Emne: BMW 02/Classic :: Har du liten klaring mellom stempel og ventiler? :)
Skrevet av JE den 31-08-2009 21:03
#1
Hva gjør man når man har noen sprekte topper til overs.. jo, man lager seg verktøy til å frese ventil lommer i stempler.
Denne skrur man rett på blokka med stempler montert, stiller inn endestopperen og kjører i veg med drillen
Skjærene som er loddet på ventilene er laget av HSS.
Redigert av JE den 31-08-2011 09:42
Skrevet av 02Ronny den 31-08-2009 21:26
#2
Smart og enkelt!
Skrevet av geirm den 01-09-2009 15:34
#3
Genialt, holder på å måle ventilklaringer nå. Kanskje jeg må komme en tur til Nøtterøy og bedre klaringene.
Geir...
Skrevet av JE den 01-09-2009 16:20
#4
Bare å komme, når jeg er hjemme
(ps. du burde kjøre litt lenger enn til nøtterøy, da jeg bor på tjøme
)
Skrevet av JE den 12-11-2009 23:35
#5
Sånn blir det når man freser 2,5mm lommer i 1,8i stempler
Redigert av JE den 31-08-2011 09:44
Skrevet av peterrk den 13-11-2009 20:12
#6
Flott og enkelt
Kjeda meg litt på jobb i dag så jeg laget meg en lekkasje tester. simpelt og billig.
Skrevet av JE den 19-11-2009 00:06
#7
Ferdig rengjort og modifisert m10b18i stempel
Redigert av JE den 31-08-2011 09:44
Skrevet av geirm den 19-11-2009 16:56
#8
Jørgen,
Hva er det du planlegger nå? Dette ser ikke ut som Turbo stempler.
Har du gått lei av Turbo og bygger suge motor igjen?
Er imponert over maskinerings kunnskapene dine, fine og fungsjonelle verktøy du lager.
Geir...
Skrevet av JE den 19-11-2009 18:03
#9
geirm skrev:
Jørgen,
Hva er det du planlegger nå? Dette ser ikke ut som Turbo stempler.
Har du gått lei av Turbo og bygger suge motor igjen?
Er imponert over maskinerings kunnskapene dine, fine og fungsjonelle verktøy du lager.
Geir...
Takk! Driver bare med det jeg syns er artig
Hehe som du sikkert har skjøndt, driver jeg med litt forskjellig.
Disse stempla er til en lavbudsjetts (turbo) motor jeg pusler med for morro skyld. m10b18 med o-ringa blokk, org stempler dreia av 2 mm og med ventillommer for å klare løftet til en Z55T kam (+ litt ekstra for mulighet til å justere).
Videre spesifikasjoner er usikre enda.. de finner man ut etterhvert..
Redigert av JE den 19-11-2009 21:36
Skrevet av Hauso den 19-11-2009 23:53
#10
fantasktisk! Du er virkelig god i ditt fag! Ser jo helt nytt ut alt sammen! Imponert!
Skrevet av JE den 21-11-2009 23:56
#11
takk, nå er det vel ikke helt dette som er "mitt fag" da jeg jobber som maskinist, men ja det er jo motor relatert det og
Redigert av JE den 22-11-2009 08:23