Emne: BMW 02/Classic :: Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
Skrevet av JE den 20-07-2008 21:42
#1
geirm skrev:
Hvordan er det å kjøre med 400" fjærer og Bilstein sport, er det akseptabelt for gatebruk eller er nyrebelte og susp endel av kjøre antrekket?.
Geir...
Det fungerer greit men vil ikke anbefale dette til bil som kun blir brukt på vei, er ganske stivt.
Skrevet av JE den 23-07-2008 01:37
#2
Endelig ordentlige bremser... det viste seg at min Tii bremsekraftforsterker ikke var helt frisk, og ble derfor byttet ut med en standard 02. Pedalen går nå tilbake som den skal og bremsene fungerer genialt, eneste som gjenstår nå er en e32 750i hovedbremsecyl (noen som har?)
Redigert av JE den 08-04-2012 20:48
Skrevet av 02dag den 21-11-2008 18:23
#3
Kan du fortelle litt om de bakbremsene?
Jeg mener å ha sett dette oppsettet ett eller annet sted, er det fra Massive Brakes, eller har du lagd brakett og funnet riktig wilwood kaliper?
Hvor kommer håndbremsekabelen fra, 94 mod Jetta?
Skrevet av JE den 21-11-2008 18:41
#4
Identisk oppsett finner du nok ikke noe annet sted.
Brakett er lagd av en bekjendt som er cnc operatør, og calipperen har jeg plukka ut sjøl. samme gjelder frambremser.
håndbremsekabelen kommer fra e36 (husker ikke vilken) og er litt modifisert.
Skrevet av 02dag den 22-11-2008 18:32
#5
Er det da mulig å lage en materialliste og legge den ut her på forumet? Både for bakbremser og frambremser hadde vært veldig bra sammen med CNC-fila for de to brakettene
Når det gjelder frembremser så ser de ganske store ut. Hva er minste felgstørrelse som kan tres på der? Du bruker 15" ikke sant?
Skrevet av JE den 23-01-2009 22:45
#6
Som jeg svarte for en god stund siden (da forumet ble fløtta, og innlegget ble borte..) han som sitter på filene, gir de ikke ut og har har heller ei tid til å fabrikere flere sett for tiden.
Ellers så har det vært lite oppdatering her i det siste, pga mangel på mykvare til å resize bilder.. (tåplig unnskylding ... ja
)
selger unna mye av det gamle (hvis noen skulle finne det intressant...?) for å bygge ny motor med annen girkasse..
muligens til frustrasjon for noen, da det blir overlada...
Girkasse er etter mye om og menn på vei fra bodø (hadde aldrig trudd at det skulle være så vanskelig å finne ei 260 kasse til m30 med fornuftig pris i god stand..)
Mer informasjon og bilder kommer (når jeg får instalert adobe på lappisen)
PS: hvis noen vil ha topp(121, ja med små ventiler), grenrør(kan modifiseres for en liten godtgjørelse), motorstyring(med coiler,uten coil ledninger) mm PM ved eventuell interesse. intet av dette er solgt enda, og mye kan ordnes...
Redigert av JE den 03-02-2009 11:45
Skrevet av 02dag den 24-01-2009 11:19
#7
JE skrev:
(hadde aldrig trudd at det skulle være så vanskelig å finne ei 260 kasse til m30 med fornuftig pris i god stand..)
Vent til du prøver å finne et M30 enkelmasse svinghjul til en normal pris..
Skrevet av JE den 01-02-2009 21:36
#8
Før avreise til våler 08
Før avreise fra våler
Prøve montert blokk og topp (flytta 10cm bakover)
Topp uten fordeler brakett og tetta vann uttak
Brakett til div sensorer og oljeuttak til filter og kjøler
Fester til dyser (innsug og fuelrail)
Redigert av JE den 08-04-2012 19:19
Skrevet av geirm den 01-02-2009 22:19
#9
Dette begynner å bli mer enn litt modifisert, blir spennende å følge prosjektet videre.
Ved å flytte motoren 10 cm lenger bak får du problemer med at bunnpanna tar i traversen. Dersom du tenker å bruke en getrag 260 tipper jeg du må utvide gearkasse tunellen også. Men dette har du sikkert allerede tenkt på, virker som du vet hva du gjør.
Geir....
Skrevet av JE den 01-02-2009 22:24
#10
geirm skrev:
Ved å flytte motoren 10 cm lenger bak får du problemer med at bunnpanna tar i traversen. Dersom du tenker å bruke en getrag 260 tipper jeg du må utvide gearkasse tunellen også.
Geir....
Jepp, tunnellen må heves og breddes, samt at bunnpanna må bygges om og oljepumpe må ha annen "snorkel"
Skrevet av JE den 02-02-2009 22:36
#11
Girkassa blei ikke så værst etter en grundig vask
Redigert av JE den 05-08-2011 19:25
Skrevet av JE den 23-02-2009 17:46
#12
Litt fremgang.. Toppen er levert for å bytte styringer og 3 vinkel setejobb, og ny tunell er på plass
Redigert av JE den 05-08-2011 20:40
Skrevet av geirm den 23-02-2009 23:26
#13
Kongelig, hvilken modell har du henta gearkasse tunnellen fra? Er den bredere enn standard?
Geir...
Skrevet av JE den 24-02-2009 07:23
#14
tunellen er fra e30, og er en del breiere.
Skrevet av JE den 26-02-2009 18:34
#15
Ferdig med grenrør
Redigert av JE den 08-04-2012 20:51
Skrevet av Erneland den 26-02-2009 20:01
#16
Vilket snyggt grenrör! Vad är det för märke på turbon?
Skrevet av JE den 26-02-2009 20:45
#17
Erneland skrev:
Vilket snyggt grenrör! Vad är det för märke på turbon?
Takk, det er en turbonetics T3/T4
Skrevet av JE den 03-03-2009 10:02
#18
Mellomaksel kabalen er løst
det blir e28 (veit ikke fra vilken ..) fram del med stor hardy, og bakdelen er den jeg har fra før (e30 m10 med getrag 5-trins).
Slipper med dette å korte. eneste er at den bør balanseres, powertrain i oslo får vel den jobben (hvis ikke det er noen som veit om noen som holder til nærmere Tønsberg, Vestfold??)
Skrevet av JE den 03-03-2009 20:44
#19
En halvferdig fuelrail... skal bruke "btr" fra m20b25
Usikkert om den forblir blank.. måtte bare prøve å polere
Ferdig..
Redigert av JE den 14-10-2011 14:25
Skrevet av JE den 06-03-2009 21:23
#20
Ferdig med "gapping" av ringer
Redigert av JE den 05-08-2011 20:46