Emne: BMW 02/Classic :: 1971 2002 ex rallycrosser
Skrevet av tepe den 24-05-2014 23:52
#1
Har vært nesten til Lillehammer og hentet nytt prosjekt
Vet ikke helt hva som kommer til å skje med den enda, men burde være mulig å få på veien igjen som en rat racer eller noe slikt. Bilen har vært brukt som løpsbil siden 80 tallet men har stått noen år nå. Bærer preg av å være kjørt i konkurranser, men det ser ut til å være lite rust på den. har ikke tenkt å gjøre mer enn det som er høyst nødvendig, og bruke deler fra tidligere prosjekter. Må kansje se om jeg kan få tak i et brukt tak da det ikke ser bra ut.
Redigert av tepe den 01-03-2015 00:52
Skrevet av Torleif den 25-05-2014 00:05
#2
ja vi fikk en fin tur i dag det er jo morsomt
Og finne nye prosjekter du får nok orden på denne etter vært
Skrevet av tii-hallvard den 25-05-2014 01:18
#3
Fin tur ja. Dette blir et gøy prosjekt Terje.
Skrevet av jeo635 den 25-05-2014 16:00
#4
Jeg har hvis du trenger.jan Erik 90930966
Skrevet av TorEnholm den 26-05-2014 15:04
#5
Jeg har et tak jeg ikke trenger.
Skrevet av tepe den 26-05-2014 22:51
#6
TorEnholm skrev:
Jeg har et tak jeg ikke trenger.
Det høres jo bra ut. Er litt kortere til Stavanger enn til Ålesund fra Arendal for å hente.
Skrevet av TorEnholm den 27-05-2014 10:39
#7
Jeg kommer hjem til helgen, blir hjemme i 3 uker. Bare å komme det. Jeg skal demontere en del saker å ting på bilen.
Skrevet av tepe den 04-12-2014 00:09
#8
da var ratraceren på plass i garasjen. har kun tørket av gammelt støv og skitt og prøvd å få et overblikk over prosjektet. Dette er i utgangspunktet ikke et renoveringsobjekt, men den har veldig lite rust, kun overfladiskt Det er sveiset litt rust tidligere, og så er det sveiset inn forsterkninger rundt dempertårn fremme og bak samt torpedovegg og frontstykke er helsveiset. noen originale huller for kabelgjennomføringer, sikringsboks, pedalboks +reservehjulsbrønn og bensintank er også sveiset igjen.
Har samlet litt deler, bl.a nytt tak som ble hentet hos Tor Enholm i stavanger " free of charge"
Er ikke meningen å putte masse penger i den, men få seg et artig leketøy.
Fått seg en smell av lasteapparatet på en traktor. Skal jo egentlig ha runde baklykter så får se om jeg setter på et anna bakstykke.
blitt retta noen ganger her
Men før jeg skrur en skrue på den må motoren til Tore,s cab overhales. den er snart klar til montering så begynner å haste litt
http://www.02clas...ad_id=3311
Skrevet av geirm den 04-12-2014 16:20
#9
Så gøy, blir det skilter på bilen eller? Hva er masterplanen, trackdays?
Den blir vel så fin før du er ferdig med den at du knapt tør å ta den ut av garasja. Virker som du har
en standard og den er høy
Blir spennende og følge
Geir...
Skrevet av jeo635 den 04-12-2014 17:05
#10
Har fabriksnytt frontstykke,rustfritt senterstykke gammel type,veldig bra grill,strøket tak,veldig bra panser,og en stk 72 mod tii Touring komplett med motor og det hele,har også tidsriktige bbs mahle felger,masse bra listverk.står fortsatt i Ålesund.jan Erik 90930966
Skrevet av tepe den 04-12-2014 23:04
#11
geirm skrev:
Så gøy, blir det skilter på bilen eller? Hva er masterplanen, trackdays?
Den blir vel så fin før du er ferdig med den at du knapt tør å ta den ut av garasja. Virker som du har en standard og den er høy
Blir spennende og følge
Geir...
