Emne: BMW 02/Classic :: Gulebilen til Svein
Skrevet av Grazatfahrer den 11-03-2009 09:25
#1
Hei og takk for sist Svein. Eg vart inspirert etter garasjebesøket. Heideggeren blir knalltøff!
Ser dei har fintuna på coupeér også. Det hadde vore noko for meg :-)
Skrevet av 02turbo den 25-04-2010 00:24
#2
Prøvde å legge inn noen bilder tidligere uten å lykkes, men nå går det
Her er bilde av stempel
Bilde av motoren
Fant bilde av denne på nettet
Skrevet av 02turbo den 12-07-2011 22:46
#3
Bavaria tour var en kjempeopplevelse, inntrykkene kom på rekke og rad. Høydepunktet var kanskje når Øivind og jeg var på besøk hos Heidegger. Maken til gjestfrihet skal du lete lenge etter, jeg er målløs.
Bildet taler vel for seg selv
Nede i kjelleren stod denne som en av mekanikerne hadde laget til.
Gult ratt kan vel diskuteres
Noen som har forslag til hvilke felger dette er?
Her er en av to turinger som stod nede i kjelleren, var en selger som hadde hatt den og når han skule ha ny bil spurte han om de var interessert i den.
Imponerende motor på 2,4 liter og 240 hk
Må vise dere denne godbiten også, her snakker vi om noe som jeg tror vil stå høyt på "må ha listen"
Legger med en motor
Magnesium motor som ble laget for McLaran, til en kost på 3 mill sveits franc og så ville di ikke ha den
. Går enkelt med et motorbytte da
Tegnebordet hadde de tatt vare på med innhold
Her snakker vi saker
Vel håper dette var noen bilder som viser der hvor trivlig vi hadde det på besøk hos Heidegger, vi var der i ca 3,5 time og gikk der i fra som tente skolelys
God sommer
Svein
Skrevet av 02-Oivind den 12-07-2011 23:18
#4
Ja, besøket hos Heidegger må vel kunne arkiveres under kategorien "veldig hyggelig"!
Legger ved et bilde av en anne bil som helt sikkert hadde vært morsom å hatt. Den er veeeldig ny, men fargen er rimelig klassisk...
Redigert av 02-Oivind den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 02-Oivind den 12-07-2011 23:21
#5
M3 GTS er ikke akkurat hyllevare, men Heidegger hadde solgt tre stykker. En sto i salgshallen og en annen i kjelleren og ventet på sine nye eiere. 240.000EUR pr. stk. Lurer på hva en sånn koster i Norge?
Skrevet av 02Anders den 13-07-2011 09:39
#6
Tak for billederne Svein (og Øivind)!! Der står meget øjenguf i den kælder...
Må være fantastisk at ankommer hos Heidegger i sin klassiske Heidegger - cool oplevelse...
Kunne du ikke lige have taget en fin M10 Heidegger motor med under armen, så jeg havde noget at ligge i min grønne 02 nu hvor jeg skal i gang med at renovere motor...??
PS! Jeg tror fælgen på den gule 02 i Heideggers kælder er en 80'er fælg fra Compomotive...
Redigert av 02Anders den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 02-Oivind den 13-07-2011 23:41
#7
Det er i hvertfall Compomotive
Det fantes også et par andre morsomheter i kjelleren hos Heidegger. De hadde planer om å bygge på en etasje på lokalet sitt og bruke en del av det arealet til museum, det kan jo bli et besøk verdt.
Formel 2 med Heideggermodifisert Ford-motor
Fiat av noe slag
BMW Fahrmobil. En sjelden sak, basert på drivlinjen til BMW 700
BMW 2002 Baur med Alpina A2s-motor
BMW 700 Sport som Max Heidegger hadde brukt i bakkeløp på seksti-tallet
BMW 2000 Touring med frisert Alpina A2S-motor. Jakob Heidegger sin første bil. Vil tro det var morsomt å være 18 år da. (På slutten av sytti-tallet)
Dette er en genuin Heidegger-bygd løpsbil, urestaurert og akkurat slik den ble kjørt med på sytti-tallet, med alle sine krigsskader.
Eieren døde i en trafikkulykke og enken spurte om Heidegger ville ha igjen bilen.
BMW 2.8L
Rolls Royce Silver Gohst i fra 1920. Staselig vogn!
En eller annen Morgan. Ble veldig liten ved siden av RR'en!
BMW M1 Pro Car. Siste produserte
Alpina B7 En-eiers bil
Lite glimt av de nyere bilene som sto i kjelleren. Noen var kundeeide, andre var nye biler som var solgt og bare ventet på klargjøring. Det sto forøvrig noen amerikanske muskelbiler der, samt en Jaguar E-Type under presenning
Oppe i salgshallen sto det en rekke flotte nye gromvogner og noen hyggelige bruktbiler. Av nye biler var det blant annet; 550i xdrive, 650i cab, X5 4.0d, 325i cab, Alpina B3, Alpina B5 biturbo, M3 GTS og Mini Cooper Works. Tre bruktbiler var verdt å få med seg; Aston Martin DB9, Wiesmann Roadster og Ferrari 599gtb. Som de sa, de solgte stort sett biler med stor motor
Redigert av 02-Oivind den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 02turbo den 21-04-2012 11:13
#8
Hadde ikke hatt noe i mot å ha en e21 i garasja også! Hadde vært stas å kommet på treff i noe slikt
[IMG]http://i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/alpina%20a2s/Heidegger/3serieHeidegger
eller denne
[IMG]http://i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/alpina%20a2s/Heidegger
Skrevet av 2002turbo den 21-04-2012 12:13
#9
I bladet "Classic Cars" er det ofte noen små stykker om den nederlandske Heidegger 02en.
Virker som eieren er tilknyttet redaksjonen.
Derfor en halvside om bilen i ny og ned.
02-Espen
Skrevet av geirm den 21-04-2012 22:51
#10
Det triste er jo at den bilen ikke har noe annet til felles med Heidegger's Le Mans bil annet enn fargen. Teknisk er den så langt unna du kan komme. Den originale Heideggeren hadde blant annet M12/7 motor. Det morsomme er jo at Heidegger kjøpte en rally bil fra BMW motoersport 0g bygde videre på den, dvs. de gjorde ikke serlig mye med den heller, de endra utvekslinga i bakakselen. Rally innredninga ble i hovedsak beholdt.
[IMG]
Stig Blomquist kjørte denne bilen i Rally.
Her noen klipp fra en fransk tidning, men da er bilen i Heidegger tappning.
Geir...
Redigert av geirm den 21-04-2012 22:58
Skrevet av Touring den 22-04-2012 03:10
#12