Emne: BMW 02/Classic :: 71mod 1600-2 touring
Skrevet av H_Vatn den 10-11-2014 17:31
#1
Hei. tenkte og fortelle litt om mitt lille prosjekt. (var lite helt til ballen begynte og rulle...)
har i mange årsett en gammel touring stått utenfor et hus 10min unna der jeg bor. for ett års tid siden så mått jeg jeg bare høre om bilen var til salgs. og det var den men han ville ikke si hva han skulle ha. han hadde kjøpt den til sønnen sin på tidlig 80tall og når sønnen reiste til utlandet så ble den avskiltet og siden hadde den stått.. så for noen mnd siden så måtte jeg innom igjen. for og høre om prisen. og når jeg fikk lurt ut av han prisen så sa jeg den var solgt og dro og henta bilen.
planene var egentlig ganske simple sveise litt rust lakkere og senke få på noen fine hjul og ha en godbil.. meen. mye motor er morro og orginal polizei her inne river seg kanskje i håret. men la gå. valget falt på en nyere bmw motor. trangt ble det og bilen blir mer som en banebil. så ønsker og kjøpe en bil til for og ha som kosebil vis noen har en de vil bli kvitt.
oppdaterer med bilder.
Skrevet av jeo635 den 10-11-2014 21:44
#2
Jeg har en 72 2002 Touring tii delebil til salgs,denne er komplett.jan Erik 90930966
Skrevet av steinsus den 11-11-2014 16:15
#3
Du kan også ta en prat med Espen Lothe, Oslo, 95281847.
Han har en 73 2000 touring til salgs etter at han kjøpte min Baur...
Vh. Stein
Skrevet av H_Vatn den 12-11-2014 19:30
#4
takker for tips
slenger ved noen bilder av bilen
når jeg skulle hente da. så hang bremsene foran på hadde jo stått der i nermere 10år. så jekket opp og fikk banket og moa litt på kaliptre sånn at hjulene gikk rundt sånn nogenlunde.
den orginale strikken som med litt strøm og 2 pump på gassen starta nesten med engang. sannsynlig vis gått litt over 110000km.
som dere ser så har bilen vært påbegynt opp pussing. så den har vært pusset og grunnet sånn delvis opp igjen. har vært rettet litt i front engang og det er vell eneste plassen det har vært sveiset fra før mener jeg.
etter og ha vært på jobb og spylt av den litt grønske og møkk så var det ned i verkste og inn på bukken for nermere sjekk.
fant ganske fort ut at bilen var egentlig ganske bra for rust foruten reservehjulsbrønn bak bakkant av hjulbuene og plata under fangeren rundt hjørnet bak på begge sider. og kanalene bak dørene var litt rustet samt frontblekket var opprusta. ellers så var gulv og andre vanlige rust plasser veldig bra.
hadde sett litt på nett og kom over et bygg i tyskland med v8er. og det så egentlig ut som at det skulle gå relativt greit så en m62 ble innkjøpt. kunne gått for en m10turbo. men liker og gjøre ting litt anderledes og denne gangen tungvint og mye jobb for meg selv. men v8ern er ikke så mye tyngre enn m10n liker jeg og tro og jeg er ikke glad i rundetider så jeg har trua.
så fort at dette kanskje ble litt trangt..
den orignale forstillinga synes jeg er/var noe spinkel til dette beistet av en motor. så på dele lagret lå det forstilling fra e36. e36 er veldig knall og kjøre synes jeg. så en slik ble da prøve montert og hjulvinklene så ganske normale ut. bortsett fra at den var litt breiere.
så ble maskineriet sluppet nedi. ble noe trangere enn planlakt. så allerede der begynte planene og skli ut
mere kommer
Skrevet av 2000Touring den 13-11-2014 18:19
#5
02 med 8er har ikke jeg sett før - Tøft!
Men dette får du vel ikke godkjent eller?
Skrevet av oyvind den 15-11-2014 17:50
#6
Nok en Volvo Mann med 02 feber Artig .
