Emne: BMW 02/Classic :: T 7002
Skrevet av 02alpina den 23-12-2012 09:55
#1
Dette må vel bli Norges mest velbygde 02. Nå håper vi alle å se den på veien til våren. Ha en riktig God Jul Geir.
Skrevet av JE den 27-12-2012 13:28
#2
geirm skrev:
Johnny Pettersen skrev:
Ikke bruk det Body Schutz tullet, kjøp 3M sitt stoff. Det er en spesiell pose med to kammer som skal blandes ved bruk. På posen er også munnstykke til sprøyta, du må altså låne "luftdelen"av sprøyta hos lakk forhandleren. Genialt opplegg hvor det ikke blir noe vask av sprøyte. Bruk en kost av litt ålreit kvalitet så kan fargen oppå kostes uten penselmerker
Dette stoffet er vistnok det samme som blir sprøytet under VAG biler. Holdbart og skikkelig
Jeg har ikke så god greie på dette Jonny, men den andre 02'en min har jeg sprøyta med tilsvarende stoff under. Det eneste problemet jeg har med det er at det sitter så utrolig fast at jeg har problemer med å få det av, og det ble gjort for 22 år siden . Det er forøvrig et 3M produkt jeg bruker, virker veldig bra.
Tror faktisk at det viktigste du gjør i en slik prosess er at du matter mellom hvert strøk og vasker godt med silikon fjærner. Hvis du ikke legger vått i vått da. Er man litt nøye sitter Body'en utrolig godt og den holder seg fleksibel veldig lenge.
Å legge lakk med pensel er et ikke tema når man har bilen oppspent slik som jeg har. Med sprøyte går der det mye raskere og resultatet tror jeg blir bedre.
Geir...
Er det
3M™ 2K Sprøytbar tetning du har brukt i hjulhus og på bånnplata?
Redigert av JE den 01-01-1970 01:00
Skrevet av geirm den 27-12-2012 17:13
#3
Per,
Tusen takk Per, jeg tror også jeg har gjort mye bra. Den store testen på arbeidet mitt vil være på racer banene, får jeg den til å gå bra og gi brukbare rundetider er jeg fornøyd. Håper bare jeg får den klar til neste år (2013)
Jørgen,
Jeg brukte en en-komponent løsning som leveres i vanlig standard patron. Den to-komponent løsningen du viser til er nok bedre, men jeg tror den krever spesial sprøyte pistol. Legger du en vanlig en-komponent masse vått i vått med en Epoxy grunning tror jeg du får et veldig bra resultat. Ulempen med en-komponent patronene er at fast-stoffet i blandingen synker til bunnen og tetter sprøyta. Se på datomerkingen og velg den ferskeste.
Geir...
Skrevet av geirm den 04-01-2013 15:24
#4
Se hva som kom i posten, komplett eksosanlegg fra Finnland. Me like
Grenrør med 44mm primær 52mm sekundør og 57mm sluttstuss
Eksosanlegg som stepper opp fra 57 til 63mm
Geir
Skrevet av 02Ronny den 04-01-2013 17:32
#5
Ser bra ut:-) Hvem selger dette?
Skrevet av 02alpina den 04-01-2013 19:45
#6
Det var altså den forsinkede gaven fra julenissen i Finland
Skrevet av geirm den 07-01-2013 15:28
#7
02Ronny skrev:
Ser bra ut:-) Hvem selger dette?
Martelius i Finnland er produsent, men du kan bestille det fra Pedersen Racing eller Motor Nord. Det finns flere varianter med hennsyn til diametere på rør. Må sette seg godt inn i det før man bestiller, men er det beste på markedet så hvidt jeg kan se.
Geir...
Skrevet av geirm den 02-06-2013 10:05
#8
Beklager at det ikke har vært aktivitet på T-7002 tråden på en stund, mange dårlige grunner til det.
Var det noen som merket at det bevret i bakken i går, omtrent som du skulle ha en aktiv vulkan i nabolaget? Vel, jeg kan berolige dere. Det var bare T-7002 som starta etter laaang dvale.
Den starta på første, gikk gjevnt på 2000 omdreininger svarte på gasspådrag med et brøl.
Kjørte den varm i går kveld (naboen hadde grillfest men varmkjøringen kunne ikke utsettes
) i dag blir det å etterdra toppen og kanskje lufte bremser.
Det nærmer seg
Geir...
PS! bilder følger, kanskje allerede i kveld DS
Skrevet av 2002turbo den 02-06-2013 11:58
#9
Har du planer om å kjøre fort på bane med nummer på døra i sommer ?
02-Espen
Skrevet av geirm den 02-06-2013 12:40
#10
Hei Espen,
Ja, jeg har planer å kjøre de to høstløpene i Norge, 23/24 August på Rudskogen og 14/15 September på Våler. Vi får se, må på rullende landeveg først å få tuna inn motoren og så bør jeg kjøre en shake down for å være sikker på at alt sitter fast
Geir...
