Emne: BMW 02/Classic :: Gasspedal 02/02turbo
Skrevet av 02kongen den 11-06-2009 14:05
#1
Hva er foskjellen på gasspedalen fra tii/turbo kontra standard 02?
Lengre vandring?
Ser det er annet delenummer.
Skrevet av 2000Touring den 11-06-2009 14:11
#2
02kongen skrev:
Hva er foskjellen på gasspedalen fra tii/turbo kontra standard 02?
Lengre vandring?
Ser det er annet delenummer.
Er det sant? Kanskje det er derfor jeg sliter med å få full gass da... Er veldig interessert i om noen vet svaret på dette.
Jeg mente jeg hadde sjekket ut dette da jeg byttet motor jeg, men da må jeg tydligvis ha blingset.
Jeg kjøpte meg ny pedal i og med at de var forskjellige. Tror det er tii og turbo som har den dyreste pedalen - det var i hvertfall den jeg kjøpte.
Redigert av 2000Touring den 15-08-2009 08:23
Skrevet av 02kongen den 11-06-2009 14:49
#3
2000Touring skrev:
02kongen skrev:
Hva er foskjellen på gasspedalen fra tii/turbo kontra standard 02?
Lengre vandring?
Ser det er annet delenummer.
Er det sant? Kanskje det er derfor jeg sliter med å få full gass da... Er veldig interessert i om noen vet svaret på dette.
Jeg mente jeg hadde sjekket ut dette da jeg byttet motor jeg, men da må jeg tydligvis ha blingset.
Ser det er turbopedal på 02 automat også.
Skrevet av Johnny Pettersen den 11-06-2009 16:00
#4
Har vært borti at teppet har hindret at pedalen går helt i bunn.
Ellers er det justering på dette i pedalboksen, under bilen.
Armen til gass stag sitter på splines.
Skrevet av 2000Touring den 15-08-2009 08:24
#5
pedaler - standarde 02 til venstre, tii og turbo til høyre
Redigert av 2000Touring den 15-08-2009 15:47
Skrevet av 02kongen den 15-08-2009 23:46
#6
2000Touring skrev:
pedaler - standarde 02 til venstre, tii og turbo til høyre
Se der ja. Lærer stadig. Takk
Skrevet av 02-Oivind den 16-08-2009 04:24
#7
Så da blir det naturlige oppfølgingspørsmålet... Hvorfor er de forskjellige?
Skrevet av 2000Touring den 16-08-2009 08:16
#8
Det er vel sånn at på tii og turbo sitter pedalstopperen i gulvet, og på alle(?) andre sitter den på pedalen jfr pedal til venstre på bilde.
Sliden som "pedalbøylen" går i er også litt lenger.
Gasstagene på tii og turbo er går jo en del annerledes enn stagene på alle bilene med gasser(e)...
Mulig andre har bedre greie på dette, jeg kommer bare med mine observasjoner...