Emne: BMW 02/Classic :: Stillstand i prosjektet

Skrevet av 02dag den 02-12-2014 20:42
#1

Mangler noen tips og noen småting for å komme videre i prosjektet,

- Et godt tips på hvordan man kan feste bremserør til torpedoveggen når de originale festene er borte. Forsåvidt også fint med noen bilder av de originale fordi jeg husker ikke hvordan disse så ut.

- Luftfilterboks(den runde) til standard 02

- Setelåser, det vil si de som sitter på skinnene som man løfter for å kjøre setene frem og tilbake. De er borte vekk hos meg.

- Verktøyet(metallramma) man bruker for å holde ned ventilene når man skal bytte kamaksel. Eller tegning på hvordan man kan lage en.

- Fint om noen har bra tips om spraylim som holder, da det jeg kjøpte på Torshov bilrekvisita er r*vva.

- Hvordan få løftet inn motoren alene. Eventuelt hvordan motivere to jenter på tolv og fjorten til å hjelpe meg med det.

Er på oppløpssia nå,men hver minste lille ting virker som en stor og uoverkommelig hindring. Noen som har hatt denne følelsen?

Skrevet av Hasse den 02-12-2014 23:06
#2

02dag skrev:
Mangler noen tips og noen småting for å komme videre i prosjektet,

- Et godt tips på hvordan man kan feste bremserør til torpedoveggen når de originale festene er borte. Forsåvidt også fint med noen bilder av de originale fordi jeg husker ikke hvordan disse så ut.

- Luftfilterboks(den runde) til standard 02

- Setelåser, det vil si de som sitter på skinnene som man løfter for å kjøre setene frem og tilbake. De er borte vekk hos meg.

- Verktøyet(metallramma) man bruker for å holde ned ventilene når man skal bytte kamaksel. Eller tegning på hvordan man kan lage en.

- Fint om noen har bra tips om spraylim som holder, da det jeg kjøpte på Torshov bilrekvisita er r*vva.

- Hvordan få løftet inn motoren alene. Eventuelt hvordan motivere to jenter på tolv og fjorten til å hjelpe meg med det.

Er på oppløpssia nå,men hver minste lille ting virker som en stor og uoverkommelig hindring. Noen som har hatt denne følelsen?

Jeg satt inn motor alene, et H... Men det går. Brukte justerbart oppheng fra jula så jeg kunne tilte motoren, monter det venstre(sett forfra) motorfeste på motoren før du begynner. Så er det bare å lirke og lure den på plass. Også en fordel å ha tilgang under bilen for å kunne jusse girkassa i rett posisjon. Ride on duud!

Skrevet av tepe den 02-12-2014 23:15
#3

Jeg bytter nesten alltid motor alene. er ikke noe problem å få den på plass enten med talje eller elefant. et sånn justerbart løfteåk fra biltema er veldig greit for da endrer du enkelt vinkelen på motoren.
Jeg lagde en veldig enkel rigg for å holde ventilene unna kan sende deg noen bilder hvis du vil kopiere den. kun 2 flattjern 2 firkantprofiler og 8 bolter med muttere. holdes på plass av fire topplokksbolter med standard m12 muttere på undersiden

i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/004-6_zps09f2bee1.jpg

Skrevet av 02dag den 03-12-2014 08:37
#4

Takk for gode tips så langt. Jeg har kjøpt inn elefant, så jeg bør vel også kjøpe meg en slik motortilter. Den ramma du har der ser faktisk veldig bra ut. Jeg lager meg en slik.

Skrevet av olafsen 02tii den 06-12-2014 20:22
#5

Hei viss det er gumilister du skal lime så ville jeg brukt kontaktlim på boks husk att den må ha romtempratur,jeg la lista på plass først og merka hvor lista kommer og så maskerer du og så smører du på lim på begge flater når det er tørt kan du lim husk att du får bare en mulighet får det sitter fort fast,ha aseton for handa så får du gjordt reint viss du søler jeg jorde den samme jobben på min 02 etter att det har hvert hos lakereren. Men du må huske temperatur i garasjen.