Emne: BMW 02/Classic :: T 7002

Skrevet av Johnny Pettersen den 22-04-2012 15:55
#1

Å please kunne du ikke for min skyld også satt på de gammeldagse streverne som fulgte tak linja bakover og gjennom hattehylla. Vet ikke noe tøffere.
Hadde ett sånt gammelt bur som ******** lurte av meg.

Skrevet av geirm den 22-04-2012 18:59
#2

Johnny Pettersen skrev:
Å please kunne du ikke for min skyld også satt på de gammeldagse streverne som fulgte tak linja bakover og gjennom hattehylla. Vet ikke noe tøffere.
Hadde ett sånt gammelt bur som ******** lurte av meg.


Det skulle jeg gjerne Jonny, men regleme i historisk racing tillater ikke å føre buret igjennom skillet til bagasjerommet. Desuten er rette rør sterkere enn bøyde.

Geir...

Skrevet av JE den 22-06-2012 19:52
#3

Hvordan går det her, kommer det noen oppdatering snart? Smile

Skrevet av geirm den 23-06-2012 00:41
#4

Jeg har ikke på noen måte mista interessa, om noen trodde det. Jeg holder på med detaljer som ikke syns så godt. Men skal prøve å få til en oppdatering snart.

Geir...

Skrevet av geirm den 03-07-2012 23:02
#5

Som nevnt har jeg surra med ting som ikke syns en stund, men noe håndfast har det blitt.

Jeg tok meg i nakken og sveiste rusten i dørene, jeg trodde de var rimelig bra men der tok jeg feil gitt. De rusta der jeg ikke har sett de rusta før. Begge dørene var helg opprusta forran ved festet for dørstopperen. bare gjord ikke'no igjen

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0817.jpg

Ellers er dører skjermer og panser tilpasset og alt er klar for lakkering. Gutta kom i dag og begynte, regner med at den er ferdig i neste ukeGrin

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0829.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0831.jpg

Jeg fikk problemer med forlite klaring mellom innsugsventil og stempel, Svein Kristiansen på ringspeed fixa det på no time

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0812.jpg

Neste problem dukka opp når jeg veskemålte forbrenningsromma mine. 11:1 race stempla mine greidde ikke mer enn 10,5: i komp Frown

Grunnen til det er at forbrenningsromma ikke er bearbeidet ihht anbefalingene fra stempel leverandør. Ja ja, jeg skrur motoren uansett sammen med 10,5:1 i komp og så får jeg bytte stempel ved neste korsvei

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0834.jpg

Motoren er montert sammen nå, bare små justeringer før den kan monteres i bilen.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0837.jpg


Geir...

Skrevet av 02Ronny den 03-07-2012 23:20
#6

ÅÅÅhhh. Dette blir så herlig å se i aksjon! Skikkelig gjennomført!!!!!
(du bytter jo stempler i en fei ;-)

Skrevet av 02dag den 06-07-2012 23:02
#7

geirm skrev:

Jeg fikk problemer med forlite klaring mellom innsugsventil og stempel, Svein Kristiansen på ringspeed fixa det på no time

Geir...


Så du tok deg en tur til Gran da? Det er Svein Kristiansen som har bygd motoren min også, snart 20 år siden dette, men jeg har senere byttet til andre lavkomp-stempler.

Hvem bruker du til lakkering? Du vet jeg er ikke langt unna det jeg heller. Så forresten at du hadde sveiset dørene dine. Jeg må antageligvis det jeg også, men tør ikke begynne for jeg vet at jeg ikke vil klare det noe særlig bra selv. Det er falsen nederst jeg må ta.

Skrevet av geirm den 18-07-2012 23:20
#8

Siste uka før ferien kom jeg over en Polakk som kunne ta bilen i lokalet der den står, det sa jeg umidelbart ja takk til. Selfølgelig lakkboks er å foretrekke men det blir billigst slik. Når jeg kom hjem fra ferie i går var bilen ferdigGrinGrin

Ikke perfekt men bra

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0938.jpg

Synes felger i gull ble veldig bra mot Bristol
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0935.jpg


Geir...

Skrevet av oyvind den 20-07-2012 10:25
#9

Helt rått med de hjula Geir!!

Skrevet av geirm den 30-08-2012 22:12
#10

oyvind skrev:
Helt rått med de hjula Geir!!


Takk for det Øyvind, jeg er superfornøyd med de. 9 x 13 et -20 og veier ikke mer enn 5 kg. Best av alt er at de er runde, det er ikke regelen når en kjøper Engelske felger (Compomotive)


Geir...

PS! update over the weekend

Redigert av geirm den 01-01-1970 01:00

Skrevet av geirm den 31-08-2012 14:51
#11

Update allerede i dag gitt, ikke dårlig

Som dere ser går det fremover. Bakruta er i Polycarbonat, den fikk jeg ferdig bøyd. Passa perfekt. Jeg har sideruter også men de må jeg bøye selv. Det har jeg brukt adskillige timer på, men får ikke bøyd de. Gode råd mottas med takk.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0454.jpg

Vedlegger noen flere bilder som viser hvor langt jeg har kommet, neste år burde være innenfor rekkevidde nå.......trur egCool

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0452.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0453.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0455.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_0456.jpg

Geir...

