Emne: BMW 02/Classic :: Hauso's 02 Touring prosjekt!
Skrevet av Bassik den 14-08-2010 20:41
#1
02touring skrev:
syns det blir bra jeg
stå på videre. blir moro med 2stk 02 touring i byen
vi får ta en kjøre tur med bilene, når du er ferdig. får med olafsen, så er vi 3 02er.
Ta turen jeg og da, så blir vi fire
Skrevet av JE den 14-08-2010 20:49
#2
Bassik skrev:
02touring skrev:
syns det blir bra jeg
stå på videre. blir moro med 2stk 02 touring i byen
vi får ta en kjøre tur med bilene, når du er ferdig. får med olafsen, så er vi 3 02er.
Ta turen jeg og da, så blir vi fire
Si i fra, så blir jeg med jeg og hvis jeg er hjemme
(har dog ikke touring..
)
Redigert av JE den 14-08-2010 20:53
Skrevet av 2000Touring den 14-08-2010 20:56
#3
Tar gjerne turen jeg også, så bare si i fra - da blir det flere Touringer også
Skrevet av 02touring den 15-08-2010 09:11
#4
det må vi få til
Skrevet av Hauso den 16-08-2010 22:18
#5
Det skal vi få til
Forresten henta dørene, panseret, og bakluka i går! Kjørte 40 mil i en peugeot boxer, på min egen 20 års dag, for å hente det! Prisen for full hel lakkering av bilen og delene kom på nette 6 tusen kroner! Kan tro om jeg blei glad
Var en bra bursdagsgave!
Skrevet av 02restau den 18-08-2010 21:10
#6
Nå er bensinpåfylling gummi delen på tilbud hos W&N, blir vel ca. 230 kr. + porto
Weekly special valid until 1. September 2010
Fuel filler hose fits for all BMW 02 models from 1971 up
Our special offer price incl. VAT: 29,90 EURO/each (instead of 57,40 EURO), exclude postage
...løp å kjøp
Skrevet av Hauso den 05-09-2010 23:47
#7
Hey hey! Lenge siden sist nu.. Fått gjort en del
Kommer med update snart. Men: Hvordan skal eksosen henges opp på disse bilene? Eneste fornuftige festet jeg finner er helt bakerst, under der hvor reservehjulet ligger.. har jo satt sammen mitt eget eksosanlegg, og det trengs å festes! Noen som har noen bilder av sitt?
Skrevet av 02touring den 06-09-2010 20:12
#8
jeg hadde 3fester. et på girkassa og to på potta bak(et bak og et foran på lyddemperen)
Skrevet av Hauso den 06-09-2010 23:21
#9
Jeg har også det festet på girkassa, den rørklemma der liksom. Også er det et bakerst ved lyddemperen, men jeg tror det er greit med et til? På midten liksom
Har pønska ut en plan, så får det nok til
Enda et spm! Holder på å montere dørtrekk med stash. På førersiden, så mangler jeg den ene biten som går skrått oppover på det "håndtaket" man lukker døra med, den som er skrudd over døråpneren. Kan slenge ut et bilde om dere ikke skjønner. Uansett, er det noen som har den biten til overs, som jeg kunne kjøpt? Har leita meg i hjel, men finner den faen ikke
Og nede på slavesylinderen, eller clutchpumpa eller hva det heter, så er det to hull. Det ytterste er gjenget, og der skal det vel et "bremserør" ? og i det innerste, så er det bare et hull, uten gjenger. Der skal det vel en sånn slangenippel, som går opp til bremsevæskebeholderen? Men den nippel saken mangler jeg også. Får man tak i den hos Bmw? Noen som vet? eller om noen har en sånn med pakninger til salgs, så tar jeg den også jeg
Må jo ha den for å lufte clutchen mener jeg
Skal komme med noen bilder, så det blir lettere å forstå
Skrevet av Hauso den 07-09-2010 00:01
#10
Det er den nippelgreia her jeg mangler... -_-'
http://www.realoe...g=21&fg=10 nr 9 på bildet.. Hvor får man tak i den, og hva kalles den?
http://www.realoe...g=51&fg=50
Og den øverste delen av armlenet.. Den som har sånn krom deksel over seg.. på førersiden. Noen som har en til overs?