Det blir skilter på bilen, og "masterplanen" er å bruke brukte deler fra andre prosjekter og prøve å holde kostnadene nede. Arbeidet koster jo ikke noe det er jo mer enn halve moroa. Det blir ikke et utstillingsobjekt, mer rat look og standarden settes lavt. Kommer til å sprøyte den med hvit lastebillakk og vurderer å ikke sparkle først men la den ha sine "battle scars" og sveisesømmer. kun noe tinnsparkling på de verste stedene. vil beholde halve buret og ikke ha baksete i den. Trackdays hadde vært kjempegøy, men nærmeste bane er 30 mil unna så begrenser seg jo litt desverre.
Bilen har skivebremser bak tii fjærbein og turboens ventilerte skiver foran, samt justerbare koni dempere, så tror det blir m42 i den siden jeg har 2 av de. (har jo minst 2 m10 og så vi får se...
jeo, sendt deg en pm alltid på utkikk etter noe småtterier
Redigert av tepe den 04-12-2014 23:11
Skrevet av tepe den 07-12-2014 22:13
#12
Et nytt frontstykke hadde gjort seg, men jeg må holde meg til "frankenbimmer" planen så har tatt av frontplata og rettet så godt jeg kan på resten og skåret vekk noen modifikasjoner som erstattes med rester fra 2 istykkerrusta fronter. Jeg har ei fin grønn og rustfri frontplate fra en facelift som jeg skal bruke. Lager nytt midtstykke for smale nyrer og alugrill når det er sveiset på plass.
Skrevet av Torleif den 09-12-2014 00:22
#13
Du kunne ikke vente lenge før vinkelsliperog sveiseappeat måtte frem. Er vel klar til våren
Redigert av Torleif den 01-01-1970 01:00
Skrevet av tepe den 13-12-2014 19:16
#14
må få på plass de største delene først siden de tar så mye plass
Skrevet av Torleif den 14-12-2014 12:35
#15
Greit og få vekk de store bitene. Tar du ut hele buret ? blir nok bra denne også.
Skrevet av geirm den 14-12-2014 13:02
#16
Bytte tak også ja, pytt pytt. Sann mine ord: dette blir ingen "Rat Racer". Den blir like fin som alt annet du tar I.
Geir...
Skrevet av tepe den 19-12-2014 20:12
#17
geirm skrev:
Bytte tak også ja, pytt pytt. Sann mine ord: dette blir ingen "Rat Racer". Den blir like fin som alt annet du tar I.
Geir...
okei okei.. Det blir kansje ikke en rat, men en frankenbimmer er det
...og lavbudsjett
Det er f"@n så vanskelig å jukse, og "alle" vil jo se det!
Men å reparere litt brukte deler er jo helt topp og koster ikke skjorta.
så taket er ihvertfall på plass og det er ganske så strøkent så trengs ikke noe sparkel her.
egentlig en 2mannsjobb men etpar jekkestropper gjør susen som hjelpemann
Har vært hos Torleif i Tvedestrand og snoket litt i krokene og fått med meg litt julearbeid hjem
(+ en tur på posten. Der var og mye gildt nå før jul)
Så hvis det ikke blir formye ribbe og annet snadder i jula så satser jeg på litt kvalitetstid i garasjen og får bakenden iorden før jeg skal på jobb igjen etter nyttår.
Skrevet av Johnny Pettersen den 19-12-2014 21:04
#18
Dette har du dreisen på. Bare ett lite tips, kanskje du også gjør det. Borr løs såpass mye av indre plata at du kommer til og få slipt eller punkt sandblast sveisen på baksiden av ytterplata. Da kan ytterplata grunnes og males skikkelig rundt sveisen. Tinn på utsiden.Gjorde tilsvarende jobb på en 02 I 1981 og skjøtene er usynlige ennå
Skrevet av Torleif den 19-12-2014 23:31
#19
ja ja se det det blir jo bil av dette og
ja litt fikk du jo med du for komme innom igjen har nok noe mer du trenger etter hvert hadde tengt og få begynt og demontere 69 mod i jula slik at jeg kan få litt bedre plass.
Skrevet av tepe den 19-12-2014 23:44
#20
Det er bare å si ifra jeg kan være håndtlanger og moralsk støtte. skulle ikke være umulig å finne en passende dag i romjula eller noe.