Skrevet av JE den 31-08-2012 17:17
#12

TØFT!!

Håper jeg får anledning til å se denne live!!

Alt er utrolig gjennomført og mesterlig utført!
Og i helt riktig farge!Wink

Skrevet av Johnny Pettersen den 01-09-2012 20:48
#13

varme og bøye Polycarbonat er veldig vanskelig uten proff utstyr. Koke punktet ligger vistnok farlig nære varme punktet for bøying. Skal du ha skyve ruter i dørene?

Skrevet av geirm den 02-09-2012 23:09
#14

Jørgen,
Du vet, god fargesans er det ikke alle som er velsigna medGrinGrin

Jonny,
Jeg har provd med varmepistol og egentlig ikke oppnådd annet enn å varmeskade rutaShock
Jeg skal ikke ha skyvevindu slik du antagligvis tenker, jeg beholder trekantvinduet og monterer Polykarbonat vinduet likt som standard men uten heisemekanismen. Monter deretter skyvevindu i en egen ramme på Polykarbonatvinduet. Vurderer nå å lage meg en rustfri u-provil som jeg valser til rett radie og deretter trer inn i bakkant på vinduet, det burde gi vinduet brukbar fasong.


Geir...

Skrevet av geirm den 08-10-2012 00:51
#15

Mens dere har hatt et fantastisk treff i helga har jeg tatt T-7002 hjem til Nesodden. Vaska støv og skitt av den før jeg rulla den inn i garasja.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1064.jpg
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1062.jpg

Ellers har jeg overhalt 5 trinnskassa. Jeg trodde jeg var proff på disse kassene og satte i gang uten manual (har prestert å rota bort kapittelet i verkstedshåndboka som omhandler girkasser), glemte i farta at det er 20 år siden jeg overhalte den forrige 235 kassa mi.

Det er forsåvidt ikke så vanskelig, viktig med system når du tar den fra hverandre slik at alt kommer på samme plass igjen.

Problemet dukka opp når jeg skulle koble det bakre huset mot senterhuset, girkassa bygges sammen nesten komplett på senterhuset før bakre hus og tilslutt fremre hus monteres.

Jeg fikk bare ikke senterhuset og det bakre huset sammen, banna meg hes og måtte ta kvelden.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1055.jpg

Neste dag med fornyet tolmodighet fant jeg problemet, jeg hadde prøvd meg på en spansk en og montere midtre og bakre hus sammen med alle 3 skiftegaflene på plass i det midtre huset. DET GÅR BARE IKKE!!!

Om det er interesse kan jeg legge ut en bilde sekvens som beskriver hvordan man overhaler en 5 trinns sport kasse

Det neste ukene blir det montering av motor og drivlinje. Så har jeg avtale med Jack the Pipe om å lage eksosanlegg, det blir spennende.

Geir...

Skrevet av 2000Touring den 08-10-2012 07:30
#16

geirm skrev:

Om det er interesse kan jeg legge ut en bilde sekvens som beskriver hvordan man overhaler en 5 trinns sport kasse

Geir...


Jeg har aldri overhalt gearkasse før, så jeg syntes det hadde vært veldig interessant med en slags DIY for overhaling av kasse. Om man skulle finne på å gjøre det selv en gang så har man da noe å se etter.

Er det noe prinsipiell forskjell på overhaling av 4 og 5 trinns kasse/sportskasse?

Skrevet av 02Ronny den 08-10-2012 16:04
#17

Sier jatakk til bilder og tekst vedr. girkasseoverhaling.
Har overhalt noen BMW og Volvo- kasser, men ikke 235 kassa. Kan være greit å få tips hvis man engang skal gjøre en sånn jobb.

Skrevet av geirm den 18-12-2012 23:10
#18

Hei folkens,

Siden sist har jeg bytta jobb og er nå kontorrotte uten de fine skru fasilitetene jeg hadde i Drammen.

Men men, jeg har garasje om enn liten. Egentlig ikke så veldig liten heller (50 m2) men den er full av greier og da blir den liten.

Jeg har satt inn motor, gir og vann og olje kjølere. Har brukt utrolig med tid på å finne en brukbar og servicevennlig måte å installere radiator, vifte og olje kjøler. Er fornøyd slik det er nå.

Noen bilder:
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1086_zpsd7119cd0.jpg
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1140_zpsb9f33f56.jpg
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1142_zps1b413071.jpg

Ellers ønsker jeg dere en riktig god jul og et godt nytt år!!!!


Geir...

Redigert av geirm den 01-01-1970 01:00

Skrevet av Toto den 19-12-2012 13:01
#19

Hadde visst ikke fått med meg siste bilder av bilen fra i høst heller....det her ser virkelig flott ut:-)!!! Tror jeg må få be om en grundig inspeksjon neste gang jeg er på besøk hos familien på Nesodden. Ser rett og slett utrolig lekkert ut:-)!

Skrevet av geirm den 19-12-2012 23:21
#20

Toto skrev:
Hadde visst ikke fått med meg siste bilder av bilen fra i høst heller....det her ser virkelig flott ut:-)!!! Tror jeg må få be om en grundig inspeksjon neste gang jeg er på besøk hos familien på Nesodden. Ser rett og slett utrolig lekkert ut:-)!


Du er velkommen, hyggelig med garasjebesøkSmile

Geir...