Emne: BMW 02/Classic :: Renovrering av tii-motor+++ 2010/2011

Skrevet av 2000Touring den 15-04-2011 08:01
#167

Da tror jeg at jeg har funnet feilen!

Tenkte rett og slett at jeg faktisk bare skulle plukke fra hverandere hovedsylinderen for å se om jeg fant noe galt der. Tappet bremsevæskebeholderen, skrudde av bremserørene og tok løs hovedsylinderen fra bremsekraftforsterkeren. Videre tok jeg med meg sylinderen på benken og begynte å demontere den. Plutselig hørte jeg en del som datt i benkeplata, uten at jeg kunne skjønne at det var noen deler som var løse på det tidspunktet. Da oppdaget jeg en slags kule/tupp som lå på benken.
Etter litt tenking og sjekking fant jeg ut at det var tuppen på "pushroden" fra den gamle bremsekraftforsterkeren som hadde knekt av og satt seg fast inne i stempelet(der den vanligvis står) Og som videre førte til at stemplene ikke kom seg helt tilbake når jeg slapp opp bremsenAngry

Dette er en av de mest korny feilene jeg har funnet når jeg har skrudd bil, noen gang Shock

a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216430_1521056086605_1840661359_982699_6901982_n.jpg
a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/218070_1521056246609_1840661359_982700_2781352_n.jpg
a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207183_1521056366612_1840661359_982701_2827260_n.jpg
Stempel til hovedsylinder med brekt tupp fra "pushroden" fra forrige installerte bremsekraftforsterker

Så det vil jo si at Johnny var inne på det riktige når det var snakk om pushrodene var like lange, noe de i dette tilfelle ikke var pga at min var "forlenget"

Nå har jeg ikke fått montert dette sammen igjen for å prøve, men jeg er rimelig sikker på at dette er synderen.

Redigert av 2000Touring den 01-01-1970 01:00