Emne: BMW 02/Classic :: T 7002
Skrevet av geirm den 15-06-2010 18:37
#1
E23 galningen skrev:
Også lurer du på hvorfor du aldri blir ferdig.
Nei, det gjør jeg egentlig ikke. Jeg blir bare overraska hvor lang tid ting tar
.
Geir...
Skrevet av geirm den 15-06-2010 18:39
#2
Hauso skrev:
Det er en helvettes jobb å slipe ned bunnplata ja! Gjorde det selv på min, men da lå jeg under bilen...
Og så kaller dere meg gal
Geir...
Skrevet av E23 galningen den 16-06-2010 15:36
#3
geirm skrev:
Hauso skrev:
Det er en helvettes jobb å slipe ned bunnplata ja! Gjorde det selv på min, men da lå jeg under bilen...
Og så kaller dere meg gal
Geir...
Neida, men du er gammel nok til og vite bedre.
Skrevet av Bassik den 16-06-2010 21:00
#4
Noe som sier meg at denne ikke blir klar til Ålesund treffet i helga
Skrevet av geirm den 06-07-2010 22:42
#5
Hva i h..., oppdatering nå midt i ferien? Hadde noen kvelder fri, da valgte jeg kvalitetstid sammen med T-7002.
Her har jeg sveisa inn for høytalerene.
T-7002 ble tidlig i livet bygd om til TI, den hadde luftfilterfesta på innerskjermen også men de var borte når jeg kjøpte bilen (rusta bort). Hadde nye liggende så de ble sveist inn.
Her har jeg flytta det ene gearkasse festet bakover klar for 5 trinns gearkasse.
God sommer alle
!!!!
Geir...
Redigert av geirm den 06-07-2010 22:49
Skrevet av geirm den 07-09-2010 22:29
#6
Var det ikke Kirsti Sparboe som sang at sommeren er over... vel det er den for så hvidt hjemme hos meg også. Båten(e) er vinterkonservert og plenen er slått for siste gang. Da er det på tide med litt 02 aktivitet.
I siste Fahr Freude stod det en artikkel om BMW club racing, det syntes jeg hørtes spennende ut så jeg .............. instalerte like godt et demonterbart bur i bilen. Bare sånn i tilfelle, ikke det at jeg skal bruke T-7002 til racer bil men just in case
.
Her er noen bilder av buret i og utenfor bilen:
Buret er et selvbyggerbur fra Pedersen racing. Passer best om det går igjennom dasjbordet, men da blir det ikke demonterbart.
Geir...
Skrevet av geirm den 10-09-2010 15:17
#7
Gjennom hele demonteringen av T-7002 har jeg lagt bolter, muttre, skiver, braketter etc. tilside slik at når jeg hadde en passe haug kunne jeg levere de inn til zinking og chromatering. Nå har jeg fått de tilbake og jeg må si det ser bra ut
.
Blir jo en drøm å montere dette. Siden jeg samla alt i ei bøtte blir det en liten jobb å sortere, men med en uskrudd delebil og delekatalog i papirformat går det bra.
Geir...
Skrevet av E23 galningen den 10-09-2010 15:21
#8
Har du chromet fjærene også? Tilgi min uvitenhet men vil de ikke miste spensten og bli sprø da?
Skrevet av geirm den 10-09-2010 15:41
#9
E23 galningen skrev:
Har du chromet fjærene også? Tilgi min uvitenhet men vil de ikke miste spensten og bli sprø da?
Det vet jeg ikke, men de ble j... fine.
Geir...
Skrevet av 02touring den 10-09-2010 18:13
#10
smart
Skrevet av 02Ronny den 10-09-2010 18:38
#11
Genialt! Hva måtte du betale for den jobben?
Skrevet av Johnny Pettersen den 10-09-2010 18:55
#12
Stort sett alle skruer / braketter på en 02 skal være gull chromatisert, eller er det bildet som gjør at det ser forzinket ut.
Fint blir det uansett.
Skrevet av geirm den 12-09-2010 22:49
#13
02Ronny skrev:
Genialt! Hva måtte du betale for den jobben?
