Emne: BMW 02/Classic :: 630cs
Skrevet av originalpolizei den 22-02-2012 23:16
#1
728en kjedet seg, så jeg måtte kjøpe en Resedagrün lekekamerat, nå er vi alle veldig glade........
Skrevet av originalpolizei den 22-02-2012 23:17
#2
originalpolizei skrev:
728en kjedet seg, så jeg måtte kjøpe en Resedagrün lekekamerat, nå er vi alle veldig glade
Skrevet av TorEnholm den 23-02-2012 08:58
#3
Det er bra. Jeg tror ikke BMW har godt av å være alene. Gratulerer
Skrevet av originalpolizei den 23-02-2012 16:32
#4
Takk for det, Tor!
Oh lykke! Jeg visste at det var en bil som opprinnelig kom fra Frankrike, noe de gule lysene bekrefter - originale gule som ikke er foliert, ha, ha, men det viser seg at dette er en original airconditioning-bil og
det tror jeg er sjeldent. Det virker sikkert ikke, men det
er der.
Noen som sitter på noen data/produksjonstall for A/C-utgaver? Jeg har funnet ut det er produsert, grøss, 666(!) 630CS med manuell for Europa i 1977.
Skrevet av 02alpina den 23-02-2012 19:55
#5
Hei, hvor sporet du opp denne ? Registrerer at noen får tak i biler i god stand , så da blir man nysgjerrig hvilke media de dukker opp i
Skrevet av originalpolizei den 23-02-2012 20:50
#6
Hei Per!
Det er ikke vanskeligere enn at den har ligget på Finn.no i tre uker pluss en måned før jul. Det er ikke mer hemmelig en at du får servert linken her. Det var dog en byttehandel inn i bildet.
http://www.finn.n...e=32902069
Hvorfor blir ikke linkene påtrykkbare?
Redigert av originalpolizei den 01-01-1970 01:00
Skrevet av TorEnholm den 24-02-2012 08:14
#7
Håper den er like strøken som den ser ut til, jeg tror du har fått deg noe svært få andre har. 635CSi i forskjellige former og fasonger finnes det mangen av. Strøken, tidlig og uskrudd E-24 uten spoiler er det ikke mangen av.
Hvor mangen BMW har du totalt nå, om jeg får spørre?
Skrevet av originalpolizei den 24-02-2012 10:27
#8
Jeg har bare 3 BMWer - det er mange som har fler, har jeg sett.
Det er kanskje ikke mange tidligseksere som er i "urørt" tilstand her til lands?
E24 har jo gjerne vært gjenstand for senkefjærer, store hjul og noen høyttalerhull her og der. Ikke noe galt i det, men de tidlige som har fått en uoriginal farge på ferden og gjerne et interiør fra en nyere modell osv. er ikke så interessante for meg - det var nå ofte slike "oppgraderinger" som ble gjort.
Bilen skal få seg noen nye bremseskiver, en generell service og en strekk her og der.
Flere og ikke minst bedre bilder kommer når været snur..........en gang.
Skrevet av TorEnholm den 24-02-2012 17:30
#9
Jeg har en -85 Stahlgrau 635CSi. Bilen har en norsk historie, or er orginal bortsett fra felgene. Bilen ble kjøpt ny av en kjent kar i Stavanger som sikkert visste mye, men ikke om biler. Han krøllet den rundt en stolpe nesten som ny, og senere slo hull i bunnpanna, og kjørte den tom for olje, med det resultat det medfører. Så bilen er rustsveiset, motor er overhalt, og bil lakkert. Så jeg kommer ikke til å ha den samme følelsen som deg som har nesten "orginale" biler. Felgene har jeg lagret, og jeg susler med tanken om å en dag sette ballongdekk på orginalfelger.
Skrevet av originalpolizei den 25-02-2012 20:03
#10
TorEnholm skrev:
Jeg har en -85 Stahlgrau 635CSi. Bilen har en norsk historie, or er orginal bortsett fra felgene. Bilen ble kjøpt ny av en kjent kar i Stavanger som sikkert visste mye, men ikke om biler. Han krøllet den rundt en stolpe nesten som ny, og senere slo hull i bunnpanna, og kjørte den tom for olje, med det resultat det medfører. Så bilen er rustsveiset, motor er overhalt, og bil lakkert. Så jeg kommer ikke til å ha den samme følelsen som deg som har nesten "orginale" biler. Felgene har jeg lagret, og jeg susler med tanken om å en dag sette ballongdekk på orginalfelger.
