Skrevet av geirm den 21-05-2016 23:42
#1
Jeg beklager men jeg tror jeg har dårlige nyheter til alle dere med TII eller Turbo.
Jeg har kjøpt meg dyse tester og testet alle KF dysene mine (noen og 20 stk) ikke en var innenfor spesifikkasjonene.
Jeg ble mistenksom når jeg kjørte den nye motoren min I benken hos Svein Kristiansen. Ugjevn temperatur på eksosen mellom sylindrene samt vanskelig å få mager nok.
Ta ut pluggene I din motor og skjekk, de er nok svarte så det holder. Problemet er at dysene ikke kan overhales og at de er sinsykt dyre.
Jeg har brukt vinteren på å studere problematikken og har prøvd å finne en løsning. De dysene hvor opningstrykket er OK men har dårlig forstøvning greier jeg I flere tilfeller og fikse. De som begynner å lekke med en gang jeg setter litt trykk på er det ikke mulig å gjøre noe med
Dersom du har 4 KF dyser som er dårlige er det mulig å få de helt som ny til en brøkdel av prisen til BMW. Trikset er å byte selve dysen, "huset" dysen sitter I er det skjelden noe feil med. Se bildene under.
KF dyse I sine enkelte bestand deler
"Huset" er selve hyse holderen
Noen av dysene jeg testet, de øverst til venstre er Porsche dyser de til høyre er F2 dyser
Dyse testeren
Geir...
Redigert av geirm den 22-05-2016 22:49
Skrevet av bmwm2 den 22-05-2016 13:39
#2
Jeg hadde alle 4 dysene samt kf pumpa til overhaling i Tyskland hos Koller + schwemmer i fjord vinter.
De overhalte to av dysene mens to stk var rustene i huset og måtte derfor byttes i nye.
Prisen derimot er lite hyggelig på slike ting. Men bare det at man fortsatt kan få det gjort er hyggelig i seg selv.
Så Geir frem med kortet og smil når du skal betale det er jo bare tall på skjermen likevel;-)
Skrevet av geirm den 22-05-2016 22:46
#3
Pussig det der, hvorden penger kan løse de mest kompliserte problem.
Jeg gjorde siste finpuss på dysene I dag. Jeg greide å få 4 som åpner på rett trykk og holder tett men forstøver ikke som nye dyser. Jeg setter de inn og ser om jeg kommer ned I rett CO.
Som det ene bildet viser har jeg noen Porsche dyser også. Innmaten I disse er helt identisk med 02 dysene, åpner på same trykk også. Fikk låne meg en dyse fra en Mercedes 230 Pagode, jaggu er selve dysen lik på de også.
Porsche dyser koster USD 120, ulempen er at de har andre mål og gjenger. De nye Porsche dysene er I ett stykke og kan ikke splittes slik som de gamle. Jeg kommer til å bestille Porsche dyser og montere I T-7002. De som jeg overhalte nå er bare midlertidig.
Mulig jeg bestiller 5 dyser og splitter den ene med baugfil for å se om jeg kan ta ut selve dysen.J ja de gærne har det godt
Geir...
Redigert av geirm den 01-01-1970 01:00