Jeg betalte 600, men det var mange kilo med smådeler.
Geir...
Skrevet av geirm den 12-09-2010 22:58
#14
Johnny Pettersen skrev:
Stort sett alle skruer / braketter på en 02 skal være gull chromatisert, eller er det bildet som gjør at det ser forzinket ut.
Fint blir det uansett.
De er gull chromartisert, burde ha tatt bilde mot hvitt underlag forå få fgull argene bedre frem.
Nedenfor ser dere noe av detsom er klart til å bli montert. Padalboxen tror jeg blir bra, den var nesten "beyond repair" pga rust.
Det andre bildet er vindusvisker arrangementet. Her var bronseforingene som akslingene som drar vindusviskerene går i helt utslitt. På enkelte plasser gikk det stål i stål. Ventilstyringer til 2,5 td fikk gjøre nytte som nye foringer. Må gjøre noen tilpassinger i dreiebenken forat det skal passe, men det er en smal sak.
Geir...
Skrevet av geirm den 12-10-2010 19:19
#15
Jeg håper å ikke kjede dere med detaljer men det er utrolig mange detaljer som skal fixes på før det er klart til lakkering. Selv under bilen.
Etter at jeg tilpassa buret har jeg sveist inn anker for 6 punkts-belte for sjåfør og kartleser. Jeg tenker litt "multipurpose" altså både bane og Challenge.
Her er ståa per i dag
Anker til 6 punkts-belte, tilsvarened er sveist inn under stolene for skrittstropp
Forsterking av rammevange og tverrbjelke for diffoppheng
Geir...
Skrevet av 02Ronny den 13-10-2010 20:23
#16
Nydelig arbeid som alltid!
Hvordan har du forsterket tverrbjelken?
Skrevet av geirm den 13-10-2010 21:40
#17
02Ronny skrev:
Nydelig arbeid som alltid!
Hvordan har du forsterket tverrbjelken?
Jeg har sømsveist/tilleggsveist ved siden av punktsveisene i tillegg har jeg lagt inn en 2mm plate i bunn av kanalen mellom diffopphengsørene. Denne er sveist i kantene samt punktdveist, i tillegg er den sveist godt fast i festeørene til diffen.
Geir...
Skrevet av geirm den 30-10-2010 22:47
#18
Som nevnt tidligere var vindusvisker arrangementet så slarkete at det knapt hang sammen. I dag satte jeg inn nye bronse foringer i gjennomføringene som går igjennom karrosseriet under frontruta.
Får å få dette bra må man ha en dreiebenk og litt tolmodighet.
Her har jeg gjort en ferdig, foringa laga jeg av en ventilstyring.
Her har jeg dreid neste foring klar til å presses inn.
Her er begge gjennomføringene med nye foringer
Skrevet av geirm den 07-01-2011 00:00
#19
Godt nytt år alle, det er noen uker siden siste oppdatering. Det er ikke det at jeg ikke har jobba på bilen, for det har jeg. Før jul sveiste jeg all smårusta jeg fant når jeg tok brillene på. Lånte meg en ny Kempi 125 amp 1 fas mig med 06 tråd, det er f... meg det beste sveiseapparatet jeg noen gang har sveisa tynnplater med. Konge
.
I tillegg til å sveise små rust har jeg fjerna resten av gammel lakk og vaska bilen slik at den kan grunnes. I forrige uke syre grunna jeg og begynte å tette karosseriet der det trengs å tette for vannintrengning.
Videre nå er å Epoxy grunne hele bilen, dvs jeg lar lakkereren gjøre motorrom og utvendig. Innvendig, bagasjerom og under gjør jeg selv.
Etter at Epoxygrunning er på legger jeg litt Body Protection under, i hjulhus og i bagasjerommet. Da er jeg klar for lakkering, jeg planlegger å lakke under, inni og i bagasjerommet selv.
Noen dårlige bilder tatt med mobilkamera.
Geir...
Skrevet av BMW ALPINA den 07-01-2011 01:10
#20
Godt nytt år til deg Geir. Jeg er veldig imponert over det du har gjort. Bøyer meg i pussestøvet.