Skrevet av steinsus den 30-10-2012 20:37
#1
Etter hva jeg har lest rundt om så er det en del som bruker M30B35 indre ventilfjærer på M10 i tillegg til M10 ytterfjærene.
Jeg har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard.
Regner med at noen her har forsøkt dette, hva må jeg tenke på, er det noe poeng, og hvem har 8 stk. liggende i tilfelle..
Alle synspunkter mottas med takk
Vh. Stein
Skrevet av 2000Touring den 30-10-2012 20:44
#2
Jeg vet ikke mer enn hva jeg har erfart selv, etter å ha overhalt motoren og kjørt litt med den.
Og jeg tenker hva har du tenkt å bruke bilen til? Skal den på bane, eller er det bare til gatebruk?
Motoren min varver lett 7500omdr/min, og jeg har gjort det flere ganger uten problem.
Jeg tror at om det kun er til gatebruk du skal bruke bilen så holder det med de fjærene du har. Mitt tips...
Skrevet av JE den 30-10-2012 21:15
#3
steinsus skrev:
Etter hva jeg har lest rundt om så er det en del som bruker M30B35 indre ventilfjærer på M10 i tillegg til M10 ytterfjærene.
Jeg har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard.
Regner med at noen her har forsøkt dette, hva må jeg tenke på, er det noe poeng, og hvem har 8 stk. liggende i tilfelle..
Alle synspunkter mottas med takk
Vh. Stein
Hvis du skal ha 292 kam og har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard, så holder nok dette fint til opp mot 8000rpm (med riktig klaring mellom ventil og stempel).
Jeg kjørte med 304 og samme fjærene og hadde turtalssperra på 8000. Kun en ventil som hadde såvidt vært litt nedi ene stemplet pga jeg hadde laga for grunde ventillommer (sugemotor).
Kjører med 304 og samme fjærer som deg nå + m30b35 indre og har turtallssperra på 8200. Funker helt fint.
Mener å huske at jeg betalte i underkant av 50,- per stykk nye..
"dette er min mening.. og erfaring"
Redigert av JE den 30-10-2012 21:20
Skrevet av steinsus den 30-10-2012 22:06
#4
Takker, da blir det med de fjærene jeg har, mangler bare å få napp på kammen nå så blir det bra.