Emne: BMW 02/Classic :: Coiloverskit BMW 2002

Skrevet av 02alpina den 12-01-2010 13:43
#1

http://www.ground-control-store.com/products/image.php?image=http://www.ground-control-store.com/images/fullsize/bmw2002k_fs.jpg&name=Coilover+Kit+-+%2768-%2776+BMW+Model+2002

Koni dempere og Eibach fjærer - må sende inn dine gamle fjærbein

Redigert av 02alpina den 12-01-2010 13:44

Skrevet av tii-hallvard den 30-05-2010 19:32
#2

Pris 1599,- dollar eller litt i overkant av 10000 kronerSad. Så vidt jeg fant ut i alle fall.
http://www.ground...=690/CA=68

Skrevet av 02Ronny den 30-05-2010 22:09
#3

Mulig jeg husker feil, men har sett en annen type coilovers. Tror det het LEDA eller noe sånt. Kan jo hende det er gamle bilder. Noen andre som har sett det samme?

Skrevet av jaas den 30-05-2010 22:18
#4

02Ronny skrev:
Mulig jeg husker feil, men har sett en annen type coilovers. Tror det het LEDA eller noe sånt. Kan jo hende det er gamle bilder. Noen andre som har sett det samme?


Er en side som heter leda.com,jeg har sendt prisforespørsel på coilover til e21 der. De har nok til 02 og.

Skrevet av 02Ronny den 30-05-2010 22:53
#5

Se der ja, de har visst til 02 også!

Skrevet av E23 galningen den 30-05-2010 23:55
#6


Er en side som heter leda.com,jeg har sendt prisforespørsel på coilover til e21 der. De har nok til 02 og.


Coilover er jo strengt tatt originalt på E21 (Og E23, E24, E28) Det betyr jo bare at fjøra er utenpå støtdemperen. Snakker man om justerbart understell derimot.....


Det blir det samme med diffen. Det er forbausende mange BMWer som har diff.sperre. I min verden er sperre kun brukendes på Land Rover og andre traktorer. Diff.brems derimot er kjekt og ha.

Skrevet av 02Ronny den 31-05-2010 12:02
#7

E23 galningen skrev:

Er en side som heter leda.com,jeg har sendt prisforespørsel på coilover til e21 der. De har nok til 02 og.


Coilover er jo strengt tatt originalt på E21 (Og E23, E24, E28) Det betyr jo bare at fjøra er utenpå støtdemperen. Snakker man om justerbart understell derimot.....


Det blir det samme med diffen. Det er forbausende mange BMWer som har diff.sperre. I min verden er sperre kun brukendes på Land Rover og andre traktorer. Diff.brems derimot er kjekt og ha.


Kverulant!Grin

Skrevet av jaas den 31-05-2010 15:22
#8

Enig...Wink

Skrevet av E23 galningen den 31-05-2010 15:33
#9

Takk takk. Ja innimellom kan jeg være veldig firkantet.Grin Har vel sammenheng med den tiden jeg var høgger, forbausende mange som ikke vet forskjell på høyre og venstre siden på bilen. Det hendte også at kundene nesten ble sure på oss da vi påpekte at en styresnekke til en E30 kunne de ikke få kjøpt.

Prøv og gå inn på Finn og sjekk engang. det er helt utrolig hvor mange BMWer som er levert med V6 motor og framhjulstrekk.

Redigert av E23 galningen den 31-05-2010 15:43

Skrevet av Rune M2-touring den 01-06-2010 16:48
#10

tii-Hallvard skrev:
Pris 1599,- dollar eller litt i overkant av 10000 kronerSad. Så vidt jeg fant ut i alle fall.
http://www.ground...=690/CA=68


Problemet er vel at man ikke får godkjent detteSad
Jeg har laget dette selv med deler fra Ireland Engineering, med 2,5" fjærer bak også (justerbar høyde). Det er for mye arbeid å bygge om hver gang bilen skal på EU-kontroll, så jeg vurderer nå en annen løsning. Hvis det er noen som har korte HR fjærer slengende, kan jeg være interessert i disse.

Skrevet av 02touring den 01-06-2010 19:06
#11

Rune M2-touring skrev:
tii-Hallvard skrev:
Pris 1599,- dollar eller litt i overkant av 10000 kronerSad. Så vidt jeg fant ut i alle fall.
http://www.ground...=690/CA=68


Problemet er vel at man ikke får godkjent detteSad
Jeg har laget dette selv med deler fra Ireland Engineering, med 2,5" fjærer bak også (justerbar høyde). Det er for mye arbeid å bygge om hver gang bilen skal på EU-kontroll, så jeg vurderer nå en annen løsning. Hvis det er noen som har korte HR fjærer slengende, kan jeg være interessert i disse.


hvis ingen har, så får du kjøpt 2 fjærer. må ikke kjøpe alle 4.

Skrevet av jaas den 01-06-2010 21:27
#12

Fikk svar hos leda nå,ble 1350 pund for komplett ombygging av spindler foran,og sett bak. Fjærer kom i tillegg,45 til 63 pund per fjær avhengig av om en vil ha leda eller eibach..... Synes dette var stiv pris jeg,men ser ganske proft ut da. Er 24 trinns justering på demperne. De kan lage det slik at en får bilen så lav en vil omtrent...


Skrevet av Rune M2-touring den 01-06-2010 22:18
#13

Du får ganske rimelige fjærskåler og gjengede rør hos Pedersen Racing hvis du vil bygge selv. http://www.peders...llyutstyr/

Skrevet av jaas den 01-06-2010 22:29
#14

Rune M2-touring skrev:
Du får ganske rimelige fjærskåler og gjengede rør hos Pedersen Racing hvis du vil bygge selv. http://www.peders...llyutstyr/


Hmm,se der ja....men jeg har 323 fjærbein,og de er vel litt over 50 mm utvendig...spørs om jeg må ringe og høre med de ja..Smile

Skrevet av 02alpina den 01-06-2010 22:41
#15

Rune, hvis du synes min gule er lav nok -så kjøper du HR fjærene jeg bruker (det er vel bare et fjærsett som er til 2002, senker 2 " + lavest mulig gummi (1 prikk) bak. Bilstein + HR synes jeg fungerer bra (også på bane).