Emne: BMW 02/Classic :: Bmw E 21 Gruppe 5.

Skrevet av wirgene den 12-07-2012 23:35
#1

Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Redigert av wirgene den 18-07-2012 10:32

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 09:21
#2

wirgene skrev:
Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 09:29
#3

wirgene skrev:
Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Skrevet av Touring den 17-07-2012 09:36
#4

Fantastisk, helt rå bil, dette må bli gøyt å ratte Wink

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 09:44
#5

Tusen takk for responsen , skal legge ut flere bilder , viss jeg får det til.går det ann å legge ut bilder uten å måtte svare til meg selv?

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 09:50
#6

wirgene skrev:
Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 09:57
#7

wirgene skrev:
Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Redigert av wirgene den 01-01-1970 01:00

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 10:20
#8

wirgene skrev:
Jeg og min bror komm over en kolisjonsskadet e21 , vi kjøpte den og strippa bilen ned til ingenting.vi fikk tak i ny front og sendte den til oppretting , skal si deg at denne karen kunne tinga sine.når vi fikk den tilbake så tenkte vi og sjekka om det gikk ann å syrebehandle den for en grei pris, og det fikk vi også til.da vi fikk den tilbake så hvar det littrustsveising på den , etter det så grunna , lakkering.vi fikk tak i styling til den , en kar som kjente til disse bilene den gang.så nå er det ikke mye igjen bare litt modifisering av diff og motor.++

Skrevet av 02Ronny den 17-07-2012 17:59
#9

Rått! Flere bilder og mere tekst takk:-)

Skrevet av wirgene den 17-07-2012 20:52
#10

takk takk,denne skal på rudskogen i august håper vi.he he denne bilen er plukka ned til minste skrue, før vi begynte å gjøre noe med den. bilen er bygget historisk korrekt sånn de kjørte fra 76 til 83 , men motor er dessverre ikke så gromt en m10 med over 200 hk, men drømmer om en m12 motorsport ca 300 hk.vi får begynne med denne først, bilen veier ca 750- 800 kg ,så den blir jo lett.

Skrevet av 02kongen den 17-07-2012 23:45
#11

Blir fantastisk dette. Et kit jeg har tenkt på mange ganger, men ikke våget. Helt rått. Tommelen opp herfraSmile

Skrevet av wirgene den 18-07-2012 00:08
#12

ja detta har tatt litt tid men nå begynner det å bli bil av dette, legger ut flere bilder etterhvert her.Smile
takk.

Skrevet av Johnny Pettersen den 18-07-2012 07:16
#13

Dette blir bra, hvem leverer dette kitt'et?

Skrevet av wirgene den 18-07-2012 08:11
#14

ja er veldig fornøyd med resultatet så langt,en fra sør tyskland lager disse kitta , han har drivi på med detta en mannsalder og kan sakene sine.

Skrevet av Johnny Pettersen den 18-07-2012 15:15
#15

Er bakskjermene helt tatt vekk? I tilfelle hvordan er det stivet av bak der.
Mere bilder av bygging hvis dere har.

Skrevet av wirgene den 18-07-2012 21:06
#16

ja baksjermene er skjært helt bort , vill ikke ha noe ekstra vekt her nei. glassfiber skjermene er festet hele veien på oversiden med 8mm bolter og det samme på undersiden foran og bak på baksjermen.+ den er festet innsiden koffertrommet i bakhjærnet.

Skrevet av geirm den 18-07-2012 23:07
#17

Jeg er stor fan av racer biler og gr.5 biler i serdeleshet. Det er det optimale av hva man kan gjøre med en touring bil.

Siden dere bygger gr.5 replika blir det kjølere i bakskjermene, feite 13 x 16 bak og 11 x 16 forran da eller?

Selfølgelig en slik bil fortjener M12/7 eller enda bedre M12/13 turbo, men en M12/7 renovert går for 35 000 euro om dagen.

Denne bilen vant DRM i 1978

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/1976%20-%201982%20group%205/DRM_78_39.jpg


Geir...

Skrevet av wirgene den 18-07-2012 23:25
#18

Dessverre ingen kjølere i bakskjermene, vi må nok nøye oss med en blodtrimma m10 vi ivertfall i første omgang , det er litt økonomisk i detta også. men bilen veier bare 750- 800 kg så det går greit tenker jeg. hjula er 11x15 bak og 9x15 foran bbs rs med magnesium senter.Men drømmen er en turbomotor som sparker godt, men viktigste er å bli kjent med bilen og kjenne yttergrensene på den først.

Skrevet av wirgene den 29-07-2012 10:56
#19

wirgene skrev:
images.bimmers.no/files/11czqjf7etbdpr3ak5cb.jpg

[img]https://www.dropbox.com/camera#!/camera[/img]

Redigert av wirgene den 15-11-2012 19:47

Skrevet av wirgene den 29-07-2012 11:04
#20

wirgene skrev:
wirgene skrev:
images.bimmers.no/files/11czqjf7etbdpr3ak5cb.jpg

[img]https://photos-5.dropbox.com/t/0/AACF5V0eAtjfGMalrVYStjl0WM0aULQROGlv66FznmzbXQ/10/84849817/jpeg/178x178/1/1352937600/0/2/20121114_160149.jpeg/Rjg9wiAYxdlP395cbESCSyko68e2g7tpu5wPAvLNZ-U?prep_size=1024x768%2C32bf[img]

Redigert av wirgene den 15-11-2012 00:11