Nja, den er opplakkert denne også, men hvor mye sveisejobb som er utført vet jeg ikke. Det jeg ser er at de originale falsene og utpressigene i stålet er intakt under bilen. Motorrommet ser også ut tl å være usveiset. Etter mange år med store felger og lavprofil synes jeg Ballongdekk er bare kult og jeg liker kjørefølelsen. Her er det bare å finne fram originalfegene, Tor
Skrevet av TorEnholm den 25-02-2012 22:09
#11
Som E-23/24 eier vet du sikkert om rustfellene til disse bilene. Min så ut som en "nybil" når jeg kjøpte den. Neste EU-kontroll, og kontrollanten kunne plukke meste parten av bilen i filler med bare neven. Innersjermer foran samt i alle hjulbrønner var bare kompost. Bilen hadde settnings skjevheter. Han som sveiset rust har gjort en fantastisk jobb. Satte bilen opp så den ble rett. De har også gjort en veldig bra lakk-jobb. Jeg er veldig godt fornøyd med jobben, bilen er 96% komplett, litt interiør gjenstår.
Skrevet av originalpolizei den 26-02-2012 00:05
#12
TorEnholm skrev:
Som E-23/24 eier vet du sikkert om rustfellene til disse bilene. Min så ut som en "nybil" når jeg kjøpte den. Neste EU-kontroll, og kontrollanten kunne plukke meste parten av bilen i filler med bare neven. Innersjermer foran samt i alle hjulbrønner var bare kompost. Bilen hadde settnings skjevheter. Han som sveiset rust har gjort en fantastisk jobb. Satte bilen opp så den ble rett. De har også gjort en veldig bra lakk-jobb. Jeg er veldig godt fornøyd med jobben, bilen er 96% komplett, litt interiør gjenstår.
Ja, de er lumske disse vognene med tanke på rust, men jeg mener å si at den er svært bra i så måte.
Jeg ser for men et bilde av 1978 728 i Resedagrün ved siden av 1977 630CS, også i Resedagrün. Og når begge har heslig grønt interiør, må det bare bli suverent
Jeg har fått sett over litt og tørket ut av bilen - den har stått ute
og jeg følte egentlig at jeg måtte redde den fra den tilstanden. Bilen er jo ordentlig bra og fortjener å stå tørt, varmt og trygt - det gjør den nå.
Det er bare noen små kosmetiske saker som trengs. Bagasjerommet har alle de grå dekslene intakt, bortsett fra ett, men det er et sidedeksel og det kan man trekke opp med "elefanthud". Den lille oppbevaringskassen i "papp" er der også. Verktøyet mangler men det kjøper man på ebay.
Jeg jakter også en BMW Bavaria-radio slik at det hele blir så originalt som mulig.
Interiøret er helt og fint, uten noen sprekker i dashbord eller andre steder - teppet er dog litt bleket over kardangen, men det får gå på patinakontoen - den er jo 35 år gammel. Setene og stoffet i de første sekserne virker å være langt mer solid enn de senere modellene.
Bremsene skal gåes over da jeg så at begge skivene fram så helt jævlige ut og ellers blir det nye oljer, luftfilter og annen generell service, før våren kommer.
Bilen står på 14" BBS Mahle med over 20(!) år gamle Michelin X dekk. Jeg har originale turbin i 6,5", men kunne tenkt meg 7" turbin med litt kant. Om noen har eller vet om noen som har - betaler jeg gjerne en god slant for et sett slike.
Flere bilder kommer når været tillater det...........
Skrevet av originalpolizei den 26-02-2012 18:09
#13
Da har Harry blitt kjørt ut av garasjen for et par bilder. Svarte stålfelger har vel aldri vært noen fryd for øyet, men det får vi tåle.
Bagasjerommet er i orden, men det mangler et sidedeksel på venstre side, det skal vi få fikset. Et nytt teppe skal også finne veien til bagasjerommet, slik at reiseveskene ikke blir smudsete.
