Skrevet av TomK den 03-02-2015 21:35
#1
Motoren hadde stått lagret på en låve hos en kompis i litt for mange år, slik at den hadde satt seg skikkelig. Bestemte meg derfor å bygge motoren helt fra bunnen av.
Smidde høykompstempler fra IE ble bestilt.90mm 10.5:1
Smidde h-råder bestilt
Schrick 304 grader kam
sckrick doble ventilfjærer
Doble 45 weber forgassere m.m
Den ble pelt i deler, og blokka ble levert til Sarpsborg Motorverksted for boring og rens
I dag fikk jeg endelig tid til å begynne å montere den.
Blokka ble plana:
Nye lager montert:
Smidde høykompstempler og råder monter:
Stemplene på plass i blokka
Alt ferdig montert, og alt beveger seg som det skal
Skrevet av TomK den 04-02-2015 01:21
#2
Noen som vet om boltene til festene til veiva bør byttes? Har midlertidig bare festet de gamle.
Skrevet av JE den 04-02-2015 01:50
#3
TomK skrev:
Noen som vet om boltene til festene til veiva bør byttes? Har midlertidig bare festet de gamle.
De trenger du i utgangspunktet ikke bytte.
Jeg har kjørt 1,8 bar ladetrykk og 8000 rpm på m10 med originale råder og rammelagerbolter uten noe som helst problem.
Regner med at motoren din får et litt roligere liv
Men det skader ikke å kikke over dem og eventuelt måle om noen av de har strekt seg.
Skrevet av TomK den 04-02-2015 08:36
#4
Takker for svar
, og ja motoren min slipper unna ladetrykket
Redigert av TomK den 01-01-1970 01:00