Skrevet av JE den 27-07-2006 03:42
#1
1974 mod 2002
Tidligere spec:
- 2liter blokk og veiv
- Tii stempler
- 304* schrick kam
- Schrick enkle ventil fjærer
- 121 topp lett portet
- Haltech e6s programerbar bensin og tenning
- 2 x doble 45mm spjeldhus
- 4:1 rustfritt grenrør, 2,5 eksosanlegg med 2 potter
- 5 trinns overdive kasse fra e30
- mellomaksel fra e30 med m10 og 5 trinns
- coilover forran med 400 punds fjærer og bilstein sport dempere
- intrax fjærer og bilsten sport dempere bak
- Suspension Techniques stabbstag (22 mm forran, 19 mm bak)
Spec, den dag i dag:
Motor, blokk:
-1,8i veiv
-1,8i stempler som er dreia av 2 mm og fått ventillommer
-1,8i blokk m/ underspyling og pianotråd
-Custom cnc fresa bakplate til oljepumpe m/ e30 overtrykksventil og "spesial sugerør"
-Olje fra turbo i bånnpanna
-Håndlaga adapter til sensorer, slanger til olje osv.
-Håndlaga tig sveisa bunnpanne
Motor, topp:
-304* schrick cam uten fordelerdrev
-Ruland vippearms låser
-HD vippearmer
-Utfresa forbrenningskammer
-~8:1 i komp
-M30 indre ventilfjærer
-Schrick ytre ventilfjærer
-Pussa vekk støpekanter i innsugs og eksoskanaler
-Håndlaga alu innsug m/ fullradie trakter og 3" spjeldhus
-Håndlaga svartstål grenrør, tigsveisa, coated
Turbo / WG / avlastningsventil / intercooler:
-Precision SC3431E, coated a/r 63 eksoshus
-Turbonetics 35mm evolution WG
-PPF 50mm dumpventil
-3" alu rør fra tubo til intercooler
-3" alu rør fra intercooler til innsug
-450 x 300 x 65mm (3" inn og ut) intercooler m/ braketter til oljekjøler
Eksos:
-3 tom rustfri eksos
-3 tom rustfri magnaflow potte x 2
-3 tom rustfri fleks del på downpipe før girkasse
-Coated rustfri downpipe
-3 x rustfri v-bandsklemme
-%olvo xc90 eksosoppheng x 4
Motorstyring osv:
-Vipec v88
-MSD coiler med innebygd tennsteg x 4
-Honywell gt101 hallgiver på veiv og kam
-%olvo v70 vifte som er trinnløst styrt av v88`n
-7 bar mappsensor
Bensinsystem:
-E30 318i forpumpe
-Håndlagd rustfri swirlpot
-Bosch 044 bensinpumpe
-%udi 80(?) bensinfilter
-MSD 750 cc dyser
-E30 325i 3 bars BTR
-E30 bensinrør tur / retur
Understel:
-Urethane foringer i hele understellet med unntak av travers bak og diff feste.
-Bilstein sport gassdempere
-IE coilover kit forran med 400 lb fjærer
-Intrax fjærer bak
-IE stabbstag kit
-IE camberpater / fjærbeinslager
-IE urethane steering coupler
-Weicher alu fjærbein-stag forran
Bremser:
-Wilwood 328x32mm skiver m/ superlight 4 stempla calippere forran
-Wilwood 320x20mm skiver m/ 1 stempla Wilwood calippere med innebygd håndbrekk bak
-E36 håndbrekk vaier
-Stålomspunne bremseslager forran og bak
-Anideco cusom tilpassa abs ringer forran og bak
-735i 25mm hovedbremsecyl
-%olvo v40 ABS
-E46 abs sensorer
Drivverk:
-JBR alu svinghjul 228mm
-Original organisk 228mm clutch lamell
-Sachs race engineering 618 trykkplate
-E46 M3 hardykobling
-E28 5?? fremre del av mellomaksel
-E30 318i bakre del av mallomaksel
-E30 188 25% diffbrems
-Custom sviktaksler med 02 ytre og e30 indre CV ledd
Felger / dekk:
-Compomotive 7x16" med et 26, lakka i gunmetal
-Federal RS-R i 205 45 16
Kjølesystem:
-%olvo v70 ekspansjonstank
-%olvo 240 tropisk radiator
-71* termostat
-Org 02 vannpumpe fra 70 tallet
Instrumenter:
-Autometer speedometer
-Autometer turteller
-Autometer olje temp
-Autometer oljetrykk
-Autometer ladetrykk
-Autometer pyrometer
Div:
-E30 325i oljefilter montert på innerskjerm
-Mocal oljekjøler m/ sandwich termostat på filter
-E30 tunell
-Sabelt semska ratt
-Sabelt bøtteseter, førerstol på justerbart understell
Redigert av JE den 14-09-2013 13:32