Hilsen
Øyvind
Drammen ( salg )
Skrevet av 2002turbo den 15-11-2014 18:01
#7
Ja, dette var ekstremt !
Vis oss mer . . .
02-Espen
Skrevet av H_Vatn den 15-11-2014 19:32
#8
2000Touring skrev:
02 med 8er har ikke jeg sett før - Tøft!
Men dette får du vel ikke godkjent eller?
er faktisk noen av de men ikke i norge tror jeg.
nei. desværre dette tror jeg ikke blir godkjent. tror ikke jeg sliter med vekta sånn egentlig men 286hk får en vell ikke godkjent?
oyvind skrev:
Nok en Volvo Mann med 02 feber Artig .
Hilsen
Øyvind
Drammen ( salg )
hehe
jobber på Volvo lastebil verkste ja. men det kommer aldri noen volvo i mitt navn.
har sikkert hatt over 30bmw siden jeg bynte med bmw for 8 år siden. og noen fremed merker i tilegg da.
2002turbo skrev:
Ja, dette var ekstremt !
Vis oss mer . . .
02-Espen
hehe. takk for det
skal bli gøy på første prøvetur.
mere kommer fortløpende.
Skrevet av H_Vatn den 15-11-2014 20:03
#9
for og få montert e36 forstilling kunne jeg gjort det på mange måter. jeg valgte og modifisere den orginale traversen. da jeg ikke ville ødelegge bilen i utgangspunktet. vil fortsatt ha muligheten til og sette den orginal igjen var planen. så jeg kjøpte inn vinkeljern som jeg kappa 2 like stykker av og borret etter de 3 orginale bolt hullene i rammevangene fram og målte meg grønn på hvor jeg ville ha traversen med tanke på rettest mulig hjulvinkler plassering av motor osv.
kappet i stykker org e36 travers. traff selfølgelig midt i feste til bærearma men det skal gå fint.
ikke noen bilder av tilpassing men ferdig sveiset
travers og tannstang på plass.
golf 1 bakhjulbuer rundt om for og få hjulene innafor buene. og bikkja er altid med og mekker
motor sentrert. og målt opp med kasse på plass klart for motorfester
plate lagd på blokk og sveist inn i den nye traversen.
motor skal stå temmelig stumt så valget falt på hockeypucker.
ene siden nesten ferdig. skal på med noen vinkler til på festene sånn at de ikke kan gi etter.
andre siden på plass og. på disse motorene er orginale motorfestet en del av oljesystemet så måtte kappe istykker dette og tilpasse litt for og få mere enn 2 bolt hul til motorfeste.
omsveisa orginale e36 spindler for maks rattutslag også siden denne skal brukes til sladding så kan det være greit og ha litt og gå på før en snurrer
er det noen som har målet på hvor langt opp på fronten turbo spoileren skal stå?
mere kommer
Skrevet av steinsus den 04-01-2015 23:36
#10
Detta gleder jeg meg til å se hvordan vil fungere på banen
Har du noen bilder av den omsveisinga du gjorde på e36 beina for å få til det rattutslaget ??
Tenkte å stjele metodikken din til e30 drifteren vår..
Det er mulig Ole Christian har måla på frontspoilerhøyda på hjemmesida si:
http://2002turbo.com
På min 02 er spoileren bare kasta på av forrige eier men der dekker den hullene til støtfangerfestene med 1cm margin ser det ut til.
Skrevet av H_Vatn den 15-01-2015 03:57
#11
lenge siden det har vært oppdatert her nå
har skjedd endel. skal på bil tur for og hente x antall meter med rør i helga til og bygge bur. og det er vell stortsett det meste jeg får gjort de neste mnd. har akkurat opperert ut en svulst på hjernen så er litt ute av drift ei stund.
hvordan dette fungerer er vi nok mange som lurer på
satser på d blirknall
ikke så mange bilder av selve spindlene tror jeg. kan ta noen endag. har flytta hullet til styrestaget lengre inn mot bærekula kan du si. vis du skjønner hva jeg mener.
spoileren blir der den er nå. nå er den passe høy og fronten treffer skjemene bra