Skrevet av 2000Touring den 07-09-2010 06:21
#11
Hauso skrev:
Det er den nippelgreia her jeg mangler... -_-'
http://www.realoe...g=21&fg=10 nr 9 på bildet.. Hvor får man tak i den, og hva kalles den?
D
Delen heter plastikkdings
,
og fås kjøpt på BMW.
Syntes det ser ganske så like ut som de plastikkdingsene som går fra bremsevæskebeholderen til bremsesylinderen.
Redigert av 2000Touring den 07-09-2010 06:22
Skrevet av Hauso den 08-09-2010 10:48
#12
Ja, tror det er samme plastikdingsen, for hullet er like stort, og den så veldig lik ut på linken! Ringer de nå og hører
Skrevet av 2000Touring den 08-09-2010 15:24
#13
Mulig jeg har noen liggende om du ikke får tak i.
Skrevet av Hauso den 08-09-2010 15:38
#14
Bmw kunne skaffe til fredag
Så da skal jeg grytidlig bort å hente det, før jeg skal på jobb
Har også bestilt de skruene til støtfangerfestene, og gummigreiene til frontplata
Skrevet av E23 galningen den 08-09-2010 18:50
#15
Hauso skrev:
Bmw kunne skaffe til fredag
Vi som holder på med gammel BMW vet ikke hvor bortskjemte vi er. Prøv og dra til Opel og få tak i klips til en 73 modell Ascona.
Skrevet av Hauso den 08-09-2010 23:59
#16
Hva skal jeg med en klips til en 73' ascona?
Men skjønner hva du mener, men det er jo tydelig at vi har valgt rett merke da
God natt
Skrevet av Hauso den 25-11-2011 21:39
#17
Jaggu! Her er det lenge siden jeg har vært! Fikk til og med "klagemelding" fra Thomas
Sånt er koselig
Angående Touringen, så er den satt inn for vinteren, satt den vel inn i september. Ja, vet det er tidlig, men foreldra mine skulle visst bruke garasjen....?! Anyways, bilen er oppe å går den, men kan jo begynne med det tøyset som gjenstår.
Har bytta til elektronisk tenning fra Pertronix, da jeg hadde problemer med å få dratt den noe særlig over 4.000 rpm.. Dette fungerte igrunn ikke, og jeg mistenker kanskje at det er tenninga som ikke er helt 100, samt at forgasseren kanskje ikke er helt hundre den heller.. Sånt har jeg ikke noe særlig greie på å justere heller..
Tenninga vet jeg kan være en bitch, og forgasseren bør det kanskje byttes noen dyser osv på. Kjøpte en brukt av Roar her inne, og den hadde fungert fint da han brukte den. Noen som har noen tips?
Det virker litt som om den drukner på en måte hvis jeg drar til med høyrefoten, og da får den vel enten for mye luft, eller bensin?
Dørene og panseret har jeg heller ikke fått helt til å passe, det synes jeg også er en bitch å justere. Panseret skjønner jeg, og det er fordi jeg sveisa frontplata skeivt på når jeg gjordet det.... ja, ikke mobb meg, vet det er teit (:
Dørene derimot er jo en annen sak, og bare å justere til det passer, det gliper litt for mye i bakkant, og går ikke i ett med resten av bilen om dere skjønner. Bakluka derimot, er strøkent justert! veldig fornøyd der
Vindusviskere har jeg heller ikke fått noe greie på, jeg tror jeg muligens har montert staget feil, samt at noen ledninger ikke helt er der. Haha, er jo den smørbrødlista på ting som ikke funker! Men den er lengre, se nå!
