Emne: BMW 02/Classic :: bmw 2000 touring og 1602 prosjekt
Skrevet av Toto den 18-03-2012 09:03
#1
Vakkert!!! Litt av en jobb du har lagt ned, men så er det en stor tilfredstillelse å ha et sant understell å vite at det er "hel ved" hele veien også
!
Skal bli artig å se den ferdig
Skrevet av geirm den 18-03-2012 17:17
#2
Nydelig arbeid, er med på å sette standarden for oss alle dette.
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt sakse bordet, ser kanon ut.
Geir...
Skrevet av tepe den 18-03-2012 22:09
#3
Om jeg setter standarden tror jeg nok ikke, men takk for tilliten.
Jeg har en lei uvane med å ta det "litt" for langt når jeg holder på. Er vanskelig å la noe være bare fordi ingen kan se det etterpå.
Løftebukken kommer fra biltema og er såvidt jeg kan se helt lik den som
tireline.no selger.
Etter å ha heist bilen opp og ned noen ganger
fikk jeg endelig gjort noe fornuftig.
siden bilen er tatt ut av vippa kan jeg komme til bakplata ordentlig. Den er forsåvidt hel og uten rust, men er litt bulkete på noen steder ser nesten ut som noen har drevet og rygget inni et hengerdrag endel ganger.
slipt ned bakplata og knestet fast noen skruer for å dra de verste ut med glidehammer
etter grovretting er det sprøyta 2 strøk epoxygrunning før sparkling
benyttet sjansen og grunnet ny original tank fra walloth 2 strøk
Jeg kjøpte for en stund siden en pulverlakkpistol fra gasolin og igår fikk jeg tak i en gammel komfyr og da var jo tiden inne for å teste
Jeg har av en eller annen grunn amerikanske lyktefester og de fikk være prøvekaniner. De er sandblåst og vasket med aceton
klar for baking
etter 20 min på 200* ser de slik ut, klare for 40 nye år
Skrevet av Touring den 19-03-2012 01:04
#4
Helt fantastisk, dette er utrolig spennende å følge md på, gleder meg til å se det ferdige resultatet
Skrevet av Hauso den 21-03-2012 19:28
#5
imponert! Dette blir veldig bra
Hvis ikke du allerede har kjørt på med hulromsmasse, så vil jeg anbefale deg å bruke Mercasol, og da nummer 1, eller 831 ML. (det er samme stoff) Det er tynnstoffet jeg bruker på jobb, og har en vanvittig bra penetrasjonsevne, samtidig som det holder seg mykt og gjør jobben i årevis! stå på
Skrevet av Torleif den 28-03-2012 21:52
#6
Hei
hvordan går det blir det lakk på bilen i løpet av påska
Skrevet av tepe den 28-03-2012 22:51
#7
Torleif skrev:
Hei
hvordan går det blir det lakk på bilen i løpet av påska
Nei desverre. Har ikke fått gjort så mye i det siste, men håper at den kan være klar til lakk rett over påske.
Skrevet av tepe den 04-04-2012 22:42
#8
Har ikke blitt så mye tid med touringen i det siste, men har fått til noen timer.
Motorrommet er klart for grunning og lakk. Har tatt en siste sjekk på at ikke noe mer må sveises
Fremtidig bremseoppsett med ny 7" dobbelmembran "tuff stuff" bkf , men volvo hovedsylinderen er for lang tar i batteriet enda batterihylla er krympet 4 cm både på bredden og lengden for å få plass til den bredere volvo radiatoren
Slik blir oppsettet i første omgang tii hovedsylinder og bkf
har og fått sveiset inn fester til oljekjøler
ser bra ut med "turbo" spoileren på
har og fått sveiset på en brakett til speedometergiveren og en "trigger" er skrudd fast på drivakselen
Redigert av tepe den 05-04-2012 08:24
Skrevet av JE den 05-04-2012 00:21
#9
Ser veldig bra ut!
Eneste jeg lurer på, er om det ikke blir litt lite med bare en tann til speedometer sensoren?
Vanligvis er det vel rundt 10 tenner eller så..
Skrevet av tepe den 05-04-2012 01:08
#10
JE skrev:
Ser veldig bra ut!
