Emne: BMW 02/Classic :: 2002 -71 Racingemne
Skrevet av IB den 01-12-2013 17:11
#1
Omprioriterer og selger nå alt jeg har stående relatert til BMW 02:
-71 Karosseri rustsveist og brukt i racing, rullende med gule Koni justerbare dempere, tii fjærbein og bremsekalipere foran fra 2002 turbo, skiver fra E31 323i. Skiver bak demontert. Hydraulisk håndbrekk, demonterbart veltebur.
-Så og si nye stag, ledd og foringer i hele hjulopphenget for og bak. (Noe i nylon og bronsje), turbo skjermbreddere.
-75% diffbrems kun kjørt ca 10 timer etter oppgradering hos ZF. 4.10 utveksling
-M10 motor, 2 liter, gr.2 Mahle stempler Ø 89,5 mm (ikke borret og montert enda)
-5-trinns dogleg gearboks (lagerlyd) og 2-3 4-trinns kasser i god stand (1 demontert og glassblåst), Mellomaksling til 4- og 5-trinns kasse.
-Bakstilling, panser og motordeler. Bosch elektronisk tenning i fordeler og starter med kun 20 timer gangtid (Kjøpt nytt før bruk)
-12 stk MIM felger 7x15 ET15 4x100.
-Bilen er tidligere registrert i Norge og kan dermed skiltes på igjen ved ønske.
Alt samlet går for Kr. 30000,-. Ring/SMS 48281128 for mer info.
Mvh
Ingolf Brudeli
Skrevet av IB den 08-12-2013 15:09
#2
5-tinns girkasse og diff m/ 75% brems er solgt.
Priseksempler ellers:
Rullende race chassis m/ gule Koni justerbare dempere, bronsje/nylon foringer, veltebur, tii fjærbein med turbo bremsekalipere og E21 skiver, turbo skjermbreddere, 4 stk MIM (7x15, et13, 4x100) alu felger, oljekjøler : Kr. 8500,-
Bosch elektronisk tenning (m/ coil og forkoblingsmotstand) og tii fordeler kun kjørt 25 timer siden nytt. Kr. 4000,-
8 stk. MIM alu felger (7x15, et13, 4x100) Kr. 500,- pr. stk.
4 stk. Nye i eske Mahle Gr.2 smidde racingstempler Ø89,5 mm., Kr. 7500,-
3 stk. 4-trinns girkasser Kr. 500,- pr. stk. (En er i deler, evt. Kr. 1000,- for alle samlet)
Motordeler, startere, dynamoer, Schrick doble ventilfjærer, bakstilling ++, Kr 200,- til 500,-
Ring / SMS 48281128 for mer info.
Mvh
Ingolf Brudeli
Skrevet av Torleif den 16-12-2013 16:30
#3
Har ikke denne bilen skiftet eier
Skrevet av tepe den 16-12-2013 17:25
#4
Det stemmer Torleif. Hvis du kan ha 3 stk 02 så kan jeg og
Skrevet av Torleif den 16-12-2013 19:42
#5
Ja tettheten av 02 er bgynner og øke her i sør
Skrevet av 02-Oivind den 19-12-2013 23:48
#6
Hva er chassienummeret på denne bilen? Og ikke minst, planene?
Gratulerer med nok en 02, Terje!
Skrevet av tepe den 20-12-2013 00:29
#7
Chassinr har jeg ikke foreløpig, bilen skal ikke hentes før til våren.
Planen foreløpig er å få den på veien igjen med en lett trimmet tii motor, turbobreddere og et røft rallylook Eller kansje med m42? de har jeg jo 2 av og denne kan bruke e36 innsug da den har "rally"pedalbox med hovedsylinder rett på uten bkf. Den kommer til å "støvsuge" delelageret mitt da det er mye som mangler.
Men så lenge den kaster skygge så er det håp
Skrevet av IB den 22-12-2013 15:39
#8
Ja, skal bli spennende å se. Ch.nr. er 2575398, men jeg husker ikke reg. nr. Det er 25 år siden den ble avregistrert og med noen flyttinger i perioden etterpå, er det ikke full kontroll på hvor de gamle papirene er. Kanskje noen kan spore det opp på noe vis til vi skal levere salgsmelding?
Uansett er det bedre at bilen kommer til nytte enn at den støver ned her. Takk for handelen og lykke til.
Mvh
Ingolf Brudeli
Skrevet av tepe den 22-12-2013 16:51
#9
Det ser ut som at reg nr er DA 84537 iflg vegvesenets nettside.
sjassinr tilsier at det er en usa versjon og generasjon 71-73
Skrevet av IB den 22-12-2013 18:26
#10
Ja, se der. Synes å erindre at det var Oslo-distriktet kjennemerker, men mitt minne er ikke i stand til å huske fra midtvinters 1988.....
USA-utgave synes også litt merkelig, siden den hadde normale støtfangere da jeg kjøpte den. Store fangere kom kanskje senere eller så ble den ombygget i ettertid. Historien før 1988 har jeg dessverre ikke kjennskap til.
Mvh
Ingolf Brudeli
Skrevet av tepe den 22-12-2013 21:52
#11
Mener å ha lest at i 73 ble fangeren foran flyttet lengre fram og at store fangere kom med faceliften i 74.