Emne: BMW 02/Classic :: BMW 1602, førstegangs-bil. Nye bilder! :)
Skrevet av Kjerand den 25-05-2010 10:22
#1
BorgSol skrev:
Hadde nok vært ett pussig skue ja..hehe
Tror nok at enda flere hadde endt opp hos høggeren
Skrevet av Kjerand den 25-05-2010 20:19
#2
Insiden av herligheten
Skrevet av Kjerand den 25-05-2010 20:20
#3
Motoren
Skrevet av Kjerand den 25-05-2010 20:21
#4
Skrevet av Hauso den 26-05-2010 00:27
#5
Flott! Greit med motorrom bilder! Trenger det når jeg begynner oppi der
Og hvor kjøpte du det luftfilteret?
Må ha et sånn
Skrevet av Kjerand den 26-05-2010 06:51
#6
Hauso skrev:
Flott! Greit med motorrom bilder! Trenger det når jeg begynner oppi der
Og hvor kjøpte du det luftfilteret?
Må ha et sånn
Hvor filteret til forgasseren er kjøpt aner jeg ikke, det stod på når jeg kjøpte den
men det lille åndefilteret som sitter på toppen kjøpte jeg hos kollevold rally import. De har også filter til forgassere og det mest.
Skrevet av 2000Touring den 26-05-2010 07:09
#7
Ganske likt oljeåndingsfilter får du på Biltema til under 50-lappen
Skrevet av Kjerand den 26-05-2010 07:19
#8
2000Touring skrev:
Ganske likt oljeåndingsfilter får du på Biltema til under 50-lappen
Fullt klar over det, og kjøpte faktisk et filter på biltema og. Men etter å ha snakket med en usedvanlig flink mekaniker, som er spesielt på gamle biler. Overtalte han meg til heller å kjøpe et filter som det er kvalitet over, og som faktisk er lagt av noen som vet hva de holder på med
Skrevet av Hauso den 26-05-2010 12:59
#9
Ja det stemmer.. Biltemafilterne er ikke akkurat kjent for å være de beste
Har det kollevoll noen nettside eller? Kan jo ikke kjøre rundt med den svære kjelen oppi der
Kjeler hører hjemme på kjøkkenet
Skrevet av Kjerand den 26-05-2010 15:59
#10
Hauso skrev:
Ja det stemmer.. Biltemafilterne er ikke akkurat kjent for å være de beste
Har det kollevoll noen nettside eller? Kan jo ikke kjøre rundt med den svære kjelen oppi der
Kjeler hører hjemme på kjøkkenet
Hehe, så sant så sant
http://www.kollev...
De har alle KN filterne som er mulig å få tak i, itillegg til samco slanger og litt annet snop til bilen
Du har også kule Vintage style kjøreutstyr og litt småting til gammle løpsbiler, ganske mye fett faktisk
Skrevet av 2000Touring den 26-05-2010 17:00
#11
Kjerand skrev:
2000Touring skrev:
Ganske likt oljeåndingsfilter får du på Biltema til under 50-lappen
Fullt klar over det, og kjøpte faktisk et filter på biltema og. Men etter å ha snakket med en usedvanlig flink mekaniker, som er spesielt på gamle biler. Overtalte han meg til heller å kjøpe et filter som det er kvalitet over, og som faktisk er lagt av noen som vet hva de holder på med
Kan du forklare meg hvorfor du trenger et høykvalitets filter på oljåndingen?
Skrevet av Kjerand den 26-05-2010 17:16
#12
2000Touring skrev:
Kjerand skrev:
2000Touring skrev:
Ganske likt oljeåndingsfilter får du på Biltema til under 50-lappen
Fullt klar over det, og kjøpte faktisk et filter på biltema og. Men etter å ha snakket med en usedvanlig flink mekaniker, som er spesielt på gamle biler. Overtalte han meg til heller å kjøpe et filter som det er kvalitet over, og som faktisk er lagt av noen som vet hva de holder på med
Kan du forklare meg hvorfor du trenger et høykvalitets filter på oljåndingen?
Lengre holdbarhet enkelt og greit, og det puster mye bedre
Skrevet av 02touring den 26-05-2010 17:36
#13
blir ikke det fort tett?
det beste er vel sånn oljetank.
eller bare ta på en slange som henger ned under bilen, hvis du ikke tenker på olje merker da
Skrevet av Kjerand den 26-05-2010 19:35
#14
02touring skrev:
blir ikke det fort tett?
det beste er vel sånn oljetank.
eller bare ta på en slange som henger ned under bilen, hvis du ikke tenker på olje merker da
Filteret blir ikke direkte tett, men vil bli mettet av olje ettervert
Klart du kan kjøre slang ned også under bilen, eller du kan ta en slange bort til en olje catch tank med et lite luftfilter på toppen.
Mange måter å gjøre det på, helt klart den letteste er bare å ta en slange som en lar ligge åpen rundt girkassa eller noe, men det er egentlig ikke lovlig!! Men har aldri hørt om noen som har fått anmerkning for det.
Jeg valgte å bruke et utåndingsfilter ettersom det gir motoren en litt tøffere utsende og løfter hele motorrommet en smule
Redigert av Kjerand den 27-05-2010 18:47
Skrevet av Kjerand den 26-10-2011 18:07
#15
Da begynner endelig den store oppgraderingen av understellet og ta form!
Har endelig fått tak i bærearmer bak ettersom disse var helt oppspist...
men etter mye om og men fant jeg noen i England
Blir et helt nytt oppsett på bilen med masse nye deler fra ireland, se liste under
det meste er blitt montert i fronten nå, så er det kun i bakpartiet som det gjenstår nå
Legger ved et par bilder av byggeprossesen, flere bilder kommer når den er ferdig
Til denne oppgradering bestemte jeg meg for å benytte meg av verksted ettersom jeg ikke har tilgang på alt utstyret som skal til for å få justert understellet i etterkant
Skrevet av Kjerand den 26-10-2011 18:08
#16
Et bilde til
Skrevet av Kjerand den 26-10-2011 18:09
#17
Her er en oversikt over noen av delene som er satt på bilen
Skrevet av 2000Touring den 26-10-2011 19:27
#18
Heftig liste, hva kom alt dette på til sammen?
Skrevet av Touring den 26-10-2011 19:33
#19
Flott bil og den kommer til å bli skikkelig stiiiiiiiiiv med alt i polyforinger, håper det er mye ny asfalt rundt der du bor ellers er vel nyrebelte en løsning
Skrevet av tepe den 26-10-2011 20:06
#20
dette blir skikkelig gjennomført. Men hvis du må på verksted for å skru ville jeg ikke gått så radikalt tilverks med bremser og coilovers osv.det får du ikke igjennom eu kontroll såfremt du ikke "kjenner" noen. Har mye uorginalt fra IE på min bil ogsa men det er moro å skru.. (bytte hele understellet)
Men stå på det å kjøpe masse godis og sette på bilen er halve moroa synes jeg. Originalbil er ok,men "litt modifisert" er sjef.