Skrevet av Johnny Pettersen den 02-06-2013 21:57
#11
Hei!
Hvem har ruller og god greie på forgassertuning i Østlands område. Jeg kjente TK økonomitrimming på Braskereidsfoss som var ett unikum på dette område men han gikk dessverre bort veldig plutselig
Skrevet av geirm den 02-06-2013 23:54
#12
Johnny Pettersen skrev:
Hei!
Hvem har ruller og god greie på forgassertuning i Østlands område. Jeg kjente TK økonomitrimming på Braskereidsfoss som var ett unikum på dette område men han gikk dessverre bort veldig plutselig
Jeg tenker å bruke Per Gulbrandsen i Drammen eller Tom Herskedal (Ski Motorservice) i Ski. Det er sikkert flere også, men disse karene kan gamle biler.
Geir...
Skrevet av geirm den 03-06-2013 00:05
#13
Ettrdro toppen i dag etter varmkjøringa i går. Starta opp for å få litt inspirasjon, herlig lyd. Eksos anlegget jeg kjøpte fra Finland passa som et skudd, måtte dunke inn gulvet noe ved girkassa det var det hele.
Neste operasjon var å fylle bremseveske og lufte bremser........ja selfølgelig var der en lekasje. På værst tenkelige plass, må ned med eksosanlegg og mellomaksel for å nå til. Hadde glemt å tighte røret fra master inn påT-stykket bak ved diffen
Vedlegger bilder fra innvendig bil etter at el-anlegg og bensin er ferdig montert.
Geir...
Skrevet av 02kongen den 04-06-2013 15:46
#14
Dette lover godt. Endelig er bilen på tur ut av hiet. Til og med jeg gleder meg Geir, til du får kjørt med den
Skrevet av geirm den 04-06-2013 23:43
#15
02kongen skrev:
Dette lover godt. Endelig er bilen på tur ut av hiet. Til og med jeg gleder meg Geir, til du får kjørt med den
Kan love deg det Lars at jeg er så spent jeg kan knapt sitte stille. Hadde vært hyggelig å debutert på et BMW treff men tid er en knapp resurs om dagen og jeg må prioritere HR (Historisk Racing)
Geir...
Skrevet av geirm den 04-06-2013 23:53
#16
Fikk tetta lekasjen ved T-stykket i går, slapp med å ta ned eksosanlegget. Oppdaga ny lekasje over tverramma, ikke mulig å nå så her må jeg senke tverramma for å komme til. Ja ja slik går no dagan....
Lufta bremsene, det gikk forså hvidt greit. Men håpløst å få ut veske på bremsesylindrene bak. Banna meg hes, så skrudde jeg nipplene 2-3 omdreininger ut i stedet for de 90 gradene man greier når man har 7mm nøkkel og slange på nippelen. Da fikk jeg pressa igjennom bremseveske. Har nesten brukbar pedal nå. Systematisk lufting neste gang så er bremsene OK.
Geir...
Skrevet av geirm den 10-06-2013 20:13
#17
Begynner å nærme seg nå, bremser og clutch er lufta og forhåpentligvis klar for action. Kjørte den til 4000rpm på alle gira mens den ennå står på bukker. Ingen ulyder alt virket normalt. Tenker å sette inn stol i kveld, når den er innstilt og sitter fast...... da jæklar blir det utrygt på Nesodden. Den er jo registrert, årsavgift og forsikring er betalt......så en sen kveld
Noen flere bilder
Geir....
Redigert av geirm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av 323-Harald den 11-06-2013 19:29
#18
Hei
Har fulgt med på dette prosjektet en stund.
Det er bare så utrolig bra gjennomført. Liker det motorrommet og alle detaljene. Du har virkelig fortjent å få den ut på veien. Makan til pågangsmot. Eg e målløs.
Håper du monterer brannslukker i bilen.
Vann og skum er best siden pulver ødelegger alt . Alternativt vanntåkeapparat.
Trist om den skulle ta fyr på første tur.
Hold oss oppdatert.
Skrevet av steinsus den 11-06-2013 21:24
#19
Ja, fy søren Geir, jeg er GRÅGRØNN av misunnelse !!!!!!!
Håper å se den på veien i løpet av sommeren ja, en fin test-etappe er over til Kongsberg og videre til Notodden for å få testet den skikkelig.....
Vh. Stein
Skrevet av geirm den 12-06-2013 13:14
#20
Takk for hyggelig tilbakemelding, jeg har brannslukker men pulver. Har vurdert andre løsninger men funnet at pulver slukker best selv om det er noe styr i etterkant.
Geir...