Emne: BMW 02/Classic :: Rustfritt 4-1 grenrør - Solgt

Skrevet av JE den 17-01-2009 09:29
#1

Selger et stk 4-1 grenrør med 3" ut av collektor (mutter for O2 sensor i collektor).

Pris: 3000,-

www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/9775.jpg

Det er ikke like blankt nå Wink

Redigert av JE den 30-08-2010 11:39

Skrevet av geirm den 17-01-2009 13:53
#2

Ser ut til å være et bra grenrør, trang i kollektoren og koning ut til flensen. Har det pyramide i kollektoren bør det gi bra svar opp Slakteren.

Men, hva er grunnen til at du selger da?

TurboShockShockShock???

Geir...

Skrevet av JE den 17-01-2009 17:14
#3

Det er desverre ikke pyramide i kollektor. Er ikke umulig det blir overlading.

Skrevet av JE den 28-10-2009 11:49
#4

pris 2800,-
hvis behov kan jeg være behjelpelig med å seise om kollektor hvis behov for det

Skrevet av JE den 05-12-2009 13:31
#5

Desember pris: 2500,-

Redigert av JE den 05-12-2009 13:32

Skrevet av jaas den 09-12-2009 22:20
#6

Du har ikke at bilde av hvordan det ser ut nå da?..Smile

Skrevet av JE den 09-12-2009 22:27
#7

Kan ta et bilde i morra.

Skrevet av JE den 11-12-2009 12:00
#8

www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/18278.jpg

Skrevet av Hauso den 15-12-2009 22:56
#9

Passer dette orginal m10 2 liters manifold?

Skrevet av JE den 16-12-2009 06:24
#10

Du tar vekk org manifold, og monterer grenrøret istede, dog så passer det ikke rett på resten av eksosanlegget pga det er 3" med v-band flens ut av kollektor.

Redigert av JE den 16-12-2009 14:54

Skrevet av Hauso den 16-12-2009 13:46
#11

Åja, stemmer.. hehe, er ikke såå godt inni det enda;O Trenger et grenrør, men jeg er blakk for tiden, og andre ting står i høysetet. Uansett, lykke til med salgSmile

Skrevet av morten den 16-12-2009 18:57
#12

Gir grenrør noe særlig effekt? Har hørt at originalmanifolden er så godt utformet at det ikke er noe særlig å hente annet enn bedre respons.

Hva er din erfaring som har kjørt med dette?
Du skriver at den mangler pyramide i kollektoren. Hva har det å si?

Skrevet av JE den 16-12-2009 21:56
#13

morten skrev:
Gir grenrør noe særlig effekt? Har hørt at originalmanifolden er så godt utformet at det ikke er noe særlig å hente annet enn bedre respons.

Hva er din erfaring som har kjørt med dette?
Du skriver at den mangler pyramide i kollektoren. Hva har det å si?


Jeg har egentlig ikke noe å sammenligne med, da den første motoren jeg hadde i 02`n var med dette grenrøret. Har heller ikke kikka noe serlig på utformingen på org manifold..

Hvor mye pyramiden har å si... har ikke en anelse men JEG trur det er marginalt på en motor som ikke er maks trimma, der man skal ha ut hver minste ponny.

Dog så lever jeg i den tru at det hjelper med et godt grenrør kontra org manifold.

Hvis noen har et grenrør og en org manifold, samt fri tilgang på bremseutstyr så hadde det vært artig med en test Pfft

(ot: har pyramide i turbo grenrøret mittWink)

Skrevet av jaas den 16-12-2009 22:57
#14

Hva vil det egentlig si at det er pyramide i kollektoren? Er litt grønn på akkurat det området..Smile
Og må en ha 3" hele veien,eller går en ned i størrelse...tenker det blir litt voldsomt med 3",men kan være det funker?

Skrevet av JE den 16-12-2009 23:27
#15

3" er vel kanskje litt voldsomt.. jeg syns det funka greit med det.. men må nok ha 2 gode potter for at det ikke skal bli for bråkete.
er ikke noe prob å gå ned i størrelse,
trur jeg har så jeg kan sveise det om til å passe på org eksosanlegg.. er bare det at da må man punkte det mens det sitter i en bil med org eksosanlegg, for at det skal bli rett..

www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/18311.jpg

Skrevet av jaas den 17-12-2009 07:16
#16

Originalt vil jeg ikke ha,det er som et sugerør...Wink Det jeg har lurt på å gjøre er enten å kjøpe et effektanlegg fra en e30 for eksempel og sveise om,eller så lage hele eksosen selv...og har sett for meg at 2" er passelig. Finnes det en overgang som kan skrues på flensen på grenrøret slik at en slipper å sveise om dette? Og kanskje viktigst av alt,går dette å bruke i min e21?..Smile

Skrevet av JE den 17-12-2009 20:23
#17

Usikker om det passer i e21..
trur nok det er best å sveise det om.. det er jo ikke store jobben. (hvis man har utstyr til å sveise rustfritt)

Skrevet av jaas den 17-12-2009 20:33
#18

Dårlig med sveiseutstyr for rustfritt her desverre..
Noen som vet om dette vil passe i e21?

Skrevet av morten den 18-12-2009 13:11
#19

JE skrev:
Desember pris: 2500,-


PM er sendt.

Skrevet av JE den 24-07-2010 10:30
#20

Ny pris 2000,- selges da som det er.