Motoren: Den er jo et kapittel for seg selv, den starter greit, og går som ei klokke av god kvalitet på tomgang, men som sagt litt kjip i det øvre
Bruker også masse masse bensin og olje, så motoren burde sikkert hatt en overhaling av dimmensjoner! Det skal den også få, er bare det at jeg ikke har råd til det enda. Jeg brukte 1.5 liter olje tur retur enebakk/sandefjord! Noen-og-tredve mil, samt ca 2 liter på mila
! SLÅ den! hah!
Ellers, så lider bilen av lakkpest, altså sånne stygge små sjenerende bobler i lakken da den ikke var tørr nok før den ble lakkert! Jeg ble oppriktig lei meg når jeg så det faktisk! Men, det lar seg jo alltid ordne (som alt annet!)
Sånn ellers, så står det vel greit til med den
Jeg skal få bytta hjullager bak, og ordna eksosen, den bråker litt mye. Det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg bare hadde råd til èn liten lyddemper da jeg bygget det. Men det er morsomt!
Planen videre til våren er å fikse de småtingene, som dører, viskere, forgasser/tenning, samt hjullager og eksos. Blir jo helt ør når jeg skal kjøre litt lengre turer!
Jaggu! Har også hatt litt problemer med at den blir jævvla varm, og tror at vannpumpa mi har gått, eller er godt på vei, så denne blir også byttet til våren
Får dessverre ikke gjort noe med bilen i vinter, da den står innerst i en svær låve i Sandefjord.. Der står den jo bra
Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan jeg justerer diverse, får vindusviskerne til å viske, og generelt alt det andre her! MEN, bilen er jo veldig god å kjøre, kanskje litt stiv, har jo kun polyforinger, og stive fjærer rundt om, så jeg ligger på veien som en hissig klegg, i likhet med bilen til Øystein Sunde!
Jeg fikk derimot vaska den under, med avfetting og greier, for så å kaste på tectyl, sånn at den ikke ruster opp for meg igjen, det gidder jeg ikke! Tror ikke det ruster der igjen med det første
Slavesylinder skal jeg også få byttet da denne lekker littegrann, men ikke nok til at jeg har giddi å gjort noe med det
Alt til sin tid er det noe som heter!
Da tror jeg jaggu jeg har oppdatert dere godt på hva som har skjedd, kommer til å skje, og hvertfall alt som ikke funker
Skal se om jeg har noen bilder her også, kanskje det er av interesse?
God kveld guttær, skal bli litt mer aktiv her i disse triste "vinter" måneder!
hehe!
Også sniker jeg inn et lite bilde av den andre jenta mi
Til noen her inne sin store fortvilelse, så har det jaggu blitt mattsvart panser! hihi
Sånn det var de bildene jeg hadde tror jeg, hva synes dere? Har jo blitt betraktelig bedre enn den var når jeg begynte! Personlig er jeg kjempefornøyd med egen innsats, spesielt med tanke på at jeg har null utdannelse innenfor bil og lignende! Selvfølgelig kan man sette finger'n på mye, men sånn jevnt over synes jeg det ble riktig så bra
Sånn, nå gir jeg meg! Natta!
Skrevet av steinsus den 26-11-2011 11:48
#18
Det ble faktisk riktig bra det der, og nærmest orginal å se til.
Gratulerer !!
Skrevet av 02Ronny den 26-11-2011 20:15
#19
Gratulerer! Du har jo fått en flott bil av dette!
Men du må få justert tenninga skikkelig! Motoren blir varm med for sen tenning, den går dårlig og forbruket blir på trynet.
Har ikke noe tro på at vannpumpa er dårlig, heller at radiatoren bør ha en skikkelig rens...
Skrevet av Hauso den 27-11-2011 20:24
#20
Takker og bukker Steinsus!
Jeg skal få justert tenninga skikkelig Ronny, når jeg tar den ut til våren
Hvordan renser jeg radiatoren egentlig? Spylte gjennom den veldig nøye når jeg monterte den sammen igjen, og det kan jo også hende at jeg fortsatt ikke har fått all lufta ut av systemet, og derfor den blir varm? Pleier vannpumpene å holde på disse bilene? Kan se for meg at det er lenge siden den er bytta gitt