Emne: BMW 02/Classic :: 635 csi Tyskland

Skrevet av e12535i den 30-09-2016 12:31
#1

Noen tanker/innspill mht. evt. kjøp av denne bilen i Tyskland???
http://suchen.mob...n=parkItem
Japan-import. AC tømt for gass ved import (R12), de sier den virker, men at den må konverteres til R134a (her i Norge kan vi bruke R49 uten ombygging). Gamble på at AC virker? Produsert 30/11-87, så den kan veteranregistreres rett over nyttår.
Mangler luke; problem?
Hva synes folket om fargen?
Ris og ros takk..

Glemte prisen: Kan få den for 14300,- eur netto (uten mva), så ca. 160' ferdig momset.

Skrevet av E23 galningen den 30-09-2016 22:41
#2

Det er tatt inn noen E23 fra Japan de siste årene og de har alle vært i veldig bra stand. virker ikke som de kjører bilene sine så mye i Japan, noe som er rart er at selv om de kjører på høyre side så er rattet også på høyre side.
Selv om AC ikke virker så ville jeg ikke vært skeptisk til det. Og konvertere til R124 koster et par tusen og trenger du ny kompressor så er det ikke noe problem og finne overhalte til en 7-8000.
Det er mulig du må bytte frontlyktene hvis det ikke er gjort allerede, Originalt så brukte de sealed beem lykter i Japan.
Fargen var vel ok men interiøret var utrolig trist da. Kult med egen ac i baksetet. Litt rart at E24 som egentlig ikke har baksete og bruke kunne fåes med egen ac bak der, det var aldri mulig på E23.

Skrevet av e12535i den 30-09-2016 23:30
#3

Ser poenget med interiøret. Ser det selges ferdig sydd trekk på e-bay fra USA i skinn for rundt 7-8000, så trekke om er et alternativ.
En runde med moderat senking er vel det som mangler her tenker jeg.
Må innrømme prisen også frister, bil med dokumentert historie og uten rust.

Skrevet av TorEnholm den 01-10-2016 12:23
#4

Ser ut til å være Cosmos Blau farge, som selvfølgelig ikke er feil (kanskje litt partisk her, siden jeg har en selv). Blien ser veldig pen ut, skulle jeg kikke på noe så måtte det være fangerene foran og bak. Frontspoileren er også forskjellig fra europa bilene ser det ut som. Tror du har god bil der i mangen år der om den rustbehandles godt.

Skrevet av e12535i den 02-10-2016 09:18
#5

Da ble det ikke Japsebil, men denne i stedet:
i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/02938852410111_zpsrjbryeb3.jpg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/02938852410121_zpsld9fzoa1.jpg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/8_zpsqa1qnoy8.jpeg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/7_zps5egjkrkx.jpeg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/02938852410092_zpsiajvfpbo.jpg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/16_zpsmpj4vtqo.jpeg

i1141.photobucket.com/albums/n591/torger68/635csi%20Nederland/02938852410101_zpsdmqhkyat.jpg

Skrevet av TorEnholm den 03-10-2016 15:49
#6

Gratulerer med ny "ny" bil. ser riktig bra ut. Håper den svaret till forventningene. Ruster mye disse bilene, håper du slipper noen overraskelser. Hatt min på noen langturer, bortsett fra sus fra gamle/harde viduspakninger i dør, er det en drøm å kjøre. Lykke til. Smile

Skrevet av e12535i den 10-10-2016 09:55
#7

1500 km gikk uten problemer.
Bilen var fin, som forventet. Rustrep. hjulbuer/bakre del kanaler samt litt rundt venstre baklykt, reparert 5-6 år siden. Tectylbehandlet bil, så håper rust er et ikke-tema heretter.
Totalrenovert automatkasse for 3300 euro. Motor renovert 5-6 år siden, får prøve å finne ut hvor mye de gjorde.
Vibrasjon ved bremsing, skiver ser nesten nye ut, men dårlige foringer i bakre støttestag i forstilling, regner med at dette er synderen.
Litt nøkkete gange ved svakt/lite gasspådrag. Noen som har idé om hva dette kan være? Luftmengdemåler som jukser/lugger? Pluggledninger etc. ser greit ut, men ikke sjekket. Ved mer enn bare litt gasspådrag går den som den skal.
Fulgte med en haug med diverse deler, bla. front og bakfanger, diverse interiør/lykter mm. Får legge ut litt etter hvert, når jeg får oversikt.
Sentrallås koffertlokk virker ikke, får se i delehaugen hva som fulgte med. Får se om det blir en tråd på denne..

Skrevet av E23 galningen den 15-10-2016 18:42
#8

Flott bil.
Det er bare og bytte alle gummislangene som sitter i tilknyttning til tomgangsstabilisatoren. De blir stenharde og sprekker iløpet av få år. Jeg tror jeg har byttet de 3 ganger på syvern siden jeg kjøpte den. Det pleier og hjelpe på gangen det.

Skrevet av e12535i den 16-10-2016 20:17
#9

Takk for tips. Fikk en stor pakke med deler på døra fredag. Blir en grundig oppgradering av det meste, så vet jeg at det varer.