Karmann Karosserie-plaketten står i døråpningen med en klar melding om at dette er produkt produsert i Western Germany
Fra og være en av de hippeste og mest trendy fargene under 70-tallet, til å bli regnet som direkte usmaklig og heslig etter dagens norm, utstråler interiøret sin helt spesielle karakter.
Jeg ser for meg at det var den motebevisste storsjarmøren med sans for det siste innen musikk, klær og design, som også var outrert nok til å velge en slik grell fargekombinasjon på interiøret i sin nye bil.
Interiøret er grønnere i virkeligheten!
Godt materialvalg i lær og vevet velour ser ut til å være svært slitesterkt. Teppet er en slags blanding av brunt og grønt og er ikke mye vakkert, men sånn skulle det være for de hippeste på 70-tallet, og det er mer enn godt nok for meg. Jeg er helt sikker på at bilen hadde blitt solgt mye raskere om den hadde hatt en annen fargekombinasjon. Ingen av dagens ungdommer vil bli sett i noe sånt - heldigvis.
Redigert av originalpolizei den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 02Ronny den 26-02-2012 19:19
#14
Utrolig stilig med noe utenom det vanlige! Gratulerer med enda et godt kjøp!
Skrevet av originalpolizei den 26-02-2012 20:18
#15
Originalstickeren har fått patina, men levner ingen tvil om at e24 er mester i "tourisme speciale" i Gr.2 og et eller annet "production....." i Gr.1 anno 1976.
Dørtrekkene har "perforeringer" i stoffet og fler kromdetaljer enn de senere modellene
Oh lala! Vive la France!
Sa du grønne ruter?
Redigert av originalpolizei den 01-01-1970 01:00
Skrevet av TorEnholm den 27-02-2012 09:40
#16
Du har rett i at svarte stålfelger er lite kledelige. Har googlet litt på turbin-felger, og det kommer da opp felger i alle fasonger. Jeg er ikke sikker på hvilke du er på let etter. Mahle felger med ballongdekk må vel være tingen?
70 tallet var en tid for seg selv. Interiøret i din bil er som en tidsmaskin, noe av det råeste jeg har sett på lenge. Jeg har en -69 og en -79 disse blir kjedelige i forhold til dette.
Har du vurdert "gamle" skilter fra Lator i Bergen for å få mer tidsriktige skilter?
Når det lir litt ut på våren, får du ta ett "gruppebilde" av samlingen din.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av Touring den 27-02-2012 11:55
#17
Hva med disse felgene, sjenkes bort til entusiast noe jeg er sikker på dere kan betegnes som
http://www.autopo...?id=306835
Skrevet av originalpolizei den 27-02-2012 12:07
#18
Joda, jeg har jo BBS Mahlefelgene, det jeg kunne tenkt meg var 14X7" Alpina, men de er så svinedyre. Det spørs om det blir BBS Mahlefelgene som dere ser på det øverste bildet. De kler jo uansett bilen og har sannsynligvis fulgt bilen hele tiden - det er moro det og.
Grazatfahrer fikset et sett originale turbin til meg, men de er i 6 eller 6.5, de er litt puslete i forhold til 14X7.
Noen som har en BMW Bavaria radio liggende?
Her har vi turbin i 7X14
Redigert av originalpolizei den 28-02-2012 22:21
Skrevet av originalpolizei den 03-03-2012 19:18
#19
Spoilerløs og usenket
Sharknose
Nærmere 30 år gamle Michelin X var alt annet enn bra å kjøre med
Redigert av originalpolizei den 01-01-1970 01:00
Skrevet av TorEnholm den 03-03-2012 22:00
#20
Skjelden å se en spoilerløs E-24 på ballong. Før eller siden skal jeg ha dekk på mine Mahle felger igjen, men det er ikke øverst på prioriterings listen. Jeg var rykende fersk i BMW faget da jeg kjøpte min E-24, og hadde jeg visst dengang det jeg vet i dag hadde jeg nok kjøpt Alpina felger den gang jeg kjøpte ekstra felger til bilen.
Bildet på brosjyren over er "berre lækkert".
Blir vanskelig for deg nå å velge bil når du skal på treff