Emne: BMW 02/Classic :: TC1 323i 1979
Skrevet av TorEnholm den 15-10-2011 17:20
#1
Legger ved ett bilde av Baurén min som begynner å ta form. Satser på å ha den klar til neste sesong. Noen som har peiling på hvor mange det er her i Norge?
Skrevet av 02Anders den 15-10-2011 21:40
#2
Ser rigtig fin ud!! Sådan en TC1 er faktisk slemt cool...
Er den Schwarz fra fabrikken?? Det ser i hvert fald godt ud.
Hvor meget har du lavet ved den?? Var den fin da du fik den, eller har det været en fuldrenovering??
Glæder mig til flere billeder...
Skrevet av TorEnholm den 15-10-2011 22:17
#3
Bilen har alltid vært Schwarz, og bilen var i elendig forfatning når den ble kjøpt. Bilen hadde stått med revnet kalesje og bilen va full i vann. Det er en totalrenovering som er blitt gjort, men det er enda mye som gjenstår før den kan vises til allmenheten. Jeg trenger enda mye deler til bilen, for at den skal bli tipp topp.
Jeg har lite erfaring med disse bilene, så jeg kan nok trenge hjelp av folk rundt meg for å få den noenlunde orginal. Innspill mottas med takk.
Redigert av TorEnholm den 15-10-2011 22:33
Skrevet av 02Anders den 15-10-2011 23:39
#4
Godt at høre at du reddede den fra en trist skæbne Tor...
Flot arbejde!!
Skrevet av TorEnholm den 16-10-2011 03:56
#5
Jeg prøvde å legge ut bilder av slik den så ut når jeg kjøpte "vraket" men av en eller annen grunn får jeg ikke lastet dem opp? Disse bildene er en annen fil type.
Du kan trygt si at bilen var full av rust....
Skrevet av TorEnholm den 22-06-2012 21:56
#6
Da er Baurén i hus etter 4 år med lovnader, konkurser og 3 ganger lakkering. Det har blitt en dyr fonøyelse som jeg ikke gjør igjen. Med pengene jeg har brukt på denne kunne jeg like så godt ha sendt den til Tyskland og og Mobile Tradition. Skulle noen finne på å sveise rust og lakkere i Polen, kontakt meg først
. Men nå er hun tilbake. Lakk ser greit ut. Sveisejobb ser greit ut så langt jeg kan se. MEN det er enda mye jobb igjen. Sveis og Lakk er ikke mitt område, men alt det tekniske tar jeg selv. Litt spørring og graving vil det bli i tiden fremover.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av TorEnholm den 22-06-2012 22:01
#7
Jeg glemmer mellom hver gang hvordan jeg legger inn flere bilder, så her er ett til:
Skrevet av TorEnholm den 22-06-2012 22:03
#8
Siste for i dag
Skrevet av Torleif den 22-06-2012 23:16
#9
Hva var problmet med arbeidet i Polen ?
Skrevet av TorEnholm den 22-06-2012 23:51
#10
Torleif skrev:
Hva var problmet med arbeidet i Polen ?
Som nevnt i texten gikk bilen ned i 2008. Kom tilbake i 2010 med en lakkjobb som så ut som det var gjort av en 10 åring. Bilen ble sendt i reklamasjon. Firmaet gikk så konkurs. Mer penger måtte på bordet for å komme i mål. Kom tilbake nå i juni 2012. Nordmenn bak hele foretaket, arbeid utført av Polakker. Nordmennene hyggelige nok, men klarte ikke å levere kvalitet til avtalt pris eller tid.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av Torleif den 23-06-2012 02:56
#11
Ja det beste er og gjøre det selv så vet man hva som er gjort og hvordan det er gjort
Det tar tydelig tid uansett
Godt at du ble fornøyd til slutt
Skrevet av geirm den 23-06-2012 10:49
#12
Nydelig bil, fortjener å bli tatt godt vare på.
Thorbjørn Larsen i Fredrikstad har tatt hjem en 323 Baur Cab fra Sverige. Det er vist en lågmilare med full Alpina utrustning. Jeg har selv ikke sett bilen men den skal vist være veldig fin.
Geir...
Skrevet av TorEnholm den 23-06-2012 19:17
#13
Ja bilen har fått en tørr garasje å stå i. Der skal den sakte men sikkert bli i topp stand. Min bil er fra januar -79 så før facelift vil jeg tro. Jeg driver å ser på bilder og graver i bøker for å finne ut hvordan de ble levert orginal. Om noen har greie på M20 motoren kan de kanskje lede meg i rette retning når det gjelder "lugging" i motoren ved kjøring. Ikke nødvendigvis akselerasjon, men på flat vei.
Skrevet av TorEnholm den 24-05-2013 00:06
#14
Endelig etter mye frem og tilbake så fikk jeg endelig skilt på min 323i Baur. Enda en del småfix som må gjøres, og det som er mest prekært er at motoren lugger litt når den ligger på jevn fart ute belastning. Men for meg er det en stor dag å endelig få skilt på. Nesten så jeg må ta en bånn-skål
Etterhvert skal jeg få meg "gamle" skilt, men det blir bare halv moro siden nummeret er nytt....
Skrevet av 2002turbo den 24-05-2013 00:32
#15
Gratulerer.
Hilsen en annen Baur-eier,
02-Espen
Skrevet av TorEnholm den 24-05-2013 13:38
#16
Jo takk, var ikke klar over at du hadde Baur, trodde du hadde 1600-2 vollcab? Har du noen tråd på Baurén?
Skrevet av Thomas den 24-05-2013 14:33
#17
Gratulere med flott bil, nå også med skilt. Hilsen en som har 1600-2 vollcab samme som mister Alm, men ingen Bauer selvom de kuttet vel taket av bilen på vegne av BMW AG.
Hva sier du Alm ?
Skrevet av TorEnholm den 24-05-2013 21:40
#18
Takker så mye. Kunne vært mer fornøyd om den sveiv skikkelig...
men det ordner seg sikkert tilslutt.
Jeg vet bare om to -02 vollcab her i Noreg, da er det kanskje din og Espen sin? Finnes noen andre?
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 2002turbo den 26-05-2013 10:53
#19
Thomas skrev:
Gratulere med flott bil, nå også med skilt. Hilsen en som har 1600-2 vollcab samme som mister Alm, men ingen Bauer selvom de kuttet vel taket av bilen på vegne av BMW AG.
Hva sier du Alm ?
Det var jo Baur i Stuttgart som bygde både hel-cab og halv-cab.
BMW ville ikke kalle cab med bøyle for "Targa", da de mente dette navnet hadde for sterk tilknyttning til Porsche.
Derfor ble produsentens navn trukket frem; BAUR
02-Espen
Skrevet av 2002turbo den 26-05-2013 10:56
#20
TorEnholm skrev:
Jeg vet bare om to -02 vollcab her i Noreg, da er det kanskje din og Espen sin? Finnes noen andre?
To røde og en hvit med turbo-breddere
. . . som snart skal bli Granada-rot.
02-Espen