Emne: BMW 02/Classic :: Sperre!
Skrevet av turbo2 den 19-02-2008 10:31
#1
Hvor i all verden får jeg tak i sperre til min 02?
Bo.
Skrevet av E23 galningen den 19-02-2008 14:13
#2
Sperre er for traktor så tviler på at du får dette til 02.
regner med at andre kan svare på hvor du får tak i diffbrems.
Skrevet av turbo2 den 19-02-2008 16:06
#3
ok ser den, men 75% diffbrems da?
Skrevet av 02dag den 19-02-2008 20:20
#4
Jeg har en sperre fra E21, og med denne må jeg ha drivaksler som har drivknuter fra 02 ytterst og drivknuter fra E21 innerst mot diffen på drivakslingen. Dette fordi boltene er tykkere på E21-diffen enn på 02-diffen. Har hørt at man må ha en spacer i tillegg på diff-siden, men er ikke helt sikker på hvorfor.
Differ med brems er fullt mulig å få kjøpt på ebay da mange E21 ble levert med dette utstyret. BMW leverte til og med en 320is E21 i USA, hvor diff var standardutstyr, sammen med recaroseter og en hel del annet godteri.
Skrevet av turbo2 den 28-02-2008 09:22
#5
Det er i allefall diffbrems på bilen!! Fant ut det etter en prøvetur i går.
Er orginal 2002 klump, men er det en orginal diff brems også da?
Skrevet av geirm den 28-02-2008 21:06
#6
turbo2 skrev:
Det er i allefall diffbrems på bilen!! Fant ut det etter en prøvetur i går.
Er orginal 2002 klump, men er det en orginal diff brems også da?
Det er nok en orginal diff brems du har, dvs ZF. Quife passer også med litt mikk, men den er ikke så vanlig. Cahsel og Stolle er vel de beste kildene akkurat nå for brukte diff bremser, se under Web Linker for kontakt detaljer.
Geir...
Skrevet av turbo2 den 29-02-2008 10:31
#7
fint bilde!
Men er diffbrems godkjent i historisk racing i norge på 02?
Skrevet av geirm den 29-02-2008 11:54
#8
Jada, 02'en er homologert med sperre. Husk at 02 går i 2 periode klasser, både G og H. G er er til og med 1971 og H er 1972 til og med 1976. I Norge kjøres det ikke H. Får å få bilen din godkjent i G må den se ut slik bilene var i 1971.
Ønsker du å kjøre HR må du ta kontakt med Bilsportforbundet og:
1- Skaffe deg hastighets lisens
2- Få bilen din godkjent
3- Søke om HTP (Historical Technical Passport)
Er dette på plass kan du kjøre historisk racing hvor du vil.
Geir...