Emne: BMW 02/Classic :: low and slow vurderes solgt

Skrevet av bmwm2 den 01-02-2014 12:48
#1

Vurderer og selge min gammle 1600 02 bil til fordel for nye prosjekter.
Bilen er norges eldste kjente 02 og er produsert i aug. 1966. Jeg er 2 eier av bilen.
Bilen er i rat mobil utførende altså reparert ikke restaurert. Den er orginal i det meste dvs matching numbers på motor og chassi og ellers alle deler fra 66.
Det som er uorginalt er turbo breddere, høyde justerbart foran, felger og bakre eksos.
Den er sveist for rep. I kanaler og litt div. Og har endel karosseri skader utvendig.
Felgene er bbs rs1 8,5x16f og 9,5x16b.
Hvis du er innteresert i en spesiell 02 er dette bilen for deg.
Prisen er ikke fastsatt men seriøse bud over 50t. Blir notert.
Nb ingen innbytte i annet enn m3e30 da jeg allerede har nok biler.

Skrevet av oyvind den 01-02-2014 18:29
#2

For den prisen burde den vært urørt.
Eu! !! ???

Skrevet av bmwm2 den 01-02-2014 18:50
#3

Hva mener du med det? Hvis bilen var en urørt strøken org bil fra første genrasjon burde den koste minst 150t. Bilen er kun senket med andre hjul og breddere ellers er det karroseri arbeid som skal til.
Bilen er eu godkjent ut august nå i 14.
Teknisk er bilen helt iorden nye bremser, div foringer og det følger med et sett med urørte org fjærbein til bilen.
Hvis du er uenig i prisen kan du mene hva du vil om den, men ikke bruk din eller min tid på slike meninger.
Spørsmål ang bilen er selvsagt velkommne.

Skrevet av 02-Ole den 01-02-2014 21:56
#4

Noen bilder hadde vært trivelig. Hva slags "høydejusterbart" er det brukt? Bilder av slike løsninger som ikke er velkjente er også toppers.

Vil nevne at dersom felgene følger med, er prisen i større grad forståelig, dette er felger som går for 10.000, brukt. Tidlig, eller sen modell er mindre viktig i 02, tror jeg. Det er jo produsert fryktelig mange. Å ha en av de første tjue, eller til og med hundre er kanskje verdt en del mer, men dette kan jo like godt være bil nummer 10.000. Vet du hvilket nummer den er i rekken?

Skrevet av Torleif den 01-02-2014 22:16
#5

Tror nok det er få igjen av disse som er så gamle min 1600 er Norges nest eldste og er bil nr 8053 denne er også produsert i 66 men registrert mars 67 og for meg betyr det mye og ha en bil som er så tidlig i produksjonen der er tross alt en del forskjeller som den som bryr seg vil se.

Skrevet av Ekren E9 den 01-02-2014 22:47
#6

Den bilen er jo tøff som den er, eller den kan bygges tilbake til original, synes ikke prisen er feil for den, uansett hvor mange det ble bygget er det ikke mange igjen av de tidligste bilene.
02 bør snart bli mer verdsatt når det gjelder priser. Men ikke i Norge da... Selger ikke min 02 for under 85t, den er hverken tidlig eller sen. Men fri for rust.

Hva er det du skal ha nå da Stig ?

Skrevet av 2002turbo den 02-02-2014 00:08
#7

Ekren E9 skrev:

Hva er det du skal ha nå da Stig ?


Blir det VW buss ?
Enda lowere og definitivt slowere !

02-Espen

Skrevet av bmwm2 den 02-02-2014 01:40
#8

Har ikke bilder før neste helg, er på ferie nå. Hvis noen har et bilde for hånden er det bare og hive det ut.
Senken er 02 bein spleiset med FK til e46.
Felgene går for 20t og oppover så hvis noen skaffer disse i denne dimensjonen og i 4x100 for mindre enn 15t kjøper jeg umiddebart 2 sett.
Ch nr på bilen er 1504069 så disse lave nr er det ikke mange igjen av.
Hvis bilen blir solgt må det nok bli en bmw erstatter vet om en e3 3,0si 1 eiers bil som er i fear stand og trenger store hjul med luft fjæring for og bli en god glidare.
Må passe på at ikke alle bmw biler blir orginale og like.

Skrevet av oyvind den 02-02-2014 19:30
#9

OK men jeg har min mening om en slik bil.
Håper du får solgt bilen.

Redigert av oyvind den 02-02-2014 19:53

Skrevet av 2002turbo den 02-02-2014 23:48
#10

På blimessa på Lillestrøm i oktober, solgte de faktisk posters med bilde av "Low & Slow"
*
*
*
( forsøkte å legge ut bilde !!!!! )
*
*
*

Redigert av 2002turbo den 02-02-2014 23:57

Skrevet av bmwm2 den 11-02-2014 20:43
#11

SOLGT.

Skrevet av Espen02E30 den 11-02-2014 22:19
#12

Hvor gikk denne? :-)

Skrevet av Torleif den 11-02-2014 22:47
#13

Smile Hvor havnet den og hva er planene for den nye eieren ?

Skrevet av bmwm2 den 12-02-2014 09:59
#14

Bilen er i landet og ny eier skal restaurere den til orginal. Han er bruker her på forumet så det kan nok hende vedkommende skriver litt om bilen og planene senere.

Skrevet av TorEnholm den 12-02-2014 12:21
#15

Der riktig som Stig sier, bilen er og skal forbli i Norge. Eldste -02 i landet, så langt, kan ikke forsvinne ut av landet. Stig valgte sin versjon etter egen lyst, og har sagt at han ikke blir sinna om bilen forandrer utsende. Den skal restaureres å igjen bli Turf grün. Men for dere som kjenner meg, vet at jeg har mange prosjekter på gang og at dette kommer til å ta tid. Den kommer til å være flerfarget en stund enda. Felgene følger ikke med på kjøpet, så snart vil hun få orginal høyde og andre sko. (trenger felger forresten, noen som har orginale stålfelger tilsalgs?) Når jeg henter bilen i mai, vil jeg starte egen tråd om prosjektet. Smile

Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00

Skrevet av Torleif den 12-02-2014 12:23
#16

Da slår du meg på alder med noen måneder. ;-) men du får litt og gjøre hvis du skal ha den til orginal stand. :-)

Redigert av Torleif den 01-01-1970 01:00

Skrevet av TorEnholm den 12-02-2014 12:27
#17

Ja jeg vet du har den nest eldste. Håper vi treffes en dag når O-28428 har fått litt stell og makeup. Smile

Skrevet av 02-Oivind den 13-02-2014 10:12
#18

Gratulerer med en spesiell bil Mr. Enholm! Grin

Og jeg har liggende et sett med originale 4 1/2" stålfelger om det skulle friste. De er riktignok ikke stemplet med 08/66, men det skal det vel noe til at du finner. Smile

Skrevet av steinsus den 13-02-2014 11:26
#19

Ja Gratulerer !!

Det var godt den havnet hos deg og blir godt tatt vare på slik at den fortsatt blir Norges eldste 02.

Vh. Stein

Skrevet av TorEnholm den 13-02-2014 15:06
#20

Takk for gratulasjoner. Jeg har syslet med tanken på en -02 en stund, siden jeg aldri før har eid en slik. Var ikke i kjøpemodus nå, men når denne kom opp måtte jeg bare slå til. Jeg skal gi bilen et godt hjem. Uten alt for store lovnader, dukket tanken opp for en mulig Bavaria tour. Er det ikke i 2016 neste går av stabelen?