Emne: BMW 02/Classic :: Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
Skrevet av 2000Touring den 03-02-2011 18:11
#1
Syntes dette virker veldig interessant, og veldig fornuftig. Sikkerheten på bilen må jo øke betraktelig når dette er oppe og går. Stå på
Skrevet av JE den 04-02-2011 16:18
#2
2000Touring skrev:
Syntes dette virker veldig interessant, og veldig fornuftig. Sikkerheten på bilen må jo øke betraktelig når dette er oppe og går. Stå på
Det er litt av hensikten med det
Bare bremserør bakover igjen, så er rør biten ferdig.
Pga denne abs enheten er 4 "kanals" så må man ha to bremserør bakover, et til hver side.
Skrevet av JE den 11-02-2011 18:53
#3
Ble i kveld ferdig med brakett til ABS sensor , på ene siden bak
Redigert av JE den 31-08-2011 09:52
Skrevet av 02touring den 11-02-2011 19:19
#4
er utrolig imponert
er moro å følge med på det du gjør på bilen. alt egentlig, ikke minst det siste du holder på med
stå på videre
Skrevet av geirm den 12-02-2011 19:22
#5
Dette ser veldig bra ut, ser ut som kjøpt i byen faktisk
.
Litt på siden, burde du ikke bytte til Turbo stikkakslinger eller bytte til 320 bærebroer med den mye sterkere 320 stikkakslingen når først er i gang. Er rimelig sikker på om noe ryker i drivlinja di så er det stikkakslen.
Geir...
Skrevet av JE den 13-02-2011 16:57
#6
02touring skrev:
er utrolig imponert
er moro å følge med på det du gjør på bilen. alt egentlig, ikke minst det siste du holder på med
stå på videre
Takk
geirm skrev:
Dette ser veldig bra ut, ser ut som kjøpt i byen faktisk
.
Er rimelig sikker på om noe ryker i drivlinja di så er det stikkakslen.
Geir...
Takk
Du må nok litt uttafor byen for å få "kjøpt" dette
De drivakslene som jeg bruker er såkalte sviktaksler, dvs de kan vris opptil 1,5 gang før de ryker (i følge produsent). Satser dermed på at de skåner både drivknuter og stikkakseler, i hvertfall for eventuelle rivstarter.
Det er et annet (dyrt) alternativ til turbo stikkaksler eller e21 bærearmer, billet drivaksler fra
IE
Redigert av JE den 13-02-2011 22:51
Skrevet av geirm den 13-02-2011 22:19
#7
Du har selfølgelig tenkt på dette også, de så bare så spinkle og standard ut.
Geir...
Skrevet av JE den 13-02-2011 22:24
#8
geirm skrev:
Du har selfølgelig tenkt på dette også, de så bare så spinkle og standard ut.
Geir...
Nja.. hehe, stikkakslene er spinkle standard aksler. Satser på at de holder, hvis ikke så må man utbedre
Skrevet av JE den 14-02-2011 16:01
#9
Ferdig med abs sensor braketter begge sider bak og begge sidene forran. .
Redigert av JE den 08-04-2012 20:14
Skrevet av JE den 18-02-2011 23:56
#10
Blir mye rør med abs.. på bildet under mangler 2 rør til bakbremsene..
Redigert av JE den 31-08-2011 09:54
Skrevet av JE den 25-03-2011 20:15
#11
Planing av grenrøret, for å slippe å knekke noen eksosbolter i år.
Redigert av JE den 05-04-2011 20:31
Skrevet av JE den 20-04-2011 21:00
#12
ABS systemet er ferdig og testet med dårlig resultat, på grund av at begge sensorer bak er defekt (brudd i kabling).
Nye sensorer er på vei, men skal lage en midlertidig løsning med å bytte kabel mellom kontaktstykke og sensor for å få testet..
Skrevet av JE den 23-04-2011 22:56
#13
Etter å ha midlertidig reparert kabelbrudd i en abs sensor og igjen testkjørt, sitter jeg igjen med følgende ansiktsuttrykk......
ABS må være en av de mest geniale opfinnelser.
Skrevet av jaas den 24-04-2011 08:19
#14
Hehe,så ting fungerer altså??
det neste blir vel antispinn og esp...
Skrevet av JE den 24-04-2011 10:31
#15
Jepp funka bra, antispinn er aktuelt når vipec slipper ny firmware til insprutet.
Er jo bare å koble til 4 ledninger som ligger klare..
ESP har liten hensikt på min bil
kanskje hvis det kom med justerbar "dift angle", da kunne det vært artig å ha som en av/på funksjon.. hehe
Skrevet av jaas den 24-04-2011 22:27
#16
Hehe,justere til 45 graders drift da,gi full gass og slappe av...
Skrevet av JE den 06-05-2011 15:01
#17
Rakk i sist uke å ta en tur med den gamle grå, for å justere litt.
Det begynner å flytte greit på seg når m10`n får 1,5 kg overtrykk
Blir å måle mottrykk før turbo, og kanskje prøve en annen turbo når jeg
kommer meg hjem igjen. Turbonetics`n er tydligvis litt for stor for denne stakkars 1,8`n...
Blei desverre ikke tid til verken vårmønstring eller karlskoga (pga jobb, som vanlig...)
Håper det er noen treff neste gang jeg er hjemme!
Redigert av JE den 27-05-2011 19:05
Skrevet av JE den 29-05-2011 17:59
#18
Turbonetics`n er solgt og ny pent brukt Precision sc3431 er i box (denne har vært på 02 treff før)
Gleder meg som en unge til å prøve med nyere og bedre turbo.
Bare synd det er noen dager til jeg kommer meg vekk fra røde havet..
En annen ting er at jeg går glipp av alle 02/Classic treff i år...
Redigert av JE den 30-07-2011 14:39
Skrevet av JE den 08-07-2011 23:07
#19
"Budsjett" motor`n har funka bra med 1,8 bar som maks ladetrykk hittil,
ser fram til neste periode hjemme.. da skal 2 bar testes, og der får vel grensen settes.
Bare dysene holder, ligger på 82-85% duty cycle @ ~1,8 bar nuh. (går nok litt feit)
Redigert av JE den 01-01-1970 01:00
Skrevet av JE den 31-08-2011 09:35
#20
Har etterhvert blitt lei av å måtte løfte bagasjelokket av og på hver gang man skal ha noe i bagasjerommet, så nå blir det hengsla lokk
mulig man begynner å bli voksen...