Emne: BMW 02/Classic :: BC48325
Skrevet av TorEnholm den 21-01-2016 22:41
#1
Skal du beholde motor, gir og diff slik som den er?
Skrevet av Torleif den 22-01-2016 23:23
#2
Ja bilen skal være orginal har jo bare 124 t km på telleren men det blir en gjennomgang av toppen den trenger nye ventil tetninger
Skrevet av Torleif den 21-02-2016 20:24
#3
Da ble det bremse jobb på E21
Fikk også montert nye dempere og fjærer
Så var det bøying av nye bremserør
Skrevet av tepe den 21-02-2016 23:35
#4
nice. detta blir jo flott. Blir en fin bil i bmw samlingen din denna
ikkeno tull eller kobberrør fra biltema her nei
Skrevet av Torleif den 21-02-2016 23:59
#5
Nei kobber rør er vel aldri disse levert med
Her blir det nye stålrør Rune om bytter alle bremse slangene og. Bensinrøret måtte også skiftes så da var det og få tak på 8 mm stålrør til det og
Skrevet av TorEnholm den 22-02-2016 14:21
#6
Nye tromler bak, eller har du brukt noe varmebestandig maling på dem?
Skrevet av Torleif den 23-02-2016 22:12
#7
TorEnholm skrev:
Nye tromler bak, eller har du brukt noe varmebestandig maling på dem?
Dreid av innvendig sandblåst og malt utvendig
Skrevet av TorEnholm den 24-02-2016 09:26
#8
Torleif skrev:
Dreid av innvendig sandblåst og malt utvendig
Ser bra ut, hva slags lakk brukte du?
Skrevet av 02dag den 19-03-2016 22:33
#9
E21 med enkle lykter er noe av det tøffeste som finnes
Skrevet av Torleif den 20-03-2016 21:12
#10
02dag skrev:
E21 med enkle lykter er noe av det tøffeste som finnes
ja syntes det er tøft jeg og
Skrevet av Torleif den 20-03-2016 21:23
#11
Da var alt av bremse rør og slanger skiftet skiftet også alt av bensinrør og slanger
Det måtte en jobb til på toppen fjærnet masse sot
nye vetiltetninger og slipte ventiler
på men ny toppakning
Så var det på med nytt eksosanlegg og ned på hjula igjen
den er nå klar for litt finpuss grunning og lakk
Skrevet av TorEnholm den 30-03-2016 22:22
#12
Begynner snart å bli et problem å velge når en skal ut på søndagstur.
Å kjøre E10-E21-E30 på samme dag må være som å vandre i bilhistorie. Se og kjenne utviklingen an BMW hvert tiår. Må utvilsomt være gøy.
Ser det står 1983 518 på listen din. Fikk med meg noe på Fjasboka. Du får starte en tråd på den så vi får se hva det er.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av Torleif den 30-03-2016 23:57
#13
TorEnholm skrev:
Begynner snart å bli et problem å velge når en skal ut på søndagstur.
Å kjøre E10-E21-E30 på samme dag må være som å vandre i bilhistorie. Se og kjenne utviklingen an BMW hvert tiår. Må utvilsomt være gøy.
Ser det står 1983 518 på listen din. Fikk med meg noe på Fjasboka. Du får starte en tråd på den så vi får se hva det er.
Ja det er litt og velge i. I dag var det 1602 på jobb Z4 på butikken og E 28 på kveldstur
Skal få tatt noen bilder av E28 og lagt ut
Skrevet av Torleif den 08-06-2016 23:38
#14
Da var det lakk på E21`n
og montering er begynt
satser på skilter om kort tid
Skrevet av TorEnholm den 10-06-2016 13:23
#15
Ligger ikke på latsia etter BT. Trodde kanskje luften hadde gått ut av deg nå som sommeren begynner og BT er over. Bilen ble knallbra, jeg får snart ta meg en tur østover å inspisere samlingen.
NK min står i garasjen nå. Fikk tid å mekke litt før jeg reiste på jobb. Det går sent i og med alt er rustet fast på bilen....
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av Torleif den 16-08-2016 23:00
#16
Da er E21 brukt noe og det er blitt en grei bil
Så nå må det vel kansje bli en 02 igjen til vinteren
Skrevet av oyvind den 19-08-2016 09:19
#17
Gratulerer med ferdig bil.
Deilig og se att rette mann kjøpte bilen.
Har tidligere eier sett dette ?
Att den er helt original er veldig bra.
Ser ut som på brosjyren med de rette felgene.
Skrevet av Torleif den 09-09-2016 01:32
#18
Nei har ikke sendt bilder til tidligere eier
Bilen ble fin den