Emne: BMW 02/Classic :: bremsekraftforsterker

Skrevet av tepe den 22-07-2011 02:14
#1

jeg prøver å få tak i en tii bremsekraftforsterker og ser jo at det avogtil dukker opp til 3-4000 kr for en brukt en, men jeg ser og at det selges nye universale 7" dobbelmembran fra usa for 750,- pluss mva og frakt og de kan leveres med wilwood mastersylinder med 4 utganger for 1500.- er det noen som har prøvd noe slikt noe? hvis de kan stoppe en fullzise chevy må det jo kunne stoppe 1000 kg tyskt stål?

http://www.tuffst...rd8658.htm
mvh Terje P

Skrevet av tepe den 24-07-2011 08:44
#2

Siden ingen har noen kommentar til noe slikt så får jeg teste selv så jeg har bestillt en 7" dobbelmembran tuff stuff bremsekraftforsterker med ekstention kit fra summit racing så får jeg se om det lar seg gjøre å modifisere så jeg kan bruke original bremsesylinder eller om jeg kjøper en wilwood

Skrevet av JE den 24-07-2011 09:44
#3

Det blir meget intressant å se hvordan den passer, og hvor godt den fungerer sammenlignet med en org enkel!

Hvor stor er den orginale i diameter?

Skrevet av tepe den 15-10-2011 00:42
#4

Jeg har hatt denne bremsekraftforsterkeren liggende i garasjen en stund nå. den har samme utvendige mål som en tii bkf. Det er ikke noe problem å feste den til braketten på torpedoveggen trenger bare å lage et annet boltmønster (er litt lenger avstand mellom festeboltene) extension kittet passer rett på pedalen Grin
Problemet er selve hovedsylinderen har feil boltmønster samt at stempelet på 2002 sylinderen stikker for langt ut bak (inn i bkf) har ikke lyst til å sveise et adapter det blir noe jall
Biltema har en volvo hovedsylinder som går fint på, men den har jo bare 2 utganger, åssen gjør man da med bremserøra? kan jeg bruke en slik distribusjonsblokk http://www.summit...SUM-G3910/ og 2 t-stykker siden det går 2 rør til hver bremsecaliper foran (jeg har 323 skiver med volvo calippere foran og e30 skiver med golf gti calippere bak)
Jeg fant denne på nettet den har 2 bremserør til bakakselen, men det er jo ikke noe problem den er og til skiver bak, så da trenger jeg vel ikke noen bias ventil? den er original volvo 240 distribusjonsblokk
www.vlvworld.com/photo_pieces/1273052.jpg

Redigert av tepe den 15-10-2011 01:30

Skrevet av JE den 15-10-2011 09:50
#5

Er det ikke mulig å lage en overgang, slik at hovedbremse cyl kommer lenger ut og det blir riktig bolt "mønster"
Har du mulighet til å ta bilde av problemet, og skrive ned måla på bolt mønster osv?

Skrevet av tepe den 15-10-2011 15:51
#6

Jeg har tatt noen bilder. En annen ting er at push roden er for kort til å kunne rekke inn i 2002 hovedsylinderen Den er justerbar på lengden, men kun ca 15-20 mm Det kunne gå å ta den originale trykkstanga og lage gjenger i enden ville jeg tro.
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0053.jpg[/img]
.
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0052.jpg[/img]
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0055.jpg[/img]
[img]
i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0054.jpg[/img]

jeg har skrevet på måla for både universal og original 2002

lengden på et adapter må være min 35 mm
[img]i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0056.jpg[/img]

Redigert av tepe den 15-10-2011 16:10

Skrevet av Hasse den 16-10-2011 11:12
#7

Hei, hva med å ta en forsterker og hoved.syl. fra en E34 540. De bremser vertfall godt nok, og er ikke så store heller.

Skrevet av 02dag den 29-10-2011 19:31
#8

Noen som har prøvd en slik? En e34 530/40 bkf altså? Kan 02 hovedsylinder passe rett på denne?

EDIT: dette er en girling modell så innfestingen bak er helt forskjellig fra 02.

Redigert av 02dag den 30-10-2011 01:36

Skrevet av tepe den 30-10-2011 12:18
#9

02dag skrev:
Noen som har prøvd en slik? En e34 530/40 bkf altså? Kan 02 hovedsylinder passe rett på denne?

EDIT: dette er en girling modell så innfestingen bak er helt forskjellig fra 02.


Hvor stor diameter har den? et poeng i 2002 er dårlig plass til trakter på webere på syl.3
Original tii er en dobbelmembran 7" bkf