Emne: BMW 02/Classic :: vinduspussermotor og kupe vifte
Skrevet av tii-hallvard den 05-10-2010 22:41
#1
Hei noen som vet hvorfor min pussermotor ikke vil gå på trinn to?
Den virker bra på den langsomme gangen, men vil ikke dra pusserene i trinn to virker det som. Noen som kan noe om dette?
Vifta i kupeen vil heller ikke gå. Noen som har noen tips? Har letet meg i hjel på ledninger, og må vel bare innrømme at det var vanskelig
Redigert av tii-hallvard den 05-10-2010 22:58
Skrevet av Hauso den 06-10-2010 11:19
#2
kupevifta kan du prøve å "gjennopplive" pleier å funke. slå på tenninga, og sett vifta på max. åpne panseret, og stikk et langt skrujern nedi vifta og roter den mot klokka. Hender at den kommer da. Ta også å smør opp vifta med noe 5-56 eller noe
Vindusviskerne har jeg også problemer med
Skrevet av tii-hallvard den 06-10-2010 13:43
#3
Takk skal du ha
jeg får prøve det. Du fikk ikke problemer med EU kontroll når viskerene ikke gikk ordentlig??
Nå har jeg rotet til ledninger
til vifta.
Vet noen hvordan den lilla, gule og svarte ledningen under dashbordet skal stå??
Skrevet av E23 galningen den 06-10-2010 14:33
#4
Har du strøm fram til viskermotoren på de forskjellige trinnene? Har du ikke det ville jeg undersøkt bryteren.
Ellers kan fettet i slike gamle motoren bli hardt etter så mange år. Da må du bare ta opp snekkedrevet og gjøre rent og inn med nytt fett så kanskje det virker en stund igjen.
Skrevet av Hauso den 06-10-2010 15:57
#5
på eu er det sånn her det funker: Hvis viskerne virker, men parkerer feil, er det en 2'er feil. Hvis de ikke virker i det hele tatt, er det en 1'er. Så hvis du ikke får dem til å funke skikkelig, så koble dem av. da slipper du unna med en 1'er
Det er helt sprøtt, men sant
Nei, jeg fikk ikke noe pes for det
Skrevet av tii-hallvard den 06-10-2010 19:29
#6
E23 galningen skrev:
Har du strøm fram til viskermotoren på de forskjellige trinnene? Har du ikke det ville jeg undersøkt bryteren.
Ellers kan fettet i slike gamle motoren bli hardt etter så mange år. Da må du bare ta opp snekkedrevet og gjøre rent og inn med nytt fett så kanskje det virker en stund igjen.
Jeg har strøm frem. Den virker fint på lav hastighet. Når viskerarmen er av, mener jeg den går på høy hastighet også. Det virker som om den ikke orker dra viskerene på høyere hastighet.
Er det vanskelig det med å ta opp snekkedrevet? Har jeg aldri vært borti før.
Noen som har et bilde av tilkoblingen til vifta i kupeen også???
Redigert av tii-hallvard den 06-10-2010 20:02
Skrevet av Touring den 05-12-2010 22:29
#7
Ser dere har problemer med viskere og det har jeg også på min nyinnkjøpte 72 mod. 2000 Touring, går ikke når jeg trekker ut bryteren men bare når jeg spyler og da stopper den akkurat der den ønsker og kvaliteten på visking og spyling virker skremmende dårlig.
Har ikke hatt tid til å sjekke hva som er feil da jeg hentet bilen i går :-)
Men er det mulig å bruke viskere, motor og vaskeanlegg fra andre biler ??
Skrevet av Johnny Pettersen den 06-12-2010 06:54
#8
Du har viskere på hendel ved rattet, bryteren ved instrumentene er høy/lav hastighet på viskere
Skrevet av Touring den 06-12-2010 08:01
#9
Johnny Pettersen skrev:
Du har viskere på hendel ved rattet, bryteren ved instrumentene er høy/lav hastighet på viskere
Takk, da må jeg ta en runde til for å se.
Skrevet av 2000Touring den 06-12-2010 08:38
#10
På min 2000Touring fra 1971 er det trykknapp på høyre hendel for å starte vindusvisker. Det samme var det på min forrige 1972 2000Touring.
Skrevet av Touring den 06-12-2010 09:10
#11
2000Touring skrev:
På min 2000Touring fra 1971 er det trykknapp på høyre hendel for å starte vindusvisker. Det samme var det på min forrige 1972 2000Touring.
Ok takker, jeg er helt ny med denne så det er ikke alt jeg har funnet ut av enda
Skrevet av 02Ronny den 06-12-2010 20:59
#12
tii-Hallvard skrev:
Hei noen som vet hvorfor min pussermotor ikke vil gå på trinn to?
Den virker bra på den langsomme gangen, men vil ikke dra pusserene i trinn to virker det som. Noen som kan noe om dette?
Vifta i kupeen vil heller ikke gå. Noen som har noen tips? Har letet meg i hjel på ledninger, og må vel bare innrømme at det var vanskelig
Sjekk kontakten som er ved viskermotoren. Var plaget med det samme en gang å da var det den ene "kabelskoen" inni kontakten som var løs.
Skrevet av steinsus den 07-12-2010 10:35
#13
Touring skrev:
Gratulerer med fin bil, jeg regner med dette er den som sto til salgs i Skåne, ved Tomellilla tror jeg det var, med turbo og forgasser !
Flott om det er den og at den kom til Norge, jeg var å kikka på den og den så riktig fin ut.
Nyt den
Skrevet av Touring den 07-12-2010 10:42
#14
Joda er den :-) Veldig fornøyd og artig bil å kjøre. Håper bare jeg får den godkjen her i landet med den motoren, det er jo ikke en original turbo.
Skrevet av oyvind den 07-12-2010 21:13
#15
Hei
Gratulerer med fin bil.Men vær varsom med visning.
Ikke prøv med turbo, da vil den bli underkjent.
Forgasser og turbo er uorginalt og hvis du prøver får du en mangellapp.
Sikkert mange andre som kan bekrefte dette.
Reg bilen kun med orginal motor.
Skrevet av tii-hallvard den 07-12-2010 23:06
#16
02Ronny skrev:
tii-Hallvard skrev:
Hei noen som vet hvorfor min pussermotor ikke vil gå på trinn to?
Den virker bra på den langsomme gangen, men vil ikke dra pusserene i trinn to virker det som. Noen som kan noe om dette?
Vifta i kupeen vil heller ikke gå. Noen som har noen tips? Har letet meg i hjel på ledninger, og må vel bare innrømme at det var vanskelig
Sjekk kontakten som er ved viskermotoren. Var plaget med det samme en gang å da var det den ene "kabelskoen" inni kontakten som var løs.
Takk for svar. Det må jeg prøve på. Så får jeg håpe det ordner seg.
Skrevet av Touring den 12-12-2010 19:51
#17
oyvind skrev:
Hei
Gratulerer med fin bil.Men vær varsom med visning.
Ikke prøv med turbo, da vil den bli underkjent.
Forgasser og turbo er uorginalt og hvis du prøver får du en mangellapp.
Sikkert mange andre som kan bekrefte dette.
Reg bilen kun med orginal motor.
Hei, takk skal du ha, men om jeg tar ut turbo vil da motor gå greit ??
Skrevet av oyvind den 13-12-2010 23:32
#18
Hei
Ja , men turbo er ikke orginalt på din bil så ta ut denne og reg kun med forgasser .
Da går det bra!
Lykke til!
mvh Øyvind