Emne: BMW 02/Classic :: bmw 2000 touring og 1602 prosjekt
Skrevet av Johnny Pettersen den 16-04-2014 21:47
#1
Hei!
Nei det er ikke bare gull alt som kommer fra Walloth, kjøpte topplagringer foran for noen år siden, holdt ikke 10 mil engang
Skrevet av tepe den 16-04-2014 22:47
#2
Johnny Pettersen skrev:
Hei!
Nei det er ikke bare gull alt som kommer fra Walloth, kjøpte topplagringer foran for noen år siden, holdt ikke 10 mil engang
Det er skuffende kvalitet på endel ting. Gummien som ligger innerst på innerskjermene mot panseret er 2 cm for kort, plasten til å ha under speila er for liten innstegslista i døråpningen er bredere enn kanalen og stikker ut under døra osv osv
Men noe positivt også Fått dekk på bbs rz felgene og mail fra gasolin om at setene mine er underveis
og nytt ratt er i hus
Trenger litt senk, men det får vente til etter eu kontroll
Skrevet av Torleif den 16-04-2014 23:41
#3
mangler snart bare alpina stripene nå
Skrevet av tepe den 17-04-2014 23:11
#4
Ja det nermer seg montering av striper også
Begynner å likne noe inni også ( ja ikke framstolene da de er bare midlertidig til jeg får de nye)
Disse i perforert vinyl
Redigert av tepe den 01-01-1970 01:00
Skrevet av tepe den 20-04-2014 10:21
#5
Prosjektbil i poser og pappesker byr på utfordringer. går endel tid på å lete opp småting, pluss noen overraskelser. Frontruta viser seg å være til en sedan
ca 10 cm for lav... Ikke noe annet å gjøre enn å gå til bavaria og bestille en ny.
Skrevet av Torleif den 20-04-2014 18:14
#6
Ser veldig bra ut dette Terje frontruta til sedan får du nok omsatt
Skrevet av tepe den 29-04-2014 21:38
#7
har fått i de nye stolene. Godt fornøyd med resultatet. Frontruta er og i hus og ligger klar med ny pakning og pyntelist på plass.
Fikk og dørpakningene i dag men de passet ikke
Viser seg at jeg har bestillt til 2002 targa
De er ikke mykere enn de fra walloth så jeg returnerer de bare.
Har og rene trilleren med å få lakka bakluka pånytt. måtte snu med uforrettet sak idag. Prøver igjen i morra
Skrevet av Torleif den 29-04-2014 21:48
#8
Ja det var min erfaring også orginal pakningene var like harde som de andre
Du for si fra når du trenger hjelp til ruta
Skrevet av tii-hallvard den 30-04-2014 08:21
#9
Dumt det med pakningene
. Men det blir jo flott da
Skrevet av tepe den 16-05-2014 21:10
#10
Da har jeg endelig hatt eu kontroll på touringen. Den gikk som ventet rett igjennom, men siden den har vært avregistrert så lenge må papirene leveres inn på biltilsynet. så til mandag regner jeg med at den kan kjøres igjen etter 24 år uten skilter.
Skrevet av tepe den 06-09-2014 21:08
#11
En takk til tv2 og de andre tv kanalene som kjører realityprogrammer over en lav sko. Det betyr kvalitetstid i garasjen for meg
Jeg skal selge 1602en siden jeg ikke har mulighet for å ha 3 veteranbiler, men den trenger litt tlc først.
Frontstykket var dårlig så har satt på et brukt rustfritt frontstykke kjøpt i sverige i sommer. Det ble delt, sandblåst og epoxygrunnet før montering. Motorrommet vil og bli sprøyta i samme slengen siden motoren er ute og nye bremserør legges opp i samme rennet.
Skrevet av Johnny Pettersen den 06-09-2014 21:17
#12
Kjempebra, misunner dere arbeids energien, ønsker meg 30 år tilbake hvor man kunne holde på nesten døgnet rundt, gjerne ett par prosjekt samtidig, byttet gjerne ett tak på stolpene for og få soltak på Lørdag og ferdig lakkert på Mandag
Skrevet av Torleif den 07-09-2014 00:43
#13
Det blir bra nå,men du haster vel for og komme i gang på rallyprosjektet etterhvert.
Skrevet av tepe den 07-09-2014 08:53
#14
Torleif skrev:
Det blir bra nå,men du haster vel for og komme i gang på rallyprosjektet etterhvert.
Tja haster vel egentlig ikke, men du vet åssen det er når det står noe å venter
Men må får prøve å holde Jhonny,s tempo på 1602en den skal på eu nå i september
Skrevet av tepe den 22-09-2014 23:20
#15
Touringen har fått et lite kosmetisk løft....
nå mangler bare en motor som står i stil til utseendet.
så tenker å snekre meg en tii med dbilas itb,s
Skrevet av tepe den 20-11-2014 00:09
#16
Touringen har blitt satt på vinterlagring, og arbeidet med 1602en har gått tregt, men er nå endelig klar for eu kontroll før den går på finn.no eller i dvale for vinteren. (får ikke bestemt meg helt her. Liker 1602en har kjørt den mye mer enn touringen i sommer)
Så da er det bare å få henta rallyprosjektet hjem i helga så er vintersysselen sikra
Skrevet av Johnny Pettersen den 20-11-2014 21:26
#17
Skjønner ikke hvordan Terje og Torleif rår med alt, rekker ingenting lenger....................
Skrevet av tepe den 23-11-2014 18:24
#18
Fikk ikke hentet hjem ratprosjektet i helga, så da ble det noen timer på 1602en isteden. Sideskjørt vs var i dårlig form. jeg sparklet kun igjen rusthulla når jeg fikk bilen for at det skulle se litt bedre ut.
reservehjulsbrønnen hadde og "etpar" hull
Her har jeg helsveiset inn biter fra den som ble skrotet i Tores cab
Skrevet av Torleif den 23-11-2014 19:05
#19
Godt med ombruk av deler, må vel fjerne tilsalgs nå
Skrevet av tepe den 23-11-2014 19:27
#20
Torleif skrev:
Godt med ombruk av deler, må vel fjerne tilsalgs nå
He he da må jeg nok gå noen runder med kona for å ha 3 stykker på tunet. Leker litt med tanken om å sette den på låven til min mor i noen år hvis jeg ikke får det jeg synes den er verd. Den er matching numbers så er verd å ta vare på.