Emne: BMW 02/Classic :: Das neue Auto

Skrevet av herr bertone den 07-05-2009 22:02
#1

Kort tid etter at jeg hadde solgt min blå 3.0 CS, det vil si en dag eller to, skjønte jeg at jeg hadde gjort noe dumt.
Så da jeg kom over en fjordblå CSI (som faktisk har vært min favorittfarge på denne modellen siden jeg prøvekjørte en med faren min for tyve år siden), kunne jeg ikke la være å slå til.

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/BMWCSI1.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/BMWCSI7.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/BMWCSI6.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/BMWCSI4.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/BMWCSI3.jpg


Bilen er en fest å kjøre, og overraskende forskjellig fra CSen.

Klar for sommeren nå!!

Redigert av herr bertone den 07-05-2009 22:43

Skrevet av E9Kenneth den 07-05-2009 22:41
#2

Gratulerer med nok en flott bil!! Jeg sitter med samme erfaring, solgte min forrige bare for å angre på salget i samme stund. Har nå lært tror jeg.
Kommer du på Øvrevoll for å vise frem til helgen?

Skrevet av herr bertone den 07-05-2009 22:49
#3

Hei,
Keen på Øvrevoll, men ser an vær etc. Var der i fjor, og det var veldig bra!

Skrevet av E9Kenneth den 07-05-2009 23:05
#4

Tenker det samme. Oppholdsvær=Øvrevoll.

Skrevet av 02-Oivind den 08-05-2009 00:31
#5

Gratulere med nok en flott E9! Grin
Tidløs klassiker...

Skrevet av Grazatfahrer den 08-05-2009 09:36
#6

Gratulerer med steget opp til Einspritzung!

Ser ut til å vere ein ryddig og fin bil.

Skrevet av herr bertone den 08-05-2009 10:03
#7

Takk for det,
Bilen er meget bra i motor og interiør, men har en irriterende blåse på venstre hjulbue bak. Kommer til å vente til høsten, men da kjører jeg bilen til et karosseriverksted og blåser den ned. Orker ikke å gå og se på sånt, og lure på om det bobler flere steder. Utover det er bilen veldig bra. Knirker ikke i en eneste foring eller ledd når jeg kjører på humpete veier (i motsetning til Audi A6en min). Også er det deilig med fem trinns girkasse. Med denne bilen er det ikke noe stress å ligge i 130 på motorveien, det var det egentlig med CSen.

Så langt veldig fornøyd jeg (gikk jo tross alt gjennom en time og tyve minutters kontroll på biltilsynet uten en anmerkning!)

MGrin

Skrevet av herr bertone den 08-05-2009 10:05
#8

Også har jeg endelig fått kloa i noen Alpina 16 tommere. For selv om 14X7 er fete synes jeg bilen ser mindre og lettere ut med 16 tommerne. Vet ikke hva du synes Grazaf.?

Skrevet av rolfi den 08-05-2009 14:10
#9

Veldig fin bil, men få deg nye skilter!
Du får typen bilen ble levert med på biltilsynet om du spør.

Skrevet av 02Anders den 08-05-2009 15:42
#10

Tillykke med CSi'eren!! Den ser super ud... Cool
Hmmm... men glem alt om 16" og behold det cool retrolook med brede 14" og ballondæk. Pfft

Skrevet av Johnny Pettersen den 08-05-2009 16:20
#11

Du burde selge de Alpina 16 tommerene så jeg kan få de på min E24, så kan du få ett sett med de eneste riktige felgene til tidlig E9, nemlig Cromodora felger med senterkapsel av meg.

Redigert av Johnny Pettersen den 08-05-2009 16:23

Skrevet av herr bertone den 08-05-2009 17:34
#12

Hei,
Enig med tanke på skiltene, men de er bestillingsvare, og hadde ikke tid til å vente med å få registrert bilen. Men selv om ikke skiltene fra 1974 vekker noen særlig begeistring hos meg (det var vel dem som holdt seg opp til slutten av 90-årene?) så skal jeg få de på.

Angående felger så har jeg et sett Cromodoraer, og skal selvfølgelig beholde CSL-felgene (faktisk fra en CSL), men mener fortsatt at 16" kler bilen veldig bra.

