Skrevet av 02touring den 27-06-2010 14:54
#1
hallo.
har nå satt sammen motorn igjen, men får ikke start selvfølgelig
lurer på om det er mulig om kam`en sitter 180grader feil?
jeg har gjort etter boka(nesten), men får ikke start. snur jeg fordeleren nesten 180grader, så starter den, men på alle 4. virker som det er stempel 2 og 3 bare, er iallefall bare de 2 som blir litt varme på grenrøret.
jeg har gjort:
finni øvre dødpunkt på stempel nr 1.
sett at merket på nedre hjul står på plassen.
stilt kam`en sånn at begge ventilene på 1`ern er stengt.
satt fordeleren sånn at den viser mot 1`ern.
han får bensin og gnist.(stift, pluggkabler osv er nytt)
hvis kam`en står feil, noen som veit min "nye" tennings rekke følge er?
eller har noen ide`er? tar gjerne imot
Skrevet av jaas den 27-06-2010 20:42
#2
Tja,etpar tips...du har sjekket at kammen treffer på merket på tannhjulet mot oljerøret som ligger over kammen? Sålenge de merka stemmer,og hjulet nede står på merket så skal registeret være rett. Det neste er da at fordeleren må treffe på 1'ern når den skal ha tenning,som du sier skal begge ventiler være helt stengt. Har du tenningsrekkefølgen rett? 1342. Og er tennplugger/kabler i god stand? Om alt dette er på plass bør den starte,om den får bensin ja..
Skrevet av Espen02E30 den 27-06-2010 22:55
#3
Du har ikke montert ny/annen fordeler med fordeler drev som går feil vei? Eller at drevet på kammen går feil vei?
Jeg klarte faktisk det i ett litt travelt øyblikk i vinter og da får en slike symtomer...
Skrevet av 02touring den 28-06-2010 18:15
#4
takker for tips
alt er nytt og var satt sammen helt riktig.den går nå
problemet var at jeg fikk hjelp av kona til å se hvem vei fordelern gikk. det straffer seg, hu var nok opptatt i hue akkurat da
. hu sa at den gikk til høyre med klokka, men går altså til venstre mot klokka
Skrevet av jaas den 28-06-2010 21:19
#5
Hehe,greit med litt skyldfordeling...