Emne: BMW 02/Classic :: Hva skiller en 1600-2 fra en 2002

Skrevet av peterrk den 14-04-2009 22:50
#1

Jeg har stage1 fjærer fra ireland og trenger dempere bak som gir litt forspenning på fjærene. Er sport eller HD demperne til bilstein veien å gå?

Hvor er billigste plassen å kjøpe disse? Ebay?

Skrevet av peterrk den 02-05-2009 19:45
#2

Da har jeg fått montert bb lambda og egt sensor.
bakdemperne ligger i paris å venter på flyet. Så da er det ikke så lenge til jeg kan bestille timeSmile

Skrevet av peterrk den 02-05-2009 19:47
#3

Display

Skrevet av peterrk den 09-05-2009 23:15
#4

Har nå montert bilstein sport dempere bak og alt ser bra ut.
Montert spoiler fremme. Skal lufte bremser og ta litt småplukk så er jeg klar for biltilsynet.

i126.photobucket.com/albums/p107/peterrk/09052009099.jpg

i126.photobucket.com/albums/p107/peterrk/09052009100.jpg

Skrevet av peterrk den 11-05-2009 15:04
#5

Kjøpt gasspedal og foringtil den hos den lokale bmwforhandlern til den nette sum av 300kr.
Fint at forhandler sitter på delelager. Billig var det ogsåPfft

Bestilt time på trafikkstasjon 04 juni.

Skrevet av peterrk den 03-06-2009 23:24
#6

Da har jeg kjøpt turbobreddere og panser i fra www.pesch.cz
Montert ny gasspedal og vaska bilen til jeg har time på trafikkstasjon i morgen.

Kjørte litt med prøveskilt i dag og syns fartsfølelsen var litt vel heftig, så kom jeg på at jeg har bytta utveksling i bakdiffen så speedometret viste nok ikke reel fartShock

Hva må jeg gjøre med speedometret for å få reel fart? Bytte utvelsling?

Har også satt sammen et "nytt" instrumentpanel med turteller som jeg skal sette inn når jeg får det nye gamle rattet jeg har kjøpt.

Redigert av peterrk den 03-06-2009 23:27

Skrevet av 2000Touring den 03-06-2009 23:51
#7

Om du setter inn speedometer tilsvarende den bilen diffen kommer fra vil det vel vise riktig. Dvs 4,11:1 - 1602 speedometer, 3,64 :1 - 2002 speedometer.


Skrevet av peterrk den 04-06-2009 16:09
#8

Da er bilen godkjentCool

Kunne velge mellom vanlig bruktimport og verneverdig, valgte og godkjenne som verneverdig iom at det ikke legger noen store restriksjoner på bruk og at jeg da slipper EU kontrollSmile

Skrevet av 2000Touring den 04-06-2009 16:14
#9

Bilen min er registrert som bevaringsverdi, men slipper ikke EU-kontroll for det... I vognkortet mitt står det ganske klare restriksjoner på når bilen kan brukes. Står vel noe sånn som at den kun kan brukes til treff og når den ikke er til sjenanse for andre trafikanter(høres ut som om det er en bil vra 1920-tallet, som kan dette fra hverandre når som helst)

Har forresten nylig fått beskjed om at bilen skal EU-godkjennes innen 4mnd.

Redigert av 2000Touring den 04-06-2009 16:16

Skrevet av peterrk den 04-06-2009 16:39
#10

Hmm
Jeg fikk beskjed om at jeg slipper eu kontroll hivs jeg registrerte den som bevaringsverdigSad

Må sjekke før jeg får skilt.

Skrevet av oyvind den 05-06-2009 17:47
#11

Hei
Hvis bilen er reg. før 1 Januar 1960 slipper du Eu ellers ikke.
Les selv:
http://www.vegves.../Regelverk

Skrevet av peterrk den 05-06-2009 22:38
#12

Snakket med teknisk i dag og det viser seg at bilen ikke er untatt kontroll. Må være kontrolløren som var feilinformert. Skal få den registrert som vanlig bruktimport på mandag.

Iom at det er en 71 mod skal den være untatt dokumentasjon. Noen som vet om det lar seg skaffe dokumentasjon og i såfall hvor. I tilfelle mannen på biltilsynet er feilinformert på det ogsåFrown

Redigert av peterrk den 05-06-2009 23:25

Skrevet av oyvind den 06-06-2009 07:34
#13

Sjekk selv mye bedre , da slipper du en person som tolker på sin måte.
Reglene står her


http://www.vegves...o/Kjoretoy

Skrevet av Terje den 08-06-2009 14:50
#14

peterrk skrev:
Da har jeg kjøpt turbobreddere og panser i fra www.pesch.cz
.

Hvordan er kvaliteten på delene du kjøpte? Så de hadde hyggelige priser.

Skrevet av peterrk den 08-06-2009 19:21
#15

Har ikke fått delene enda, men tror kvaliteten skal være bra.
Erneland her på forumet har vel kjøpt dører derfra. Kanskje han kan si noe om kvaliteten til jeg får mine delerSmile

Skrevet av peterrk den 23-06-2009 22:04
#16

Kvaliteten på delene var ikke helt topp. blir nok en del jobb før det kan lakkes. Pansret er jeg rett og slett usikker på om er brukende i det hele. Må prøve det på bilen først.

Er vel som alt annet her i verden; du får det du betaler forSad

Skrevet av peterrk den 24-06-2009 22:27
#17

Noen som vet hvor mye orginale turbobreddere bredder?

Er disse å få kjøpt hos bmw og hva koster de isåfal?

Skrevet av 02restau den 25-06-2009 23:43
#18

Mobile Tradition har orginale breddere:

08 COVERING REAR LEFT 1 51711831353 $114.95
08 COVERING REAR RIGHT 1 51711831354 $114.95
12 COVERING FRONT LEFT 1 51711831351 $114.95
12 COVERING FRONT RIGHT 1 51711831352 $114.95

http://www.bmwmob...g=41&fg=60

Kan bestilles fra Max eller hos lokale forhandler vil jeg tro. Tok en kjapp måling av front bredderen og den er 2.5cm bred i toppen.

Skrevet av 02Ronny den 26-06-2009 20:08
#19

De er vel å få kjøpt orginal også? Hør med Lars, (02kongen).

Skrevet av peterrk den 02-08-2009 23:17
#20

Har nå fått skilt på bilenCool hurra.

MEN!!! da jeg kjører uten vifte kokte jeg bilen og sprakk toppenShock
Så nå er trykkende spalvifte og ny brukt topp bestilt.

Benyttet anledningen til å kjøre den gamle i flowbenken 121ti
i126.photobucket.com/albums/p107/peterrk/01082009218.jpg

Data: Inn@28" 44mm ventil

2 54.4
4 86.1
6 109.5
8 131.7
10 150
12 161.7

Her skal det visstok være mye å gå på.
Får inn en e21 topp med 46mm ventil til uka. Skal teste den og se om det er mye forskjell.

Noen som har link til en side med "oppskrift" på hvordan man bytter kam i en m10. Var et jævla styr og demontere den. Trenger vel egentlig spesialverktøy fra BMW?