76001_1352177544747_1840661359_708962_5389775_n.jpg

Topp ventilstyring:
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1225.snc4/155758_1352178024759_1840661359_708967_5242684_n.jpg

Ventilsetene på eksossiden var ganske tilkoksete
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs601.ash2/155388_1352178344767_1840661359_708970_5619041_n.jpg

Jeg målte ventilfjærene til 45,5mm. Ihht til bøkene jeg har skal fjærene være 46mm, men det er ikke oppgitt noe minimumsmål. Hva skal til for at jeg bør bytte fjærene?