Eneste jeg lurer på, er om det ikke blir litt lite med bare en tann til speedometer sensoren?
Vanligvis er det vel rundt 10 tenner eller så..
Speedometeret kan kalibreres fra 500 til 399.999 pulser pr km så det burde holde, men det er meninga å sette på 2 til så det blir en på annehver festebolt. Tror kansje det blir litt mer nøyaktig i lave hastigheter
Skrevet av JE den 05-04-2012 17:59
#11
Jeg testa 3 pulser per omdreining på autometer speedometer, og det ble veldig tregt i reaksjon.
Men nå er jo ikke autometer det beste på markede....
Skrevet av Torleif den 06-04-2012 16:25
#12
Hei ja det går fremover hos deg og dette er veldig bra ut
Neste tur jeg tar er vel i 02 en tenker jeg stå på
det blir en bra bil
Skrevet av tepe den 07-04-2012 22:54
#13
Ja det går fremover
har fått grunnet bilen innvendig og i motorrom idag
det er jo jæ.... trangt inn ved varmeapparatet og mange steder i frontboxen er vanskelig å få sprøyta inni der ordentlig. Ser biltema har noen airbrush penner bl.a en med 0.8 mm dyse kan det være noe eller er det bortkasta penger?
http://www.biltem...yte-17373/
Skrevet av tii-hallvard den 08-04-2012 22:39
#14
Blir bra detta ja
Stå på Terje.
Skrevet av tepe den 19-04-2012 00:05
#15
et skritt nermere
lakkert inni og i motorrom
(uskarpt bilde, men gadd ikke å gå ut å ta nytt pu lakk gasser noe sinnsykt.)
Hadde litt lakk igjen i sprøyta og la det på skjermene for å få en blank overflate for å kunne se ujevnheter bedre.
Det fikk godkjent
Skrevet av Torleif den 19-04-2012 00:34
#16
Ja ja Terje lakk gasser
ser bra ut dette skulle tatt en tur men har ikke fått Eu godkjent vogna enda og neste tur skulle være i 02 skal på jobb i Tyskland til uken så da får jeg ikke gjort noe så for prøve og gjøre den ferdig og få godkjent den uken etter.
Skrevet av geirm den 20-04-2012 22:45
#18
Oiiiii, kjempe bra. Stilig at du lakker selv. Gjør du det i egen garasje eller?
Geir...
Skrevet av tepe den 23-04-2012 00:54
#19
geirm skrev:
Oiiiii, kjempe bra. Stilig at du lakker selv. Gjør du det i egen garasje eller?
Geir...
Vel.. jeg tok sjansen på å lakke selv inni, under og i motorrommet i garasjen men resten skal taes av lakkerer i lakkboks.
Lakkereren var på befaring i helga og han skal ta resten av finsparklingen. Det som jeg synes så ok ut var ikke helt strøkent, så da får Steve ta det
Imens er det jo nok å ta seg til har fått gjort ferdig "visningsbeina" de er sandblåst pulverlakkert og satt sammen med nyoverhalte kalippere, klosser og skiver.
Har og begynt på rørleggingen. Bremserøra er ferdig lagt opp. Jeg pulverlakkerte hele kveilen før jeg kappa røra opp i passende lengder og satt på nye nipler. har og pulverlakkert en kveil 8mm kobberrør til bensintilførsel og retur. Har ikke lyst til å bruke en 40 år gammel plastslange inni kupeen til det.
Ferdig med bremserøra. Tii hovedsylinderen har og fått ny innmat i dag
Skrevet av tepe den 01-05-2012 23:16
#20
Mens jeg venter på lakkereren, så gjør jeg ferdig endel andre ting.
Motoren har stått klar et år nå, så det skal bli artig å starte den opp til helga Har bare såvidt vært prøvestartet uten kjøling og eksos
På veg inn undenifra. Jeg vet ikke om det er det enkleste, men det gikk jo på et vis, men eksosmanifoilen måtte av da det var for smalt mellom rammevangene til å få den inn.
Ble og noe knot med å få på rattstammen til snekka.
Jeg må gjøre noe med det toppdekselet det ser ikke akkurat pent ut