Skrevet av E9Kenneth den 08-05-2009 19:37
#13

Jeg heier på 16" Cool

Skrevet av 2000Touring den 08-05-2009 19:53
#14

Fin bil. Gratulerer!

Skrevet av Grazatfahrer den 08-05-2009 22:04
#15

herr bertone skrev:
Også har jeg endelig fått kloa i noen Alpina 16 tommere. For selv om 14X7 er fete synes jeg bilen ser mindre og lettere ut med 16 tommerne. Vet ikke hva du synes Grazaf.?

Grazat meiner at forandring fryder. 16" Alpina er fint og lekkert, men 14" er veldig rett og veldig dynamisk PfftPfft
Pr no er det 14" som gjeld her i gården. Det var bilder av din forrige cs som fekk meg på trua.
Innser at det er litt vel navlebeskuande å poste bilder av egen bil i tråden din men håper du tåler det.
images.bimmers.no/files/0izgcc0erqm1aqu8fkiu.jpg
images.bimmers.no/files/g8v6tmui2r06ju8aqc3m.jpg

Skrevet av Grazatfahrer den 08-05-2009 22:26
#16

Såg på bilda at denne bilen hadde fått 16" Alpina til sesongen. Dei passa fantastisk godt til bilen! Er eigaren her inne skal tru ?
Steike tøff bil som har ytelser som matcher looken!
www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/15849.jpg

Slik såg den ut med 18". Køyr debatt Wink
www.andycam.no/albums/bmw30csi/IMG_7264-01.jpg

Skrevet av herr bertone den 08-05-2009 22:43
#17

Jeg synes 2800 CSen din er mange ganger tøffere enn denne (for den er kuul). Men synes denne er i laveste laget, særlig på framhjulene. Grei med 16" alpinaene, men ødeleggende med 18" - mener nå jeg. I tillegg synes jeg frontspoileren er kjip. Misforstå meg rett - jeg elsker Batmobilen, men synes ikke det er fett med spoiler på en vanlig cs/ csi (jeg er nok litt orirginalnerd).

Skrevet av herr bertone den 10-05-2009 20:01
#18

Etter å ha beundret hundrevis av flotte sportsbiler på Øvrevoll (ikke minst Kenneths strøkne CS), var det på tide å vende nesa hjemover til Fredrikstad. En bror, en nevø og datteren min tok plass i CSIen og vi fant veien tilbake til E18. Uanstrengt cruising i 130 km/t på 3000 rpm er deilig, men så smeller det, og bakenden begynner å skli, bilen er vanskelig å styre. Heldigvis så bilene bak meg hva som hadde skjedd og slapp meg inn på veiskulderen.

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/IMG_5384.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/IMG_5386_1.jpg

i288.photobucket.com/albums/ll186/herrbertone/IMG_5385.jpg

Blir skremt av at et to - tre gammelt dekk (Kumho Power Star) eksploderer etter å ha ligget i 120-130 km/t over syv mil.

Heldigvis skjedde det på en rett strekning (rett før SMart Club ved Råde). Hadde det skjedd i en sving, eller på en vei med møtende biler kunne det pokker meg gått ille.

Tar turen til en forhandler av Kumho i morgen og forsøker meg på reklamasjon.

Faen ta hele dritten.


Skrevet av E9Kenneth den 10-05-2009 21:35
#19

Du verden for en historie, tenk om dette var et forhjul!!! Bilen full av barn gjør jo ikke saken bedre. Håper du gir forhandleren en skikkelig omgang.
Godt kjørt Martin!Shock

Redigert av E9Kenneth den 10-05-2009 21:36

Skrevet av 02touring den 11-05-2009 06:34
#20

Kumho er nok ikke det beste, men det kan jo være det samme. feilen var nok at du har kanskje har mista luft over lengre tid(punktert, ventilen er ikke tett eller rundt kanten på felgen) når du har lite luft i dekket og kjører i over 100km/t, så blir dekket j..... varmt og dette skjerSad
dette skjer veldig ofte plant bilhengere, som ikke har fått luft etter en vinter lagring.

herr bertone: gratulerer med en nydelig bilSmile
velg 16"Wink litt kjedelig om alle skulle kjøre med 14" selv om det er tids rektigWink